muita joilla harvoin pyykkivuoria?
mmeillä on 5 henkinen perhe ja vaatteet vaihdetaan suurinpiirtein joka päivä
ja petivaatteet vähintään 2vk välein ja siihen päälle vielälasten kuraiset vaatteet jotka pitää pestä harvasen päivä.
ja siihen lisäksi nuorimman yökastelun takia muutamat täkit ja tyynyt viikossa.
mutta todella harvoin mitään ruuhkaa pääsee tulemaan. joka päivä pestään vähintään 1 koneellinen pyykkiä ja viikonloppuisin pestään korit tyhjiksi.
meillä ei edes ole kuivausrumpua vaan saunalla tai ulkona kuivataan.
eräälläkin tutulla on khh ihan hirveässä kunnossa, likaiset ja puhtaat samoissa kasoissa.
sieltä sitten kaivetaan vaatteita ja monesti hän on löytänyt kasasta vaatteita mitä ei ole nähnyt puoleen vuoteen :)
Kommentit (18)
Johan täällä oli vastikään se ketjukin, jossa haastettiin kuvaamaan oma kodinhoitohuone ja siinä hyvinkin moni kertoi, ettei heillä ole pyykkivuoria. Löytyisiköhän sitä ketjua enää?
miehen työpäivät voi venyä mihin asti vain vaikka 15.30 pitäsi loppua. itsellä työt loppuuu 18.00.
lapseton vielä niin pieniä ettei niistäkään ole apua pyykin pesussa..
kone ajastetaan tai laitetaan välittömästi pyörimään kotiin tultaessa, eipä se sen kummempaa ole..
Mutta olen kotona hoitovapaalla, mulla on hyvä Miele joka pesee koneellisen tunnissa ja se kuivuri. Mua ahdistaisi pyykkikasat ja pyykinpesu on kotihommista helpoimpia. Lapsetkin tykkää ripustella vaatteita kuivumaan.
Teemme kumpikin vuorotyötä ja kun menee viikko, että teemme eri vuoroa, saattaa vuori yllättää kun illat menevät lasten puuhasteluihin.
Onneksi vaatteita on niin paljon, ettei tule katastrofia sen takia.
monen koneellisen sumaa, joka jää viikonlopuksi. Meillä pestään n. 7 koneellista viikossa ja ei kyllä ihan joka päivä ehdi pyörittään, kun on muutakin elämää. Minulla kun on vielä periaate, ettei konetta voi jättää yksin kotiin päälle ja yöaikaan ei voi käyttää kun sijaitsee niin lähellä makuuhuoneita. Että kyllä, syntyy vuoria.
sillä pyykkiä pestään vähintään koneellinen joka päivä.
5 koululaista ja 2 työssäkäyvää vanhempaa
nelihenkinen perhe, molemmat vanhemmat töissä. Ja ei ole kuivausrumpuakaan.
Useimmiten teen niin, että ajastan pesukoneen pyörimään yösähköllä siten, että se lopettaa pyörimisen niin, että saan pyykit juuri ennen töihinlähtöä kuivumaan joko sisälle tai kesäaikaan ulos. Sitten illalla puhtaat pyykit suoraan kaappeihin. Meillä ei siis ole myöskään puhtaan pyykin kasoja koskaan missään, se on sellainen asia mitä en ymmärrä. Samalla vaivalla viikkaa puhtaat suoraan kaappeihin.
Ei ole iso työ.
käynkin töissä ja vaatteet huolletaan pääosin viikonloppuisin. Omassa makkarissa on pyykkikori mihin mahtuu hyvin viikon pyykit, lapset vievät omat pyykkinsä suoraan khh koreihin. Lakanapyykkiä tulee 4 hengeltä 2 vkon välein, pyyhkeet vähintään kerran viikossa ja vaatteita pestään n 4 koneellista viikossa. Miehen paitoja tulee vino pino varsinkin työmatkojen jälkeen, samoin tuntuu että hän vaihtaa kalsareita ja sukkia ainakin 3x päivässä:D
Puhtaat viikataan suoraan khh:sta kaappeihin eikä jätetä mihinkään välitilaan esim odottamaan silitystä. Meillä silitetään tarpeen mukaan su seuraavan viikon vaatteet valmiiksi kaappiin, ei muita.
Olemme viisihenkinen perhe. Tosin joskus oksennustaudissa voi hieman lakanapyykkiä kertyä, mutta ei muuten. Tykkään pyykinpesusta kaikkine toimenpiteineen, se on helpoin kotihomma minulle. Mutta muuten voi olla kyllä joskus tosi sekaista, tai oikeastaan aika usein ;).
pyykkiä pestää kahden lapsen perheessä 3-4 koneellista. Kone on aina täynnä. Nyt viikonloppuna oli kyllä aika suma, kun tultiin 9 päivän lomalta ja vaihdettiin kotiin tultua lakanat.
pestyä yhdellä koneellisella päivässä.
Meillä 4 henkeä ja en pysty tuohon vaikka olen kotonakin aika paljon.
Joka päivä vaihdetaan vaatteet ja laitetaan suoraan pesukoneeseen. Kone laulaa kerran päivässä. Illalla kone päälle ja narulta kuivat kaappiin, märät tilalle. Meillä ei lajitella mitään vaatteita tai lakanapyykkejä. Kaikki pestään samassa kirjopesussa ja on värit pysyneet hyvin. Täysin valkoisia pestäviä on todella vähän joten ei tarvitse niitäkään lajitella. Aikaa päivittäin kuluu maksimissaan 5-10 minuuttia. Mä ihmettelen kovasti talouksia joissa on kaksi aikuista eikä pyykkääminen millään onnistu.
2 lapsen työssäkäyvä totaaliyh.
Mutta meitä onkin vaan 3 :) Olen freelancer, ja silloin kun teen töitä kotona ei pyykkivuoria tietenkään tule. Silloin kun olemme sekä mies että minä töissä kodin ulkopuolella pyykkiä kertyy ma-to-väli mutta ei se siinä ajassa kasva vuoriksi. Pyykit pestään sitten vkl aikana.
Yleensä meillä pestään pyykkiä 2-4 koneellista viikossa riippuen mm. lakananvaihdosta ja siitä onko pesussa harvemmin pestäviä juttuja (esim. tyynyjä, sohvanpäälisiä tms).
tai ehkä kasoja mitä yh:n ja yhden lapsen taloudesta tulee. Olen päättänyt, että pyykkään vain kerran viikossa ja käytän pyykkitupaa, jossa on isoa 2 konetta käytettävissä. Kerran 7-10 päivässä käymme sitten pyörittämässä nuo kaksi koneellista. Jos pesisimme useammin, niin tuskin tulisi yksikään koneellinen täyteen.
Ei mullakaan sillon ollut pyykkivuorta kun olin kotona, mutta nyt olemme molemmat töissä ja iltaisin on monena päivänä harrastuksia, ei joka päivä vaan ehdi pestä edes sitä yhtä koneellista. Kerrostalossa ei kovin myöhään voi pyykätäkään. Joten muutama päivä pyykkäämättä niin jo on vuorta.
Eikä me viikonloppunakaan keretä konetolkulla pyykkäämään kun sillon on muita menoja, ei viitsi konetta pitää päällä jos ei olla kotona.
Sit jos mulla on vapaapäivä eikä mitään menoja, sillon ehtii pestä monta koneellista.