Onko naisia, jotka oikeasti ja rehellisesti EIVÄT halua pitkiä hiuksia?
Ja siis että kyse ei olisi vaan siitä, että oma tukka on niin ohut tai huonokuntoinen tai ei vaan kasva, että ovat sitten järkisyistä päätyneet lyhyeen tukkaan...
Mietin tätä, kun nyt on saatavana niin helposti näitä kaikenlaisia hiuspidennyksiä ja -tuuhennoksia, että ovatko kohta kaikki naiset pitkähiuksisia?
Kommentit (42)
Mulla oli vaalea kaunis ja paksu pitkä tukka esikoisen esikoisen syntymän aikoihin mutta koska se oli niin hankala hoitaa pitkänä, leikkautin sen ihan lyhyeksi. Enkä ole katunut.
olen yleensä pitänyt niitä pitkinä. Nyt pari vuotta sitten leikkasin hiukset lyhyeksi, ja olen ollut tosi tyytyväinen pirtsakkaan lookiini. En aio kasvattaa hiuksia pitkiksi ainakaan pitkiin aikoihin, vaikka kaikki naispuoliset ennen aina huokailivatkin miten ihanat hiukset mulla oli.
Minulla on paksu, tuuhea tukka ja se on ollut pisimmillään lapaluihin ulottuva. Mutta kasvonpiirteeni ovat sellaiset, että lyhyt tukka sopii minulle paremmin, siksi en halua enää pitkää tukkaa. Näytän pitkätukkaisena kolholta hevosennaamalta, lyhyttukkaisena pirteältä ja sirolta.
hiukset max. olkapäähän.
En halua pidempiä, sillä en tykkää pitää hiuksia kiinni ja pitkät hiukset avoinna on liian epäkäytännölliset sekä vapaalla että työssä.
Minusta ne ovat aina tiellä. Nukkuessakin aina väärässä paikassa. Lyhyet hiukset on kivat!
En halua näyttää spanielilta. Pitkät hiukset "vetävät" piirteitä alaspäin ja sen takia useimmat leikkaavat hiuksensa siinä vaiheessa, kun kasvot alkavat valua ja kolmoisleuka on tosiasia. Muutenkin pitkä tukka kuuluu mielestäni nuoren tytön ikävaiheeseen. En halua näyttää takaapäin 16-vuotiaalta, vaikka minulla onkin vahva ja hyväkuntoinen tukka.
Minulla oli 10v pitkät hiukset, suht paksutkin, mutta takkuuntuvat helposti. Leikkasin 5v sitten leukapituisen tukan ja on ollut siitä lähtien tämän pituinen, joskus lyhyempi, joskus pidempi. Pienten lasten kanssa pitkä tukka oli ikävä, kun ponnarilla oli ruma, vauvat repivät pitkiä hiuksia, oli puklua latvoissa jne.
Hiukseni ovat paksut ja sain aina kehuja hiuksistani. Nykyään tykkään polkkahiuksista.
Mulla oli kanssa 10 upea, paksu pikä tukka. Yhtenä päivänä vaan tuntui, että se aika oli ja meni. Eikä ole kaduttanut hiusten leikkaaminen. Minun mielestä tietyn iän jälkeen suurinta osaa naisista pukisi paremmin jokin muu kuin pitkä tukka.
En halua näyttää spanielilta. Pitkät hiukset "vetävät" piirteitä alaspäin
nykyään pitkissäkin hiuksissa on esiintynyt niin paljon variaatioita, että yli nelikymppisetkin voivat pitkiä pitää, jos haluavat ilman, että kasvonpiirteet näyttäisivät väsyneiltä. kasvojen lähellä olevat hiukset voi hyvin leikata vaikka leukaperien mittaisiksi ja se antaa jo kohottavan vaikutelman, kaikkia hiuksia ei tarvitse enää leikata tuon vanhanaikaisen ajattelun takia.
Mulla oli lapsena pitkät hiukset, kun äiti tykkäs sellasista eikä antanut leikata lyhyeksi. Sen jälkeen kun täytin 15 vee ei ole hiukset kovin pitkäksi päässeet kun olen käynyt kampaajalla ne leikkauttamassa. En vaan tykkää pitkistä hiuksista ja ne ahdistaa mua. Lyhyet on hyvät!
poikatukasta. Nyt minulla hiukan eteenpäin pitenevä polkka ja takaa lyhyt. Juuri kävin tyylikurssilla jossa sanottiin, että minulle sopisi pitkät hiukset, koska kasvoni ovat pienet (neliön/ympyränmalliset).
No mää tykkään kasvattaa välillä pitkäksi. Nytkin on 3 vuotta tukkaa kasvatettu ja kohta se menee leikkuuseen, ihanaa! Minusta mikään ei ole niin hauskaa kuin välillä kasvattaa pitkä tukka ja pätkästä se niskavilloja myöten matalaksi!
Eikö jollain muka hiukset KASVA? En ole koskaan kuullutkaan.
Vai tarkotitko ettei jaksa odottaa kasvua? Ikävin vaihe on kun hiukset saa juuri ja juuri kiinni.
Oma mies tykkää minusta enempi lyhyillä hiuksilla.
Minusta on taas kiva mennä lenkillepitkien hiusten kanssa, pistää tukka ponnarille: super seksikäs tunne! :D
Sivuilta ja takaa koneella 3mm ja päälle irokeesi.
Minulla on ollut pitkä paksu letti ristiselkään asti.
Ei sovi "imagooni" enää.
;-)
olen ainakin kuullut että ihmisillä on jokin tietty hiustenpituus, hiuksen elinkaari tai miksikä nyt kutsuvatkin, että esim. jollakulla hius kasvaa vaikkapa 30-senttiseksi ja sitten tipahtaa pois. Ja jollain toisella kasvaa 60-senttiseksi.
No ei tietenkään ole sellaisia. Kaikilla meillä on samanlainen maku, ja vain pitkät hiukset miellyttävät meidän kaikkien silmää.
Ihan sama kaikilla julkkiksillakin ja ameriikan megatähdillä. Katie Holmeskin lähti kampaajalle, koska tukka oheni, samoin Victoria Beckham. Minkäs teet, kun hiuslisäkkeitä ei ole ollut saatavilla ja oma tukka huonossa kunnossa. No, pakkohan se on leikata.
Hohhoijakkaa, ap.
Mutta hiukset on kuolleet jo!
Miksi ne tipahtaa? Onko äkkiä kalju jos hiukset kasvaa liikaa? :)
Sen tajuan että raskauden jälkeen tulee hiustenlähtö kun raskausaikana hiukset ei irtoile, sitten kun tilanne alkaa normalisoitumaan niin tukkaa lähtee aluksi paljon.
Hiuksia irtoaa päivittäin.
15
Olen itse sellainen, että hiukseni kasvavat todella nopeasti ja saan niistä kyllä ihkun liehuletin nopeastikin halutessani. En silti tunne itseäni kovin tyylikkääksi etenkään yli lapaluiden menevissä hiuksissa näin aikuisella iällä (30+). En halua näyttää wannabe-teinitytöltä vaan hyvältä, eikä minulla ole pakonomaista ajatusta siitä, että naisilla tai edes tytöillä tulisi olla pitkät hiukset. Miksi pitäisi?
tiesitkö, että osa hiuksista on kasvuvaiheessa, ja osa hiuksista lepovaiheessa? (vai hiusjuurista, en nyt tiedä itsekään ihan tarkasti)
Mä en halua pitkiä hiuksia. Mulla on paksut hiukset, jotka kasvavat nopeasti, mutta en halua pitkiä hiuksia. Viihdyn lyhyemmissä (joko ihan lyhyt tai lyhyt polkka) ja ne myös sopivat minulle paremmin.