Miksi tää talo on niin kallis??!!
http://www.etuovi.com/kohde/933297
Siis I-HA-NA talo sisältä, mutta...
ihan pöhkö sijainti ja tontti.
Sijainti tosi kaukana kaikesta, ainoastaan koulu kävelymatkan päässä.
Ei asfalttitietä perille vaan kapea hiekkatie, ei katuvaloja.
Ei kunnallistekniikkaa, vaan omat kaivot, mutta kunn.tekniikka tulossa lähiaikoina ja siihen PAKKO liittyä, josta kaikkineen arviolta 12 t eur kulut vielä. :(
Tontti tosi pieni ja ahdistava rinnetontti, takapihan kivet tosi massiivinen pengerrys kun rinnetontille väkisin tehty tasamaan talo.
Ei juurikaan kunnon pihaa.
Kun viereinen tie asfaltoidaan ja liikenne lisääntyy, niin talo on ihan tien vieressä :(.
Ja tien toiselle puolelle kaavotettu joku 8 tonttia joten siinä on rakennustyömaata seuraavat 5v., isoa rekkaa ym., tosi turvallista lapsille joo.
Mä en kestä - miksi kaikki Espoon okt:t alle 500t on aina jotain ... skeidaa :(.
(tai oikeesti miel. alle 450 t).
6h tarvittais joten vaikeeta.
Tekisi mieli rakentaa tuollainen itse, mutta ei ollu oikotiellä ainakaan edes sopivaa tonttia, mihin saisi noin ison rakentaa tasamaalle.
Ja jos löytyis niin pelkkä tontti maksaisi varmaan 200t eur väh. :(
Kommentit (27)
upea talo. Mutta miksi lähes kaikissa taloissa on tuo sama ankea ratkaisu: pesuhuoneesta kodinhoitohuoneen läpi ulos? Takkahuoneet / pukuhuoneet ovat näemmä nykyään sitä todellista luksusta.
Siis ei asuta pk-seudulla. Rakennettiin n 200 neliön puutalo, joka vastaa aikalailla tätä ap:n esimerkkitaloa reilut 10 vuotta sitten. Taloa varten otimme lainaa 400.000 mk ja jonkin verran oli rahaa edellisestä asunnosta. Tonttina on vuokratontti ihan kivalla alueella. Talo tuli maksamaan noin 700.000 mk. Nyt saisimme myydessä noin 300.000 euroa. Eli arvonnousu on noin 3-kertainen. Jokinhan tässä mättää ja kunnolla. Talomme saimme maksettua velattomaksi jo muutama vuosi sitten eli alle kymmenessä vuodessa. Minua todella kauhistuttaisi jos meillä olisi maksettavana satojentuhansien eurojen asuntolaina jostain ihan tavallisesta talosta. Nimittäin tuo talo on aivan tavallinen ja ei millään muotoa 490.000 euron arvoinen.
Eli halvin mahdollinen ratkaisu ja taitaa tuon ikäisissä olla jo poikkeuksetta lattialämmitys.
Mutta talosta: sehän ei ole ihan uusi enää, joten ei voi täysin samaa kuin uudesta pyytää. Sinänsä mua vaan nyppii tää ihmisten käsitys, että taloilla revitään jotkut hirveät voitot tuosta vaan. Tottakai aikanaan rakennetuista saakin, mutta jos on vuosina 2005-2009 rakentanut, niin ei meinaa omiaan saada pois ja kaikki työ jää miinukselle. Hyvä esimerkki veljeni, joka rakensi 2007-2009 uuden kivitalon. Kuiteilla löytyy jo 390 000 Euroa ja päälle vielä esim. pakettiauton osto, bensat ja se, että jokainen vapaa hetki meni raksalla pari vuotta. Sitten sinne tulee välittäjä, joka sanoo, että "varmaan meni teillä tähän 300 000 Euroa..." Ja katsojat hokee vaan, että kyllähän tuolla rahalla jo uuden rakentaa avaimet käteen. Eikä muuten rakenna. Avaimet käteen tuo talo olisi ollut 550 000 Euroa. Ihmiset ei vaan tajua, mitä se rakentaminen ihan oikeasti nykyään maksaa ja uudesta talosta ei helposti voittoa kyllä revi.
ja itse asiassa haluaisin muuttaa Vanttilaan, työ lähellä ja uusi koulu innostaa, kun vasta vanhin on ekalla. Vanttila on hieman eri asia kuin Kauklahti ja Kauklahtikin on maineeltaan parantunut. Itse talo ei ole mikään avaimet käteen pakettitalo ymmärtääkseni ja tontti tosiaankin iso tolla alueella. Itse en toki noin paljoa talosta maksaisi ja talo muutenkin liian pieni meille, mutta ihan samaa tasoa on kuin muut Espoon kämpät. Ilmaahan kaikissa pääkaupunkiseudun hinnoissa on todella paljon.
Sitä paitsi ei siihen tontin kohdalle tule koskaan mitään hirveetä läpiliikennettä olemaan, nytkin on tie poikki ja ko. talo on toiseksi tai kolmanneksi viimeinen, eli vain parin talon asukkaat menee ohi. Siis tie on hevosenkenkä, joka on laitettu aidoilla poikki.
Ja rakentamiseen vielä - vaikka on samat materiaalit ja kaikki, niin vaan siinä rakentamisessakin on se pääkaupunkilisä. Saman talon rakentaa lähes puolet halvemmalla jossain kaukana pääkaupunkiseudusta.
Espoossa, tosin paremmalta paikalata. Ne sai siitä 4000 000 e. Eli tuo talo tontteineen on ihan normaalihintainen.
meillä talolainaa n.140 000 ja yrityslainaa 20000 ja niitäkin maksellaan vielä lähemmäs 20v.
molemmat ollaan kuitenkin töissä.
eli meillä ei elinikä riittäisi tuon talon maksamiseen..