Mieheni on yksinkertainen
Olen 32-vuotias ainakin omasta mielestäni ihan fiksu nainen. Olen seurustellut miehen kanssa noin 4 kuukautta ja olen kovasti ihastunut (vai peräti rakastunut?). Vaikeaa on olla miehestäni erossa edes päivisin saatikka pidempiä aikoja.
Seksi on aivan mahtavaa ja sitä onkin melkein joka päivä. Hän on kiihkeä ja uskomattoman kyvykäs. Todella jotain sellaista mitä en ole koskaan kokenut ja mielestäni olen ihan hyvää seksiä saanut aiemminkin. Tämä on iso osa yhteistä elämäämme.
Nyt olen vaan alkanut tajuta, että mies on todella yksinkertainen. Hän ei yksinkertaisesti tajua kun yritän hänelle jotain vähänkään syvällisempää puhua. Alkuun olin viehättynyt hänen hiljaisesta juroudestaan, ei kauheasti puhu, mutta on ihanan miehekäs. Tuntuu, että hän ei ensinnäkään tiedä ihan itsestään selviä asioita, jotka minusta on sellaisia, että kukaan ei voi olla niistä tietämättä. Hän jää jotenkin hölmön näköisenä tuijottamaan kun ei ymmärrä jotain asiaa ja sitä tapahtuu jatkuvasti. Ei siis osaa edes yrittää peittää yksinkertaisuuttaan.
Minua on jotenkin ruvennut hävettämään vaikkapa illanistujaisissa kun minusta välillä tuntuu, että muut ihmiset ovat katsoneet kummastellen toisiaan, että onpa todella yksinkertainen mies.
Olen kyllä edelleen ihastunut, mutta mietin vain, että onko se tuo seksi, joka minua loppujen lopuksi viehättää. En tiedä voiko tuollaisesta nautinnosta luopua, mutta riittääkö pelkkä seksi pidemmän päälle kun vahvin ihastus tietysti jossain vaiheessa häviää. Niinkuin se aina tekee.
Onko kenelläkään muulla tällaista tilannetta, että puolisonne on huomattavasti teitä yksinkertaisempi? Voiko sellaisen kanssa pidemmän päälle elää. Riittääkö upea seksi pitämään parin yhdessä jos ei oikein muuta yhteistä välttämättä ole? Pelkään, että olen tuhoon tuomitussa suhteessa liian kauan ja sitten en enää pääsekään irti kun on jo liian myöhäistä.
Tällaisia ajatuksia vaikka vasta kaksi tuntia sitten sain taas mahtavaa seksiä, joka vieläkin kutkuttaa fyysisesti ja henkisesti.
Kommentit (44)
K a u n e u s ihmisessä on aina s i s ä i s t ä ..Eikö?
älä ota ongelmaa asiasta joka ei ole ongelma:
' anna K a i k k i e n K u k k i e n kukkia ' - (Maon Punainen Kirja..;)
Vierailija kirjoitti:
Naisten kohdallahan se on sääntö ilman poikkeusta, että mitä kovemmin korvien välissä humisee, niin sen parempi se on seksissä.
Niiden kanssa tulee erittäin hyvin toimeen, kun ymmärtää, että ovat erilaisia ihmisiä ja tekevät erittäin usein ratkaisuja, jotka näyttävät typeriltä.
Miesten keskuudessa hyväksytään oikein hyvin tyhmät naiset, koska kokeneet miehet tietävät oikein hyvin miksi mies on sen tyhjäpään kanssa.
Itse en näe, että tällainen tyhjäpään kanssa oleva mies on itsekään älykäs. Ei fiksu ihminen jaksa sellaista seuraa, joka ei tarjoa älyllisesti mitään.
Taitaa kuvailemassasi tapauksessa olla kyseessä se yleinen harha, että nähdään itsensä älykkäämpänä kuin muut, vaikka se ei olekaan totta.
Parempi yksinkertainen mies kuin jännämies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten kohdallahan se on sääntö ilman poikkeusta, että mitä kovemmin korvien välissä humisee, niin sen parempi se on seksissä.
Niiden kanssa tulee erittäin hyvin toimeen, kun ymmärtää, että ovat erilaisia ihmisiä ja tekevät erittäin usein ratkaisuja, jotka näyttävät typeriltä.
Miesten keskuudessa hyväksytään oikein hyvin tyhmät naiset, koska kokeneet miehet tietävät oikein hyvin miksi mies on sen tyhjäpään kanssa.
Itse en näe, että tällainen tyhjäpään kanssa oleva mies on itsekään älykäs. Ei fiksu ihminen jaksa sellaista seuraa, joka ei tarjoa älyllisesti mitään.
Taitaa kuvailemassasi tapauksessa olla kyseessä se yleinen harha, että nähdään itsensä älykkäämpänä kuin muut, vaikka se ei olekaan totta.
Piti oikein kaivaa esille: Dunning-Kruger-efekti, ylivertaisuusvinouma.
Useinhan on niin että menestyneen miehen rinnalla on kaunis nainen joka ei välttämättä olekaan niin fiksu . Menestyvällä miehellä on mahdollisuuksia valita nainen joka miellyttää silmää . Naisella on kuitenkin enemmän mahdollisuuksia valita mieluisa mies jos ei nyt aivan geenit ole antaneet vöhemmän edustavaa ulkoasua.
Mutta tavallisella, komealla ja miehekkääksi sanotulla miehellä ei ole mahdollisuutta valita ketä hyvänsä jos on sosiaalisesti kömpelö kuten minä . Kouluaikana kun oltiin murrosikäisiä tytöt sanoivat minua tyhmäksi kun oltiin oltu useampia vuosia samassa luokassa. Tämän jälkeen osa meni lukioon ja me muut ammattikouluun . Tansseissa ei käynyt flaksi ja vieläkin vanhana miehenä harmittaa vähän kun se kuviteltu onni jota siis itse halusin ei vain osunut kohdalle . Lopulta oli valittava se joka oli vielä kömpelömpi kuin minä . Alkuun häpesin vuosia jotenkin sitä kömpelyyttä jota näin puolisossani mutta se on unohtunut vuosien kuluessa . Lapsemme ovat kuitenkin fiksuja ja lähes kaikilla yliopistotutkinnot ja vastaavat työt. Tein itse myös mensan pikatestin yli 50 vuotiaana jossa tulos oli lähes 130 mutta ns. mitattavissa oleva älykkyys ei kerro miten pärjää muuten elämässä. En ole tavallista duunaria kummempi ja tulotkin reilusti alle keskiverron .
Tyhmyys tai siltä vaikuttava tyhmyys ei välttämättä ole siis sitä mikä tulee ensiksi mieleen. Nyt huomaan vuosikymmenten jälkeen että vaimoni ei ole lainkaan tyhmä mutta se miten kykenee ilmaisemaan itseään jää usein vaikutelmaksi ihmisestä. Meillä on erilaisia neurologisia ominaisuuksia jotka haittaavat meitä tai ovat meille eduksi. Olen nähnyt monia miehiä jotka ovat sujuvia puheen lahjoiltaan ja hyviä seuranpitäjiä mutta jonka vaimo on jättänyt sitten kun ovat olleet jonkin vuoden yhdessä. Itsekin olen oppinut sujuvammaksi kanssakäymisissä ihmisten kanssa mutta ei minusta silti mitään koulutettua tyyppiä olisi tullut .
Onneksi vaimo ei ole sanallakaan maininnut missään vaiheessa että haluaa jättää minut. Tullaan kuitenkin hyvin toimeen keskenämme kun tiedämme toistemme heikkoudet ja vaikka joskus riitelemme rajusti niin se ei kaada maailmaa kun sitä ei tehdä niin että toinen yrittää olla toistaan parempi .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttöystävää pannaan, ei sen tarvitse olla älykäs. Töissä, vapaa-ajalla, harrastuksissa voi sitten olla älykkäiden kanssa, jos sitä niin haluaa.
Meni neljä kuukautta huomata tuo? Kumpi teistä mahtaa olla yksinkertainen?
Vierailija kirjoitti:
En käsitä miten ihminen haluaa seksiä joka päivä..Minulle riittää 1-2 krt kuussa,ollut aina näin.Mies haluaa viikottain tai kahden viikon.Itse en koe seksiä tärkeämmäksi kuin perhe ja ystävät,lemmikit.Jotenkin mietin,että jos tuo seksi on riippuvuus tälle miehelle,kun pakonomaista..
Kamalaa, jätä se sika ASAP! Juuri tuollaisten seksiaddiktien takia moni nainen jättäytyy mieluummin vanhaksipiiaksi. Joka toinen viikko, yäk! Eihän siinä mitään muuta kerkiä kuin pimppinsä pestä kun jo heti kohta pitää olla alla nylkytettävänä.
Meillä oli alkuun samanlaista, miehelle piti olla viikottain. Itse en ole koskaan varsinaisesti halunnut, mutta seurusteluaikana piti kuitenkin näytellä halukasta. Oli kamalaa, mutta kun muuten ihana mies oli niin en halunnut heti luovuttaa vaan aloin kouluttamaan kärsivällisesti. Muutaman kerran kun uhkasin kertoa äidilleen, ja ajoin nukkumaan sohvalle niin alkoi oppia. Vähensin kertoja pikkuhiljaa, ja seksi tuli aina ansaita kodinhoitotöillä. Sain samalla iskulla kaksi kärpästä, vähemmän seksiä ja siistimmän kodin.
Nykyisin menee jo useita kuukausia ilman että edes vihjailee. Joulu ja juhannus on pahimmat, jostakin syystä kinuaa silloin mutta olen yleensä keksinyt muuta ohjelmaa koko päiväksi jolloin illalla on hyvä syy kieltäytyä väsymykseen vedoten. Yleensäkin olen oppinut lukemaan häntä, jos vilkuilee liian pitkään tai alkaa lirkuttelemaan tai pyrkii halailemaan, niin osaan jo ennakoivasti valittaa päänsärkyä tai väsymystä jolloin ymmärtää lopettaa lapsellisen vonkaamisensa.
Itsellesi olet miehen hankkinut etkä sukulaisille/tutuille.
AP, tämä kuvio on erittäin yleinen. Ihastutaan miehessä johonkin piirteeseen, sinä ihastuit hänen vähäpuheisuuteensa ja miehekkyyteensä. Ilmeisesti on myös pitkä ja riittävän komea, eihän kukaan nainen rakastu 165 senttiseen tuppisuu- pätkään, sen sijaan 185 pitkä on tosiaan "miehekäs" vaikkei saa sanaa suustaan.
Suomennettuna, näit hänen ulkoisen komeutensa, ja uskottelit itsellesi nuo luonteenpiirteet joihin sitten ihastuit ja rakastuit. Halusit rakastua ja rakastuit, ja nyt sitten kun hormonihöyryt ovat haihtuneet olet huomannut millainen miehesi on muilta ominaisuuksiltaan.
Kuten sanoin, tämä on yleistä. Kuinka moni mies on ihastunut töpäköihin tisseihin, terhakkaaseen pyllyyn, räpsyviin silmäripsiin ja sypäkkään seksiin, kunnes on hormonien haihduttua huomannut naisen olevan tyhmä kuin vasemman jalan saapas.
Näin käy, koska hormonit. Jos ei olisi hormoneja, ihmiskunta olisi kuollut sukupuuttoon jo puolenkymmentä tuhatta vuotta sitten, vähintään.
Ihastuneena ihminen näkee sen minkä hän haluaa nähdä. Hän kieltäytyy näkemästä ja kuulemasta kielteisiä ominaisuuksia kumppanissa, tai ainakin vähättelee niitä. Niitten kielteisten juttujen havaitsemisen aika koittaa myöhemmin, mutta sitä ennen pipelo ja pimppi ovat tavanneet, ja pullalla on ollut mahdollisuus päästä uuniin. Sitä varten hormonit ovat olemassa.
Mies osaa sitten valita kumppaninsa paljon sinua paremmin.
Et voi olla kovin fiksu sinäkään, koska jos valitset kumppanisi eri kriteereillä mitä kumppanilta haluat.
Ei Einstainillakaan parisuhteet olleet vahvinta osa-aluetta..
Vositko antaa tilanteista muutaman esimerkin? Mitä perusasioita hän ei ole sinun mielestä tiennyt? Oletko itse käynyt testauttamassa oman älykkyytesi? Jos sinun ajatukset johtuu siitä, että mies onkin ihan "normaali" ja itse olet keskimääräistä älykkäämpi? Tämä saa aikaan tunnetilan, että te ette olisi samalla tasolla.
Kommenttisi perusteella tässä on kaksi samanlaista löytänyt toisensa eli nauttikaa yksinkertaisuudestanne!
Elämässä on tärkeysjärjestys. Kumman valitsen yksinkertaimman maanläheisen, mutta loistavan sängyssä jo tyydyttää sinut kuten viriilin miehen pitääkin. Tai sitten jonkun älykön, jonka kanssa kiva keskustella ja vaihtaa ajatuksia, mutta joka ei ymmärrä mitä naiset kaipaa ja miten naiset tyydytetään. Olet jo tavannut näitä jälkimmäisiä. Luonnollisemmat miehet on harvassa,joten jos haluat että pillu huutaa hoosiannaa, niin pidä hänet. On kumminkin niin tärkeä taito,että se kantaa koko eliniän.
Ai vaivaako ettei mies tiennyt mitä temppareissa tapahtui? Ei se yksinkertaisuutta ole.
Vierailija kirjoitti:
Ai vaivaako ettei mies tiennyt mitä temppareissa tapahtui? Ei se yksinkertaisuutta ole.
Ei kai kukaan täysjärkinen mies katso tempppareita tai salattua elämää tai mitä näytä nyt on.
Mies täällä, vaikka alkuperäinen nainen niin samassa tilanteessa ollut. Nopea vinkki: Irtaudu suhteesta. Itsellä ollut parikin tällaista suhdetta, joissa seksi on upeata mutta mutta... keskusteluja ei voi käydä, koska toinen ei vain tajua tai yksinkertaisesti ole kiinnostunut juuri mistään. Itseään ei kannata soimata, ei nämä jutut ihan heti ilmene, alussa riittää pinnallisempi.
Itsellä oli eron jälkeen ensin nainen, joka tyhmä kuin saapas mutta upeaa seksiä (tajusin ehkä 3-4 kk jälkeen), sen jälkeen pari fiksumpaa, joiden kanssa ihan hyvää seksiä ja mukavia keskusteluja, ja nyt loistavaa seksiä ja hyvät keskustelut (ja naimisiin menosas). Eli hyvää seksiä kyllä löytää, usko vain.
Koulutustasolla ei ole väliä, itse olen väitöskirjan vääntänyt, nykyinen puoliso peruskoulupohjalat. Tiedän toki enemmän asioita (etenkin alaltani) mutta ei yleissivistyksestä jne kukaan keskustele, sillä ei ole väliä. Mutta sosiaalinen terävyys, tunneäly ja hoksottimet, ne pitää olla samalla tasolla.
Eli valitettavasti: vaihtoon. Mutta hyvä puoli on, että älä huoli, hyvää seksiä löytää kyllä. Jos se ei toimi, niin jatka etsimistä. Olet nuori, löydät kyllä sopivan.
Onko todella yksinkertainen vai vain hiljainen? Kaikki eivät tykkää lörpötellä tyhjänpäiväisyyksiä vaan ovat enemmän hiljaisia tarkkailijoita.
Ihana vanha ketju kun just mietin sitä et miten yksinkertaisia monet miehet on.
Jotenki luulin jo hetken että olenko itse kirjoittanut aloituksen mut en todellakaan pyörinyt palstalla 2011. Eikä mun yksinkertainen mies ollut hyvä sängyssä.
Mut siis olen noin niinku yleisesti ihmetellyt samaa 55v elämäni aikana. Miehet voivat olla teknisesti, matemaattisesti tai kädentaidoiltaan yllättävän eteviä, mutta sitten silmiinpistävän yksinkertaisia esim siinä etteivät pysty tekemään useampaa asiaa yhtä aikaa tai ovat kyvyttömiä ymmärtämään ollenkaan tai hyvin vähän syy - seuraus suhteita.
Miehet ovat pääsääntöisesti todella itsekeskeisiä, kaikki ajatu tapahtuu minälöhtöisesti vaikka muuten ihan kilttejäkin ja hyvätapaisia voivat olla, hyviä isiä lapsilleen, mukavia työkavereita ym ym.
Olen koira-ihmisenä sanonut aina et miehissä ja koirissa on paljon samaa (huumorilla):
-Molemmat ovat erittäin rutiiniorientoituneita
-Molemmat ovat paikkauskollisia ja pysyvyys luo turvaa
-molemmat elää vain tässä hetkessä, vailla menneiden murehtimista ja kykyä ajatella asioita tulevaisuuteen
- molemmilla tunnetila tulee sekunnissa ja menee muutamassa sekunnissa ohi
Välttämättä ei ymmärretä yhtään toisten tunteita ja vaikka on oltu 10v yhdessä niin joka kerta riitatilanteessa mies on ihan kuutamolla mistä riita tai harmitus johtuu ja vaikka kuin selittää ja rautalangasta vääntää mallin, piirtää kuvan, silmistä ja ilmeestä näkee et 80% menee ohi. Ei ole edes sano selittämään sitä miksi toimii kuten toimii. Ja ihan samat ongelmat / ärsyttävät toimintatavat jatkuu pienen skarppaamisajan jälkeen, eli ei siis ota opikseen eikä ymmärrä syy-seurausta edelleenkään. Hän ei osaa yhtään ajatella sitä että miltä hänestä tuntuisi jos minä tekisin hänelle samalla tavalla, esim lähtisin mitään ilmoittamatta pe työpäivän jälkeen ryyppäämään kavereiden kanssa ja tulisin aamuyöllä kotiin kaatokännissä. Hän ei osannut ennakoida eikä jälkikäteenkään ymmärtänyt että olin huolesta ja raivosta sekaisin, en tiennyt oliko vaikka kuollut tai pyörittääkö "naistennaurattajatyyppinä" jotain toimistopirkkoa minun selän takana. Hänen mielestä minä olin vaan lapsellinen nipottaja kun huusin tyyliin kurkku suorana seuraavan päivän, enkä voi olla iloinen ja pirteä, kuin mitään ei olisi tapahtunut. Hänhän vaan halusi lähteä työpäivän päätteeksi "rentoutumaan" niinkun hän sitä viinanhimoaan ja perjantaikännäämistään kutsui.
Tässä vain muutamia esimerkkejä tunneälyn puutteesta.
Menestyminen elämässä korreloi paljonälykkyyden kanssa. Tästä on vahvaa näyttöä. Kannattaa miettiä, haluaako sitoutua pitkällä tähtäimellä potentiaaliseen häviäjään.