Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos huomaisit vauvan itkevän vaunuissa vieraan okt:n pihassa eikä vanhempia näkyisi ulkona, kauanko

Vierailija
04.05.2010 |

odottaisit ennen kuin menisit soittamaan ovikelloa? Vai menisitkö ylipäätään?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vain kuvitella. Ei siitä ajoittain vähän huutamisestakin ole vauvalle haittaa. Vauvat huutavat. Se on niiden työtä.

Ja jos joku katso asiakseen esim meidän tontille tulla lapsemme vaunuihin kurkkimaan, kun hetken huutaa, niin kyllä hätistän pois mitä pikimmin.

Kerran joku täti soitti ovikelloa, kun vauvamme huusi. Niin oli namutädin näköinen että uhkasin poliisilla jos ei heti poistu pihastamme.

Ja ei, vauvamme ei ole vahditta. Aina vaan ei ensiinahduksesta pääse paikalle kun on 5 muutakin hoidettavana.

on pienen vauvan mielessä ikuisuus. Siitäpä sitä perusturvallisuutta sitten syntyy. Voin vain kuvitella lapsen pelon ja hädän, kun kukaan ei tule.

Vierailija
2/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä pistän vauvan joka päivä pihalle vaunuihin nukkumaan ja menen itse monesti nokosille. Siellä se nukkuu valvomatta! Itkuhälytin on yöpöydällä, samoin ota itkuhälyttimen kylppäriin jos menen suihkuun.

Kyllä se lapsi siellä vaunuissa pärjää vaikkei sitä koko aikaa ikkunasta vahtaisikaan. Tottakai itkuun pitää reagoida, mutta kyllä suihkussa voi käydä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en missään tapauksessa uskaltaisi ikinä tehdä niin, että lapsi olisi ulkona nukkumassa niin, että en itse pääsisi sekunneissa ulos.

Siksi mun mielestä on edesvastuutonta mennä suihkuun kun lapsi on ulkona nukkumassa. Kai nyt joku muu hetki löytyy päivästä siihen suihkussa käyntiin.

Ja kyllä, meillä ovat nukkuneet 2-vuotiaiksi ulkona päiväunet.

Vierailija
4/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen ei voi sokeasti luottaa. Tunnetaan myös tapauksia, joissa itkuhälytin on syttynyt palamaan.

Orava, kissa tai joku muu eläin voi mennä vaunuihin.

Joku voi viedä vauvan tai vaunut.

Todella vastuutonta jättää vauva ULOS nukkumaan ilman valvomista.

mä pistän vauvan joka päivä pihalle vaunuihin nukkumaan ja menen itse monesti nokosille. Siellä se nukkuu valvomatta! Itkuhälytin on yöpöydällä, samoin ota itkuhälyttimen kylppäriin jos menen suihkuun.

Kyllä se lapsi siellä vaunuissa pärjää vaikkei sitä koko aikaa ikkunasta vahtaisikaan. Tottakai itkuun pitää reagoida, mutta kyllä suihkussa voi käydä!

Vierailija
5/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tullut lasten kanssa hetkeä aikaisemmin kotiin ja jättänyt vauvan hetkeksi ulos jatkamaan uniaan. Tarkoitukseni oli nostaa vaunut sisään pikapuoliin.

Koska vauva nukkui rauhallisesti, päätin kuitenkin käydä ensin antamassa isommille lapsille välipalaleivät. Kun olimme olleet yläkerran keittiössä noin 3 minuuttia, aioin avata ikkunan kuunnellakseni, itkeekö vauva. Juuri silloin ovikello soi ja joku ihan vieras nainen tuli sanomaan, että vauvamme itkee.

Kyllä harmitti tuo tilanne: että vauvan piti alkaa itkeä juuri siinä pienessä muutaman minuutin saumassa, kun käväisin kuuloetäisyyden ulkopuolella. Ja vaikka toisaalta olin iloinen että ohikulkija huolehti, niin onhan tuo nyt noloa - ties minä lasten laiminlyöjänä hän minua pitää.

Vierailija
6/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta menisin soittamaan ovikelloa ja kertomaan asiasta.

Vierailija
7/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin huudatetaan hyvinkin 10-15 min.

Vierailija
8/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin just vähän aikaa sit naapurilta, että näin olivat tehneet meidän asunnon entiset asukkaat ku naapurin vauva oli itkenyt pihalla. Voi taivas, en voi uskoa että joku voi olla noin tyhmä.

Vierailija
9/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se vanhemmille ilmoittaminen mitään haittaisi. Ainakin itse toivoisin, että naapuri näin tekisi, jos en jostain syystä kuulisi vauvan itkua.

Vierailija
11/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt kukaan sentään ulkona unikouluta?

Meillä kävi kerran niin, että itkuhälytin oli väärällä kanavalla ja vauva oli huutanut ulkona jo ilmeisen pitkään, koska oli aivan hikinen ja nyyhkytti pitkään vielä sen jälkeenkin. Naapurit kulkivat ohitse kahdesti eivätkä tulleet sanomaan mitään. Toivoisin ainakin itse, että jos joku näkee ja kuulee tällaista niin tulisi kertomaan. Tuon meidän tapauksen jälkeen oli pitkän aikaa kurja olo kun mietti miten pikkuinen oli huutanut vaunuissa yksinään. Oli tietenkin omakin syyni, kun katsoin vauvaa vain yläkerran ikkunasta, enkä mennyt ulos asti, jolloin olisin kuullut itkun.

Vierailija
12/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittaisin myös lastensuoj. ://

Vierailija
13/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joskus kay niin, etta vauva joutuu odottamaan jonkin aikaa, ennenkuin paasen hyssyttamaan. Erityisen kiperaa on, jos olemme lahdossa jonnekin ja joudun viela laittamaan vaatteet, harjaamaan hiukset ja keraamaan tavarat kasaan. Eli vauva saattaa kylla joskus huutaa meilla talon ulkopuolella (no kuistilla) sen 10min tai pahimmillaan risat.

Vierailija
14/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittaisin myös lastensuoj. ://

onkohan tosiaan aihetta lastensuojeluilmoitukseen jos vauva huutaa vaunuissa yksin??? Ei esim voi mennä asiasta sisälle taloon sanomaan? Ja muutenkin, hei c'mon jotain rajaa nyt KUITENKIN?

terveisin lapseton?

Vierailija
15/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pienen vauvan mielessä ikuisuus. Siitäpä sitä perusturvallisuutta sitten syntyy. Voin vain kuvitella lapsen pelon ja hädän, kun kukaan ei tule.

Vierailija
16/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan tosiaan aihetta lastensuojeluilmoitukseen jos vauva huutaa vaunuissa yksin???

Jos tapaus on kertaluontoinen, niin ei siinä mitään. Jos noin käy useammin, on se pienelle lapselle aika surkeaa ja mielestäni olisi hyvä, jos joku auktoriteetti siihen puuttuisi.

Vierailija
17/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jätät lapsen valvomatta ulos nukkumaan??? Tämä on jo todella vastuutonta.

Mina saatan menna suihkuun vauvan nukkuessa ja joskus kay niin, etta vauva joutuu odottamaan jonkin aikaa, ennenkuin paasen hyssyttamaan. Erityisen kiperaa on, jos olemme lahdossa jonnekin ja joudun viela laittamaan vaatteet, harjaamaan hiukset ja keraamaan tavarat kasaan. Eli vauva saattaa kylla joskus huutaa meilla talon ulkopuolella (no kuistilla) sen 10min tai pahimmillaan risat.

Vierailija
18/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joskus kay niin, etta vauva joutuu odottamaan jonkin aikaa, ennenkuin paasen hyssyttamaan. Erityisen kiperaa on, jos olemme lahdossa jonnekin ja joudun viela laittamaan vaatteet, harjaamaan hiukset ja keraamaan tavarat kasaan. Eli vauva saattaa kylla joskus huutaa meilla talon ulkopuolella (no kuistilla) sen 10min tai pahimmillaan risat.

Aika järkyttävää minusta! :(

Vierailija
19/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et laita vaatteita ja harjaa hiuksiasi ennen kuin laitat vauvaa ulos odottamaan ja huutamaan? 10 minuuttia huutoa tuollaisten asioiden takia on aika paljon.

Vierailija
20/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin saada paskahalvauksen kaupungilla, kun keskellä kävelykatua oli yksinäiset vaunut, joista kuului lohduton lapsenitku. Ihmiset kulkivat ohi ihmeissään pällistellen, mutta kukaan ei mennyt vaunujen luo! Helpotus oli suuri, kun itse kurkistin vaunujen sisälle ja huomasin, ettei siellä ollutkaan vauvaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä