Hitsi jos ne nyt taas menee lakkoon! Meinasin kutsua porukkaa kylään ensi viikonloppuna
mutta se tätyyy perua jos en saa ruokaa hankittua kaupasta.
Olin ajatellut ostaa valmiita karjalanpiirakoita, pasteijoita ja valmista pullaa jne. mutta sitä tuskin on jos leipomot taas lakkoilee.
Harmittaa vähän sillä olen muuten nyt jo siivonnut ja paikat olisi kerrankin kondiksessa vieraiden tulla.
Kommentit (27)
Mene tänään kauppaan ja osta niitä. Ainakin meidän lähimmissä kaupoissa juuri pakasteita on vielä vaikka toisille jakaa, vaikka jauheliha ym onkin vähissä.
MEne tänään kauppaan ja osta pakkaseen tarpeet.
MEne tänään kauppaan ja osta pakkaseen tarpeet.
Tässä taas oletetaan, että kaikilla on aina kaikki samoin kun itsellä.
Saas nähdä miten ensi viikon juhlinnan käyt. Tämän viikonlopun tarjottavat on jo pakkasessa (siis karjalanpiirakat, pasteijat).
Kyllä lihatkin nykyään säilyvät melko pitkään.
Kyllä lihatkin nykyään säilyvät melko pitkään.
älkää nyt tehkö tästä niin vaikeaa :D
älkää nyt tehkö tästä niin vaikeaa :D
jos taas lakkoon menevät.
Ei ainakaan meidän kaupoissa. Mun täytyy perua koko juttu :-(
en pysy yhtään mukana!! siis jos nyt lakko taas alkaa niin milloin ja kuinka piktä? eikös tässä kokoajan ole lakkoiltu,meillä ainakin toista viikkoa hyllyt tyhjinä!
ja ens maanantaina alkaa sit vielä laajempi lakko, joka kestää niin kauan, että pääsevät sopimikseen.
mistä saisi tilattua? Tai eikö teidän kunnssa ole kaupoissa jauhoja ja kananmunia yms. mistä voisi leipoa? Tai edes naapurikunanssa?
Ei ole kahvipöytätarjottavia
jos taas lakkoon menevät.
Ei ainakaan meidän kaupoissa. Mun täytyy perua koko juttu :-(
Etkö voi keksiä jotain muuta tarjottavaa?
Leipoa itse vaikka sämpylöitä tai tehdä jotain kasvispizzaa tai piirakkaa?
Ei kai kukaan ole noin avuton että ei saa juhlia aikaiseksi jos ei saakaan karjalanpiirakoita?
Tai mene tosiaan jo tänään kauppaan ja osta kaikki valmiiksi.
Tarvitset kuivahiivaa, jauhoja, kananmunia ja ostat vaikka vielä uht.maitoa niin säilyy???? Teette vaan asioista vaikeita.
sinulla ole uuniakaan? Todella helppoja tarjottavia saa leivottua ihan itse. Tai sitten ostat valmiin kakku/torttupohjan ja teet siitä. Ei kannata tehdä elämästään vaikeampaa turhalla nipotuksella, jos ei jotain tuotetta ole saatavissa, niin korvaat jollain muulla. Ei ne vieraat varmaan niiden tarjottavien vuoksi ole kylään tulossa?
Jauhelihaakin koko ajan. Leipomotuotteita, kuten ennenkin. Jotain tiettyjä leipiä, ehkä puuttuu, mutta kyllä noita karjapiirakoira, pasteijoita, pullaa on ollut lakoista huolimatta.
Ainoastaan isoissa tavarataloissa on tyhjiä hyllyjä.
Kokeile käydä, vaikka lähimmässä Valintatalossa katsomassa.
Vastaaja 16: Herätys!
Ap:n pointti oli juuri se että pakasteita ei muka saa kun ne on loppu lakon takia.
Kun ei uusavuttomana ihmisenä osaa tehdä itse mitään.
koska ei ole sitä pakastinta :D Mutta hei, jos on noin pienet murheet elämässä niin menee aika kivasti :)
Leipäviipaleita, ripsaus öljyä, kinkkua, tomaattia juustoa. Jos kinkkua ei ole, niin mitä tahansa jäljellä olevaa leikkelettä.
Jälkiruoaksi valmiista marengeista ja kermavaahdosta tehty kasa, jonka voi koristella valmiilla suklaakastikkeella.
Jos ostat leivät, leikkeleet, juustot(lue juustoraaste), valmiit marengit ja kerman nyt, niin niitä pitäisi vielä olla kaupassa.
Jos et ehdi tekemään ennen vieraiden tuloa, niin oman leivän suunnittelu voi olla osa ohjelmanumeroa. pari erilaista makkaraa/leikkelettä, kasvista, leipälaatua. Jokainen saa tehdä itse.
Mene tänään kauppaan ja osta niitä. Ainakin meidän lähimmissä kaupoissa juuri pakasteita on vielä vaikka toisille jakaa, vaikka jauheliha ym onkin vähissä.