Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

poikien tekstiilikäsityöt - autatteko?

Vierailija
04.05.2010 |

POikani ei ole käsistään mikään kätevä. Hän veistelee mielellään, mutta ei sekään mikään taitosuoritus ole. Nyt on sitten taas yhden villasukat 6-luokkalaisella koulusta kesken, koulussa on jo siirrytty seuraavaan työhön. Hirveällä nyherryksellä ne vähitellen valmistuvat (Tai hinkkaantuvat huovaksi) mutta tällä menolla eivät taatusti ennen toukokuun loppua.

Autatteko te muut näissä käsitöissä ja niiden loppuun saamisessa? Minä olen auttanut, mutta vaatinut, että poika itsekin tekee aina pari riviä joka ilta ja joka vaiheesta ainakin vähän. Tiedän, että jotkut luokkatoverit ovat teettäneet koko työn äidillään tai mummollaan. Numerotkin ovat sitten sitä myöten paremmat. TUntuu vaan vähän vääryydeltä...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisikin vaikeaa on isompi kuin se hyöty, jonka saa paremmasta käsityönumerosta.

Tekisin kuin sinä: auttaisin, mutta en tekisi puolesta.

Vierailija
2/3 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä en kyllä usko, että minunkaan poikani enää toisia sukkia tekee, vaikka nämä saakin lopulta väkerretyksi. Ei ole mikään Lagerfeldt tämä poika...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä poika on saanut nyhertää itse suurimman osan. Käsitöiden teko auttaa toisaalta kärsivällisyyttä, koska niitä ei saakaan ihan heti valmiiksi.Olen aina sanonut, että tekee joka ilta muutaman rivin, niin ei tunnu niin suurelta haasteelta. Ja kun tekee muutaman rivin, niin saattaa innostua tekemään samalla jopa useampia.

En itsekään ihan sulata sitä, että jotkut teetättää äidillä tai mummuilla valmiiksi työnsä.Ei siinä ainakaan rehellisyyttä opita.