Felicitas-klinikat kieltäytyvät hoitamasta naispareja. Mitä mieltä?
Kommentit (38)
Mutta en ole ihan varma onko valintaperuste (sukupuolinen suuntautuneisuus) laillinen valintaperuste.
seksuaalisen suuntautumiseen perustuvalle syrjinnälle, ja on todella kummallista, että tuollainen sallitaan. Ehkäpä seuraavaksi he kieltäytyvät hoitamasta rumia tai vasenkätisiä, tai tummaihoisia?
ei luoja ole tarkoittanut kahta toosiaan yhteen lätisyttävää naista vanhemmiksi.
hyvä!
ei luoja ole tarkoittanut kahta toosiaan yhteen lätisyttävää naista vanhemmiksi.
hyvä!
tiedot kahden naisen välisestä seksielämästä! Taidat itsekin olla tyttöihin päin?
sillä olisi kauheasti väliä kun noita klinikoita on kummiski paljo mistä valita.
Saattaapa joku heteroparikin boikotoida paikkaa tuon syrjinnän vuoksi.
täytyyhän heidän itse saada päättää ketä asiakkaiksi otetaan.
Ja mikä idea jollain naisparilla on muutenkaan maksaa jostain hedelmöityshoidosta kun onnistuuhan se nyt helpomminkin.
täytyyhän heidän itse saada päättää ketä asiakkaiksi otetaan.
Ja mikä idea jollain naisparilla on muutenkaan maksaa jostain hedelmöityshoidosta kun onnistuuhan se nyt helpomminkin.
Lapset kuuluu miehen ja naisen väliseen suhteeseen.
minusta taas syrjiminen asiakasvalinnassa vie yleensä tuomioistuimeen..
Huonoa mainosta tosiaan. Enkä ymmärrä miksi tuollaisia päätöksiä tehdään.
Lapset kuuluu miehen ja naisen väliseen suhteeseen.
tässä jotain luonnollisuusnäkökulmaa, niin eivät ne hedelmöityshoidot kovin luonnollisia ole. En siis todellakaan vastusta hedelmöityshoitoja, vastustan seksuaalisuuteen perustuvaa syrjintää.
missä heitä hoidetaan/ei hoideta?
sairauksia. Homous ei ole lääketieteellinen syy siihen, ettei lasta saa.
Kerropa miten, oi asiantuntija!
täytyyhän heidän itse saada päättää ketä asiakkaiksi otetaan. Ja mikä idea jollain naisparilla on muutenkaan maksaa jostain hedelmöityshoidosta kun onnistuuhan se nyt helpomminkin.
Etsimällä jostain sopiva mies.
Lastetekoon tarvitaan mies ja nainen. Tiesitkös sitä?
Minun järkeni mukaan lääkärien kuuluu hoitaa sairauksia. Homous ei ole lääketieteellinen syy siihen, ettei lasta saa.
asioita kuin sairauksia, esim. synnytyksiä. Eikä hedelmättömyys ole myöskään sairaus, tuolla logiikalla muutkaan eivät olisi oikeutettuja lapsettomuushoitoihin.
Miten se on muuten sulta pois, jos joku naispari saa hedelmöityshoidoilla lapsen? Osaatko vastata?
täytyyhän heidän itse saada päättää ketä asiakkaiksi otetaan. Ja mikä idea jollain naisparilla on muutenkaan maksaa jostain hedelmöityshoidosta kun onnistuuhan se nyt helpomminkin.
Etsimällä jostain sopiva mies.
Jos lapsenteko on noin helppoa, kun on vaan mies ja nainen, niin mihin koko hedelmällisyysklinikoita tarvitaan? Eikö lesbonainen voi kärsiä lapsettomuudesta lääketieteellisistä syistä?
No mitenköhän...? Etsimällä jostain sopiva mies.
Voi olla aika vaikeaa löytää sopivaa miestä lapsen isäksi. Muuten, opastaisitko sinä sellaista pariskuntaa, jolla hedelmättömyys johtuu miehestä, hankkimaam isäksi jonkun sopivan miehen vai menemääm hedelmättömyyshoitoihin? Koska "lastentekoon tarvitaan mies ja nainen, tiesitkö", ei hedelmöityshoitoa ja naista.
Etsimällä jostain sopiva mies. Lastetekoon tarvitaan mies ja nainen. Tiesitkös sitä?
Jos lapsenteko on noin helppoa, kun on vaan mies ja nainen, niin mihin koko hedelmällisyysklinikoita tarvitaan? Eikö lesbonainen voi kärsiä lapsettomuudesta lääketieteellisistä syistä?
mutta ei ole muutenkaan hyvä asettaa lasta siihen asemaan, epänormaaliin parisuhteeseen lapsen teon kannalta, niin siksi mielestäni on ok että klinikat saavat valita ketä hoitavat.
Ja hieman myös uskallan epäillä sitä että lesbonainen olisi useita vuosia yrittänyt säännöllisesti tulla raskaaksi miehen kanssa normaalilla menetelmällä...
mielestäni kahden naisen välinen rakkaus ei ole yhtään sen heikompaa kuin naisen ja miehen.
Lisäksi uskon että rakkauttaa ja rajoja riittää lapselle vanhempien sukupuoliseen suuntautumiseen katsomatta. Ja se lienee tärkeintä???