Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Linda kertoo hirveästä synnytyksestään - peräänkuuluttaa parempaa huomioonottoa

Vierailija
04.05.2010 |

http://www.mama.nu/artiklar/2010/linda-lampenius-jag-foll-for-brutala-m…

Linda oli valmistautunut huolellisesti miehensä Martinin kanssa luonnolliseen synnytykseen Danderyd -sairaalan oman mallin mukaisesti.

Synnytys ei kuitenkaan sujunut lainkaan ongelmitta. Lähes vuorokauden erittäin kivuliaan synnyttämisen jälkeen Lindalle alettiin antaa Syntocinonia suonensisäisesti.

Sairaalassa tiedettiin Lindan vakavasta piikkikammosta (hän saattaa oksentaa ja pyörtyä neulan nähdessään, minkä lisäksi hän käyttää puuduttavaa emla-laastaria ennen pistoksia), mutta jostain syystä hänen hoitajakseen valikoitui opiskelija, joka vähätteli asiaa eikä ottanut sitä ollenkaan huomioon jo valmiiksi vaikeassa tilanteessa. Lindalle oli pistosta varten laitettu varta vasten puuduttavia emla-laastareita, mutta hoitaja ei osannut pistää kunnolla ja lopulta päättikin pistää toiseen, puuduttamattomaan käteen, mikä luonnollisesti aiheutti Lindassa vielä enemmän paniikkia, kun toinen käsikin oli lukuisten pistojen takia jo ihan mustelmilla. Hoitaja jopa tiuski, että jos Linda ei kestä kipua, hän voi lähteä kotiin. Tässä vaiheessa Linda oli ollut erittäin kivuliaassa synnytyksessä lähes vuorokauden.

Kun suonensisäinen lääke oli saatu annettua, voimistuneet supistukset olivat rikkoa Lindan ja kipu oli kestämätöntä, minkä seurauksena hän sai vielä epiduraalin. Lopulta lääkäri tuli ja päätti välittömästi hätäsektiosta. Kaiken kukkuraksi kriittisessä ja traumatisoivassa tilanteessa oli paikalla useita tuiki tuntemattomia opiskelijoita, mikä tuntuu lähes vuorokauden kärsineestä äidistä varmasti hirveältä.

Lopulta Olivia saatiin ulos, ja Linda joutuin lähes puoleksi vuorokaudeksi happilaitteeseen. Toipumisosastolla asiat sujuivat jo sitten paremmin.

Aika karu kokemus. Yllättävän moni on kokenut synnytyksen h*lvetistä

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämän piikkikammoisen "luomusynnyttäjän" olisi kannattanut valita sektio.

Ruotsista en tiedä. Saa nähdä, haluaako enää toista lasta..

Vierailija
42/46 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin sitä muuten vain valitaan sektio, paitsi jossain Hollywoodissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei kannata ottaa riskiä enää. Nauttii, että selvisi ensimmäisestä ja vaikka adoptoi tai ryhtyy tukiperheeksi.

Vierailija
44/46 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään kanyyleja tarvita. Jep.

Vierailija
45/46 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussa sanotaan, että Linda sai synnytyksen viimeiset kymmenen tuntia ilokaasua + epiduraalia. Tiedä sitten, jos joutui myöhemmin happikaappiin :D Mutta ainakaan jutussa ei sanota niin.

Vierailija
46/46 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"..odottaessa kävin pelkopolilla joka oli yhtä tyhjän kanssa. Kyllä siellä kätilö vähätteli noita kokemuksia ja isän kokemaa kauhua.."

Onko muilla vastaavia kokemuksia pelkopolista?

Mulla on jonkinlainen häiriö ja yritän lasta, ja selvää on ollut aina, että sektiossa lapsi ulos.

Oma häiriöni vaikuttaa myös niin, etten esim. kykene matkustamaan lentokoneella. Toisten käsissä oleminen vaikeaa, päiväkirurgisessa leikkauksessa (poskiontelot) mulle piti laittaa rauhoittavaa useaan kertaan ja meinasin lähteä pois ennen koko operaatiota. Olen itse hoitoalalla, ja jos tulen raskaaksi olen ajatellut pelkopolin olevan sitten automaattisesti se mun paikka...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan