Raskaaksi tulemisesta...
Mulla loppui kuukautiset torstaina ja rakasteltiin mieheni kanssa ilman kortsua.
Vaikka ei ole nyt hedelmällisin aika niin jäin miettimään, voinko silti tulla raskaaksi?
...tiedän.. tyhmä kysymys... mutta kun en ole varma
Kommentit (8)
Varsinkin jos olet nuori nainen. Mutta ei se kovin todennäköistä ole.
Tiedän henkilökohtaisesti naisen, joka tuli raskaaksi menkkojen aikaan kiertopäivänä 2 (!), joten kyllä sinäkin voit olla nyt tullut raskaaksi tai hedelmöitys voi vielä olla käynnissä. Riippuen kiertosi pituudesta.
Yleensä naisen kuukautiskierto on 28 päivää, jolloin otolliset hetket olisivat kiertopäivinä (eli menkkojen alkamispäivästä laskettuna) 15-17. Ovulaatio on aina 14 vrk ennen menkkoja, ja munasolu voi hedelmöittyä vain 24h ajan.
Kauanko menkkasi kestivät? Tai vielä ennemminkin milloin viimeset kuukautiset alkoi? Niitten loppumisajankohdalla ei ole mitään väliä :-)
Mutta jos ei nyt tärpännyt niin toisen kerran sitten.
Eli emme ole yrittämässä lasta vaan annetaan hänen tulla kun hän päättää tulla :D
Olen nyt 33v, joten en niin nuori mutten vanhakaan :)
Viime menkat alkoi 22.04.
Ja rakasteltiin miehen kanssa siis 01.05.
Kierto yleensä noin 28-30 päivää
Aina on mahdollista raskautua jos suojatta seksiä harrastaa. Mutta pidän silti kohtuullisen epätodennäköisenä.
Rakastelitte kiertopäivänäsi 10, joten jos kiertosi olis nyt saman 28-30 päivää, niin oviksesi olis 6-8.5. Siittiöt voivat elä 4-5 vrk sisälläsi, eli jos nyt on säännöllinen kierto niin oli ehkä päivää-3 päivää liian aikaisin rakastelu. Mutta nyt sitten pitäs rakastella 4.5 alkaen mieluiten joka päivä, niin voi paremmin tärpätä!
Onnea matkaan! :-)
Mutta jos ei nyt tärpännyt niin toisen kerran sitten. Eli emme ole yrittämässä lasta vaan annetaan hänen tulla kun hän päättää tulla :D Olen nyt 33v, joten en niin nuori mutten vanhakaan :) Viime menkat alkoi 22.04. Ja rakasteltiin miehen kanssa siis 01.05. Kierto yleensä noin 28-30 päivää
riippuu sun kierron pituudesta. Jos olet kovin lyhytkiertoinen tai lyhyitä kiertoja on joskus, niin onhan se mahdollista. Muuten varsin epätodennäköistä.