Aika hirveen näköistä tuohua aikuisten pyöräily!
Mulla on vapaapäivä ja vein lapsen poikkeuksellisesti kouluun autolla.
Koulun lähistöllä oli paljon tietysti pikkupyöräilijöitä ja ihan nätisti oli opit menneet perille, ei mitään ongelmaa niiden kanssa, toki tarkkana pitää tietty olla kun lapsia liikenteesssä.
No, sitten aikuisiin. Kellään ei kypärää. Ja suojatielle ajetaan. Oikeestiko pyöräilijä luottaa sokeesti siihen että autoilija on huomannut heidät, tänäänkin kova auringonpaiste. Ja luuleeko ne että auto pysähtyy samantien kun jarrua painaa?
Todella käsittämätöntä touhua, ei varmaan oma henki ole kullankallis sittenkään?!
Kommentit (44)
niin pyöräilijä väistää oikealta tulevaa autoa.
Eli siis pyöräilijä ei saa pääsääntöisesti "hurauttaa" risteyksen yli.
samat säännöt kuin autoilijaa eli pyöräilijän on tultava risteyksiin erityistä varovaisuutta noudattaen. Väistettävä oikealta tulevaa jne...Talutettava suojatie jos pyörätie ei jatku.
Nykyään pyöräilijät kuvittelevat, että heillä on etuajo-oikeus joka suunnasta. Pyöräilijä väistää risteyksessä oikealta tulevaa autoa jos pyörätie jatkuu risteyksen yli. PYöräilijällä ei ole etuajo-oikeutta risteyksessä.
Tämäkin riippuu siitä, onko auto itse väistämisvelvollinen risteyksessä. Kyllä pyöräilijä saa päätiensuuntaisen risteyksen yli hurahtaa suoraan, mutta toki omalla vastuulla. Tyhmäksi ei kannata heittäytyä, jos oma henki on kallis.
Jos kääntyy pikkutieltä pääväylälle.
Olin autolla liikenteessä ja mulle paloi vihreä valo, jalankulkijoille punainen. Ihan pokkana eräs vanhempi "herrasmies" jolla oli kaljalava viritetty fillarin tarakalle, astui suojatielle. Mä ajoin sitä risteystä kohti vasta ja olisin kyllä kerennyt pysähtymään, päätin ajaa koska mulle paloi se vihreä. Torvea soitin sille miekkoselle ja se katsoi että parempi perääntyä. Ei siinä mitään, taustapeilistä vaan näin että se näytti mulle keskisormea! Ei voinut muuta kuin nauraa :D
Törttöjä löytyy kaikista, niin autoilijoista, kävelijöistä ja pyöräilijöistä. Varovaisuus on aina liikenteessä tärkeää, samoin sääntöjen noudattaminen, mutta myös tietynlainen tilannetaju. Jos aina pitää kiinni oikeuksistaan mistään joustamatta, joutuu kyllä helpommin konfliktiin tai jopa kolariin.
kärsii jos joku liikenteessä törttöilee.
Juuri tuossa vieressä yksi pyöräilijä lensi auton tuulilasista sisälle kun luotti että autoilija noudattaa liikennesääntöjä.
No, ei noudattanut. Pyöräilijän ei ehkä tarvitse noudattaa enää mitään, sen verran hurja lento.
niin pyöräilijä väistää oikealta tulevaa autoa.
Eli siis pyöräilijä ei saa pääsääntöisesti "hurauttaa" risteyksen yli.