Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yliarvostettu Helsingin kaupunginosa?

Vierailija
04.05.2010 |

Tähän pinoon mielipiteitä siitä, mikä Helsingin kaupunginosa on mielestäsi yliarvostettu ja miksi.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on näin paljon Pakilassa ja Paloheinässä asuvia. On jotenkin helpompi ajatella että av on jonkinlainen kuvitteellinen rinnakkaistodellisuus täynnä käsittämättömiä hulluja (en nyt viittaa tämän ketjun melko asiallisiin juttuihin vaan palstaan kokonaisuutena), ja musta on karmivaa ajatella että saatan joka päivä seistä av-mammojen vieressä Pakilan S-marketin kassajonossa... 8-O

Vierailija
22/100 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että onko kivempaa, jos on pienet rinnat vai isot rinnat...

...jos sanot, että pienet, niin isorintaiset vaan käkättelevät, että niinpä niin...ja päinvastoin.

Jos tykkää omastaan, niin kaipa sen voi kertoa? Itse en näe mitään syytä tarpeettomasti kehua Pakila-Paloheinää asuinalueena, mutta en näe siinä/tässä mitään erityistä

vikaakaan ; tai no, ehkä tympeät ihmiset vaihtaisin vähän avoimempiin:)

Olen iste kaupungista, jossa tälläisiä asuinalueita on vaikka kuinka paljon - ja samanlaisia taloja, mitä täällä kaupataan 5-6 00000€ hinnalla, saa sieltä alle 300 000€ - joten ex-kotipaikkakunnallani lähes kaikki tuttuni asuvat suurissa omakotitaloissa ja luonto on lähellä jne.

Eli en oikein ymmärrä tätä "arvostus" asiaa - täällä asuu todella tavallisen näköistä väkeä, tavallisissa taloissa, jotka maksavat järjettömästi. Mutta tontit ovat omia ja maa maksaa.

Tajusin juuri, että omistan siis minäkin palan Helsinkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Paloheinästä. Kaikki rasistiset mamujutut ja muut suvaitsemattomuudet ja perustason keskiluokkaisuus, mitä tämä on täynnä, vastaa täysin sitä kuvaa, mikä minulla on noista alueista.

Vierailija
24/100 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että silloin ainakin meno oli melkoista. Vanhemmilla ei ollut lapsille aikaa mutta rahalla korvattiin menetystä. Arvanette, mitä tuolla rahalla hankittiin.

Vierailija
25/100 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paloheinä/Pakilastä en tiennyt, mutta viesteissä jälkeen, ymmärsin, että niiden "positiiviset pisteet" lukevat ihan "pala Nurmijärveltä Helsingissä". Milloin "bussi joka 30 m." on hyvä? Selkeä yliarvostus.

Aurinkolähdeltä ja Laajasalosta en pysty edes aloittamaan. Liian iso yliarvostus.

Larussa, joten sinne on nostalgialisää aika paljon :)

Voisi sanoa kyllä että Pitäjänmäki.

Niinkai... junalla Pitskusta on vielä nopeampi saada ydinkeskustaan kuin Larusta!!! Jopas Selloon! Ja lähellä tarpeellinen iso ostos- ja palvelupiste (kuten Munkkivuorillakin).

Onneksi ketään tyykkä Pitskua, sitten hinnat eivät nouse. Siellä ei edes tarvitse auto, kuvitelkaa kuinka paljon asukaat säästävät! Siksi he menevät joka vuosi lomalla ulkomaan velkamatta... :D

Laru on ihan yliarvostettu vain koska siellä on meri lähellä, mutten ole kala, tarvitsen enemmän palveluja sitten en arvostaa sen niin paljon... kun siellä on metro ehkä muuttaisi, JOS hinnat pysyisivät nykyisellä tasolla. Ei tule tapahtumassa, sitten yliarvostus jatkuu. Paljon parempi Munkkivuori, siellä on meri, mutta myös puistot, hyvät yhteydet keskustaan, ja palvelut. Liian tiivis? Huomatkaa, se on oikea KAUPUNGINosa!

Vierailija
26/100 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli aikaa. Äiti teki töitä aamuvuoroina ja isähaki koulusta, oli varhaiseläkkeellä. Käytiin monesti isän kanssa kalassa jne.

Ja ei ainakaan niissä larulaisissa joiden kanssa mä pyörin ollut mitään ongelmia alkoholin/huumeiden ym kanssa.

Mä kävin tannsi treeneisä ja ratsastamassa, ja isän kanssa kalassa.

Vierailija
27/100 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on Käpylän asunnot kuntoon nähden, mutta isoja ja kalliita remontteja on useisiin taloihin tehty. Kaikinpuolin kyllä mukava, sopivan boheemi ja kylämäinen asuinalue kaupungissa, hyvät kulkuyhteydet, kivat koulut, ei ihme että hinnat on suolaisia.

ja silti hinnat pilvissä!? Mielestäni juurikin Käpylä ja Kumpula ovat saaneet brändättyä alueensa parhaiten. Tontitkaan eivät ole omia ja monet taloista ovat puurunkoisia ja vailla esim. toimivaa salaojitusta. Joku tuolla mainitsi homeenhajun - joka valitettavasti on täyttä totta siellä päin.

itse sanoisin, että melko suolainen hinta pelkästä idyllistä, mitään järjellistä arvoa ei ko. asunnoilla ole.

Vierailija
28/100 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Stadin asunnoista nuo puuttuvat kokonaan? Eikö Satolla tai VVO:llakaan ole yhtään? Jotakin ASO-taloja on, mutta sehän on eri järjestelmä.

Vierailija
29/100 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpulassa asutaan, vanhassa puutalossa. Ei haise home. Alueen viihtyvyys perustuu pitkälti juuri siihen, että taloista ja ympäristöstä pidetään hyvää huolta. Missään muualla Helsingissä en ole vastaavaan yhteisöllisyyten törmännyt.

Vierailija
30/100 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat ja tarjonta vaan epärealistiset meidän vinkkelistä, omakotitaloa etsitään. Olisiko tällä seudulla mitään saman "tasoista" aluetta halvemmalla hinnalla?

Meillä rahaa olisi karvan päälle 300 000 laittaa, kaksi tarhalaista ja vanhemmat.

Vierailija
31/100 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temppeliaukiota lukuunottamatta klaustrofobisen ahtaasti rakennettu, ei paljon kauppoja eikä muitakaan palveluita ja keskusta kuitenkin vähän liian kaukana, että siellä voisi oikeasti piipahtaa ruokaostoksilla.

- komppaan; kova liikenne, pimeitä katukuiluja (=pimeät asunnot), huonot puistot (Töölönlahti tietenkin hieno, mutta ei kovin viihtyisä).

Vierailija
32/100 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen parjatulta puutaloalueelta, eikä se vuokratontti kyllä mitenkään arjessa näy.

Vierailija
33/100 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se vuokratontti kyllä mitenkään arjessa näy.

Vierailija
34/100 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja ruppasia rivareita ja kerrostaloja joista pyydetään ylihintaa kun ne on mukamas hienolla alueella.

Vierailija
35/100 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulosaari.Vanhoja ruppasia rivareita ja kerrostaloja joista pyydetään ylihintaa kun ne on mukamas hienolla alueella.

Vierailija
36/100 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paloheinän kämpät torppiksen "alla"

Vierailija
37/100 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Paloheinästä. Kaikki rasistiset mamujutut ja muut suvaitsemattomuudet ja perustason keskiluokkaisuus, mitä tämä on täynnä, vastaa täysin sitä kuvaa, mikä minulla on noista alueista.

Ikinä en Paloheinässä ole kuullut mitään rasistista mamujuttua vaikka siellä olen vuosikausia asunut. Ei sitten minkäänlaista pienintäkään viittausta asiaan. Ja Paloheinässäkin asuu kyllä ulkomaalaisia. Enkä kyllä sen puoleen muutakaan suvaitsemattomuutta ole huomannut - keskiluokkaisuutta saattaa kyllä löytyä sitäkin enemmän.

Päinvastoin olen huomannut hyvän fiiliksen, hyvänpäiväntutut ja muut vastaantulijat helposti tervehtivät, koululla ja päiväkodilla on hyvä tunnelma ja vanhemmat lasten harrastuksissa toimivat hyvässä yhteishengessä.

Parilla bussilla pääsee keskustan suuntaan - tosin aika moni taitaa mennä työmatkoja joko omalla autolla tai fillarilla. Hyvät ulkoilu- ja harrastusmahdollisuudet ovat ihan nurkan takana ja niitä ruokakauppojakin löytyy useampia.

Itse sanoisin Paloheinää hyväksi kyläyhteisöksi.

Vierailija
38/100 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ovat kaupunkilaisia ja pitävät Töölöstä. :D

- asuin Etu-Töölössä 20 v, en muuttaisi takaisin.

Vierailija
39/100 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittaa monta katkeraa, jolla ei ole varaa muuttaa sinne haukkumaansa Pakilaan / Paloheinään. Aika läpinäkyvää!

Vierailija
40/100 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on näin paljon Pakilassa ja Paloheinässä asuvia. On jotenkin helpompi ajatella että av on jonkinlainen kuvitteellinen rinnakkaistodellisuus täynnä käsittämättömiä hulluja (en nyt viittaa tämän ketjun melko asiallisiin juttuihin vaan palstaan kokonaisuutena), ja musta on karmivaa ajatella että saatan joka päivä seistä av-mammojen vieressä Pakilan S-marketin kassajonossa... 8-O