olin eilen magneettikuvauksessa
ja mietityttää kovasti mitä siellä näkyi.. mun mielestä hoitsut oli jotenki erilaisia kun tulin tuubista.. ehkä mulla on vaan turhan vilkas mielikuvitus??? multa otetaan labroja 10,päivä ja sit aika nefrologille 24.5 et varmaan vasta sitten saan tuloksia... jos ois jotain vakavaa niin ottaisko ne yhteyttä aiemmin jo? (mulla siis synnytyksen jälkeen edelleen proteiinia ja punasoluja virtsassa ja ultralla näkyi oikeassa munuaisessa pieni rakkula. nyt sit varjoainekuvauksella magneetissa sitä tutkittiin tarkemmin... huoh.. mulla lapset 6v, 3v ja 4kk ja ikää itellä 27v....
Kommentit (22)
labrat ja kuun lopussa se nefrologi.. se varmaan sit kertoo mun tilanteesta.. ärsyttävää odotusta :( t. ap
että hoitsujen aika tai ammattitaito riittäis simultaanitulkitsemaan niitä kuvia. Ymmärrän tietysti, että olet tosi huolissasi ennen kuin saat tietää tulokset. Nämä eivät ole helppoja viikkoja. Paljon voimia toivotan.
magneetissa, ja on oppinut jo niiden muutaman viikon aikana näkemään juttuja, jotka sinne ei kuulu ja muut kollegat mulle kertoivat mitä ovat.
että ei ollut ainakaan mitään akuuttia ja kiireellistä, kun päästivät kotiin odottamaan tuloksia, joten ei ainakaan suurta huolta!
5
Tarkoitus oli laittaa, että akuuttia ja vakavaa.
5 vielä kerran
kuitenkin aivan muuta kuin 'siellä on jotain mikä ei sinne kuulu'...?
mutta voin vakuuttaa että esim. tuumori näkyy kieltämättä hyvin. ja kuvia kun kattelee työkseen niin kummasti niistä alkaa ymmärtää... ei se eka hoitsu vaan toinen
No, jos te hoitajat kuvauksen aikana huomaatte, että tuumori on, näkeekö potilas sen naamastanne vai oletteko kaikissa tilanteissa kivikasvoja? Toisin sanoen, onko ap:n epäilyissä perää?
Vaikka miten itkettäis niin en tietty anna potilaan huomata.
mikä ei sinne kuulu ja kollegat, jotka ovat vuosia katsoneet kuvia päivittäin, oppivat (väkisilläkin) tunnistamaan ne yleisimmät ja helpoimmat ja osaavat nimetä ne. Eiköhän se ole luonteesta kiinni, kuka osaa peitellä hyvin ja kuka ei.
5
kuitenkin aivan muuta kuin 'siellä on jotain mikä ei sinne kuulu'...?
Eiköhän se ole luonteesta kiinni, kuka osaa peitellä hyvin ja kuka ei.
ammattitaidosta kiinni ja itse asiassa ihan minimivaatimus.
mutta enpä ole ainakaan meillä tavannut hoitajaa jonka naamasta näkisi mitä löytyi ja mitä ei.
se toinen
Ei meillä ainakaan ole tuommoisia mitattu tai testattu millään taulukolla tms. :D Jotkuthan osaa lukea paremmin valehtelevia ihmisiä, ei meillä mitään teatteriosiota ole koulutuksessa.
Eiköhän se ole luonteesta kiinni, kuka osaa peitellä hyvin ja kuka ei.
ammattitaidosta kiinni ja itse asiassa ihan minimivaatimus.
myös tulkitsevat ihmisten kasvoista jotain mikä ei ole totta. Eli, jos pelkäät jotain tulkitset eleet ja ilmeet pelkojasi tukevaksi.
siis eihän sitä mitään testata mutta ehkä tässä tarkoitettiin sitä että vaikka näen kuvissa mitä, niin en ota omaksi tehtäväkseni olla kovin osaaottavainen ja voivotella potilaalle hänen kohtaloaan ennen kuin lääkäri kertoo sen hänelle?
lääkäri, enkä röntgenhoitaja. Alalla sinänsä ja voin kuule ap sanoa, että jos siellä olisi jotain vakavaa kuten esim. syöpä, ei siinä odoteltaisi toukokuun loppuun. Jos ei tänään tai huomenna tule puhelinsoittoa niin kaikki hyvin! Pienet lapset saa miettimään omaa terveyttä ja kieltämättä ne fyysiset ongelmat muuttuu omassa päässä kymmenkertaisiksi kun oikein huolestuu. Itse elin 6kk rintasyövän pelossa vaikka kaikki näyttikin mammossa ja uässä ok:lta. Relax!
Kyllä ne hoitajat näkevät yhtä ja toista varsin hyvin. Se, että näyttivätkö kummilta, niin en ota kantaa. Luulen, että kun jotain pelkää, niin sitä näkee ympärillään yhtä ja toista, mikä ei ole totta. tai jos näyttivät kummilta, niin mistä tiedät, että eivät vaikka yrittäneet epätoivoisesti pidellä pokkaa, kun joku juuri laukoi jotain hauskaa. Sekään kun ei ole sopivaa, että nauraa päin naamaa, kun hakee potilasta pois tuubista. Ja jos siellä oikeasti on jotain tosi vakavaa, niin kyllä ne ottaa yhteyttä aiemmin.
otettiin juuri röntgenkuva keuhkoista, kun sieltä oli kuulunut jotain ääntä. Sanoivat, että tulos tulee kuukauden päästä, mutta jos on jotain kiireellistä, niin aiemmin.
(No tietty kiireellinen voi olla vaikka keuhkokuume tai tuberkuloosi, että siis tuommoinen lääkehoitoinen vaan. En tiedä, pitävätkö sitten syöpää kiireellisenä.)
magneettikuvauksessa esikoisen syntymän jälkeen. Piti kuvata n 30 min, mutta loppujen lopuksi siellä visiteerasi jos mitä lekuria ja mua kuvattiin kaikenkaikkiaan n 3h! Myös varjoaineilla. Sen jälkeen lähdin aika typertyneenä kotiin... Mitään vakavaa ei kuitenkaan löydetty. Toivottavasti tämä helpottaisi sun odottelua!
hoitsut niitä kuvia katso tai niistä erityisemmin ymmärrä. Röntgenlääkärit lausuu ne, eikä edes samantien vaan sitten kun ehtivät. Diagnoosini: liian vilkas mielikuvitus :)