Onkohan nämä abortin vastustajat seksuaalisesti rajoittuneita. Esim. seksiä vain avioliitossa
Kommentit (74)
Emme. Mutta emme myöskään ehkäisyllisesti rajoittuneita.
seksin harjoittamisen suhteen vähän vanhakantaisia, ihanteet toiset kuin "valtaväestöllä". Seksuaalisesti voivat olla vaikka millaisia petoja kun naimisiin ja tositoimiin pääsevät ;)
Täytyy myöntää, etten tunne ainuttakaan ihmistä, joka olisi tuota mieltä. Tietysti jotkut vanhat sukulaiset ajattelivat noin aikoinaan, mutta nykyään en tunne ketään. Onkohan outoa, tuttavapiirini liian rajoittunut?
...että jos on seksuaalisesti vapaamielisempi, pamahtaa varmuudella paksuksi aina silloin tällöin ihan tahtomattaan?
Olen vain niin kauan, kuin olen seksiä harrastanut, ottanut huomioon sen, että jos seksiä harrastaa, voi tulla raskaaksi. Koska en hyväksy aborttia pettäneen/unohtuneen ehkäisyn "paikkaajana", on mulle aina ollut selvää, että mikäli tulen raskaaksi, niin pidän lapsen. Yhden illan juttuja en ole koskaan harrastanut, mutta kyllä seurustelukumppaneideni kanssa olen harrastanut seksiä. Ehkäisystä huolehdin äärimmäisen tunnollisesti siihen asti, kunnes aloimme mieheni kanssa toivoa raskautta (emme olleet vielä tuolloin naimisissa).
En suhtaudu seksiin mitenkään kevytmielisesti, mutta en mä kyllä mitenkään seksuaalisesti rajoittunutkaan ole.
seksin harjoittamisen suhteen vähän vanhakantaisia, ihanteet toiset kuin "valtaväestöllä".
Olen abortin vastustaja, mutta en ole tiedostanut olevani seksin harjoittamisen suhteen vanhakantainen. Millainen on seksin harjoittamisen suhteen vanhakantainen, miehelleen uskollinenko?
Täytyy myöntää, etten tunne ainuttakaan ihmistä, joka olisi tuota mieltä.
Tiedätkö tosiaan kaikkien tuntemiesi ihmisten suhtautumisen aborttiin. Minä en ainakaan huutele omaa kantaani julki mm. työpaikalla ja en usko, että kukaan ulkonäöstäni tai käytöksestäni voisi asiaa päätellä. Vai halusitko sanoa, että et tiedä, tunnetko ketään, joka olisi abortin vastustaja?
Tiedän. Siksi kannoinkin vastuuni, kun ehkäisy petti. Vaikka se petti pahimpaan mahdolliseen aikaan, kaataen puolet tulevaisuuden suunnitelmista ja vieden viimeisetkin voimat... Vaikka mies ja oma äitini ehdottelivat aborttia aikansa. Uusi elämä syntyy kesällä :) Ja jos kyse ei ole äidin tai lapsen terveydestä, niin en ihan ymmärrä, miten pieni lapsi voi olla suurinpiirtein pahinta maailmassa?
Olen vain niin kauan, kuin olen seksiä harrastanut, ottanut huomioon sen, että jos seksiä harrastaa, voi tulla raskaaksi.
Viime aikoina on epäilyttänyt, että olen Suomen ainut ihminen, joka ajattelee näin. Paitsi, että olen vanhimmalle lapsellemme sanonut muun ehkäisyvalistuken lomassa useampaankin otteeseen, että ehkäisyn pettämisen ja raskauden mahdollisuus pitää aina ottaa huomioon, joten hyvällä lykyllä hänkin ajattelee samoin. ;)
että ihmisen elämä on seksiä suurempi asia.
taas ovat yksioikoisia ja tässä asiassa yksinkertaisia ihmisiä jotka eivät ymmärrä että asiat eivät yleensä ole niin helppoja kuin voisi kuvitella.
että ihmisen elämä on seksiä suurempi asia.
Tiedän. Siksi kannoinkin vastuuni, kun ehkäisy petti. Vaikka se petti pahimpaan mahdolliseen aikaan, kaataen puolet tulevaisuuden suunnitelmista ja vieden viimeisetkin voimat... Vaikka mies ja oma äitini ehdottelivat aborttia aikansa. Uusi elämä syntyy kesällä :) Ja jos kyse ei ole äidin tai lapsen terveydestä, niin en ihan ymmärrä, miten pieni lapsi voi olla suurinpiirtein pahinta maailmassa?
Viis kaikesta muusta kunhan lapsi vaan saa syntyä..
mutta silti olosuhteet vaihtelevat: raiskaus, naisen terveys, mahdolliset sairaudet (molemmilla) jne jne.
Asia on just niin yksinkertainen. Raskaaksi tullaan yhdynnässä.
Mutta ei niitäkään tehdä hirveästi kuitenkaan. Ja se, että juuri siitä raiskauskerrasta tulee raskaaksi eikä edes jälkiehkäisy auta. Mahtaakohan kovinkaan monta tapausta olla vuosittain. Jos nyt rajattaisiin abortit juuri näihin tapauksiin, alettaisiin olla oikeilla jäljillä.
sairastuisi vakavasti raskauden aikana.
kun kykenee myöntämään, että minusta ei ole hoitamaan tätä lasta, minä en pysty, voimavarani ei riitä tms.
mitä se osoittaa, että väkisin hankkii lapsen, jota ei haluaisi ja jonka hoitamiseen voimat ei riitä, koska "en vaan hyväksy aborttia".
Entä jos se syntyvä lapsi on niin vaikeasti vammainen että on elinkelvoton? Entä jos äidillä on lääkitys joka on vaaraksi sikiölle ja lääkityksen lopettaminen taas äidille ja ehkäisy hoidettu kunnolla ja pettänyt? Entä jos raskaaksi tullut on reilusti alaikäinen joka painostettu seksiin?
Mutta ei niitäkään tehdä hirveästi kuitenkaan. Ja se, että juuri siitä raiskauskerrasta tulee raskaaksi eikä edes jälkiehkäisy auta. Mahtaakohan kovinkaan monta tapausta olla vuosittain. Jos nyt rajattaisiin abortit juuri näihin tapauksiin, alettaisiin olla oikeilla jäljillä.
Ja kummasti ne ovat järjestyneetkin tähän mennessä :) Maailma ei kaatunut läheskään niin pahasti, kuin mikä se ensimmäinen reaktio on, jolloin moni turvautuu aborttiin. Ihmeesti sitä vaan matkan varrella palaset loksahtelee paikoilleen, vaikka kaikki ei helppoa olisikaan.
Viis kaikesta muusta kunhan lapsi vaan saa syntyä..
kun jokainen vastuullinen ihminen tietää, että jos tulee raskaaksi vahingossa niin joko tehdään abortti / annetaan lapsi adoptioon, jos hänestä ei pystytä huolehtimaan tai sitten päädytään itse pitämään lapsi. Vastuullista käytöstä on pohtia tarkkaan, mikä vaihtoehto on se sopivin siinä omassa tilanteessa.
Vastuutonta on pitää lapsi, josta ei pysty huolehtimaan vaan siksi, että "moraalini ei salli aborttia."