miten kaksoset ja vauva rattaisiin?
Kommentit (13)
tuossa tilanteessa niin, että vauva kantoliinaan ja kaksoset rattaisiin.
etteivät 2v jaksa kävellä? Tai sellaiset rattaat, joihin seisomalauta ja kaksoset saa vuorotella. Sulla alkaa olla sellainen vankkuri työntää (jos meinaat kaikki kyytiin saada), että et pian jaksakaan, vaikka haluaisit.
Tai kun vauva on ihan pieni, niin vauva liinaan ja pusaat kaksosia. Mutta on sekin raskasta ja sitäpaitsi mua ainakin häiritsee kävellä työntäen mitään, jos edessä on kengurupussi. Siis itse kannan vauvaa liinassa/repussa melko paljon, mutta ei se mielestäni ole YHTÄÄN niin vaivatonta kuin miksi sitä markkinoidaan. Vaikka jaksankin kantaa nyt n. 6kg vauvaa ihan hyvin, niska on jumissa seuraavana päivänä niin että koko pää soi.
Sellaisia tupliahan on, että toiseen lokeroon saa kopan, jotta vauva voi nukkua, Toinen kaksosista istuu rattaissa ja toinen seisomalaudalle.
Pitemmille reissuille, jos on toinen aikuinen mkana niin ihan perusrattaat tai sateenvarjorattaat toiselle.
niin minä tein, ainoa järkevä ratkaisu milestäni. Selässä oleva ei haittaa rattaiden työntämistä niin kuin kantoliina ja tulee lähdettyä helpommin liikkeelle kun ei tarvitse sitoa liinoja; reppu selkään ja menoksi. Ja on parempi selälle kuin paraskaan liina, siihen menee hyvin tuollainen 2v:kin, tai vauva.
Meillä oli ikivanhat Emmaljungan tuplarattaat (Grizzly?) joihin siis löysin tuon sisaristuimen. Itse asiassa meiltä löytyy ne muistaakseni vieläkin, että jos kiinnostaa niin saapi tulla hakemaan =) Sisaristuimia ei ymmärtääkseni ole myyty enää vuosiin, mutta onnenkantamoisena satuin ne silloin -05 löytämään. Mutta, seisomateline on varmasti parempi ratkaisu. Silloinhan aina toinen voi matkustaa välillä rattaissa vauvan vieressä.
tosin eivät enää niin pieniä. alkuun tein niin että vauva oli kaksosten takana poikittain ja kaksoset istuivat kiltisti ilman selkänojaa. sitten kun vauva kasvoi niin ettei enää noin mahtunut niin toinen seisomalaudalle vuorotellen
tai sit niin et yksöstenrattailla vaavi rattaissa , seisomalaudalla toinen (joskus kummatkin kun oikein väsytti ja mahtuivatkin) ja toinen käveli
Vauva toiseen lokeroon ja toinen kaksosesta toiseen lokeroon, ja se toinen kaksonen seisomalaudalle taikka siihen jalkatelineeseen. Manduca tavarakoriin mukaan. Itse olen kantanut manducassa vasta syntynyttä kuin kolmi vuotiastakin ja molemmat viihtyvät. Olen monta monta kilometria kulkenut niin, että molemmat lokerot käytössä ja yksi lapsi istunut jalkotelineessä taikka seissyt seisomatelineessä. Näitä vaunuja suosittelen, ovat super hyvät vaunut.
saako näitä tilattua suomeen? Siis ei ole pakko kävellä mutta välillä haluaan pihaa kauemmas. Kantoliinan kanssa tulee hiki. Sinä jolla oli nuo vanhat rattaat , kiinnostaa kovasti . Laitatko sähköpostia. toivoilmari at hotmail.com
Jos oli kaksosten rattaat (vastaavan laiset kuin brio double wawet), niin laita molemmat selkänojat alas ja vauva perälle kantopussii poikittain ja isommat lapset eteen ilman selkänojaa istumaan. Tämän neuvon luin joskus täältä keskustelupalstasta, joten en tiedä toimiiko tosi elämässä.
Itse ratkaisin ongelman niin, että hommasin Huutiksesta tuplaistuimen (?) kaksosten rattaisiin. Homma toimi niin kauan kun vauvan olisi pitänyt päästä jo istumaan, siitä eteenpäin ei sitten juuri rattailla liikuttu minnekään. Seisomateline voisi tietenkin olla myös yksi ratkaisu, meillä vaan oli kaksoset tuolloin niin "pieniä" (erityislapset) ettei seisomateline ollut oikein ratkaisu.
Tsemppiä!