Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Felicitas-klinikat kieltäytyvät hoitamasta naispareja. Mitä mieltä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta taas syrjiminen asiakasvalinnassa vie yleensä tuomioistuimeen..

Saavat kai valita asiakkaansa ihan miten haluavat? Joku toinen firma voisi nimenomaan taas olla naisparien hedelmöitysklinikka. Firmat erikoistuu ja siihen perustuu niiden kilpailukyky.

Tuskin naisparit haluaisivatkaan tuollaisen firman asiakkaiksi? Itse en ainakaan hingu baariin, joka on tarkoitettu vain miehille.

Vierailija
22/38 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa miten, oi asiantuntija!

täytyyhän heidän itse saada päättää ketä asiakkaiksi otetaan. Ja mikä idea jollain naisparilla on muutenkaan maksaa jostain hedelmöityshoidosta kun onnistuuhan se nyt helpomminkin.

Etsimällä jostain sopiva mies. Lastetekoon tarvitaan mies ja nainen. Tiesitkös sitä?

Jos lapsenteko on noin helppoa, kun on vaan mies ja nainen, niin mihin koko hedelmällisyysklinikoita tarvitaan? Eikö lesbonainen voi kärsiä lapsettomuudesta lääketieteellisistä syistä?

mutta ei ole muutenkaan hyvä asettaa lasta siihen asemaan, epänormaaliin parisuhteeseen lapsen teon kannalta, niin siksi mielestäni on ok että klinikat saavat valita ketä hoitavat.

Ja hieman myös uskallan epäillä sitä että lesbonainen olisi useita vuosia yrittänyt säännöllisesti tulla raskaaksi miehen kanssa normaalilla menetelmällä...

Ja sä tiedät varmuudella, että kaikkien lesbojen parisuhteet ovat epänormaaleja? Ja kaikkien heterojen parisuhteet ovat normaaleja ja hyviä? Kuule, kannattais oikeasti lakata katsomasta maailmaa tuollaisen kapean putken läpi ja ottaa selvää asioista. Se, että sä olet kapeakatseinen, ei tee jostain asiasta epänormaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kaksi saman sukupuolen edustajaa kykene lisääntymään keskenään, kaikki muu on saivartelua. Suotakoot hoidot niille, joilla on joku "oikea" syy lapsettomuuteen. Lesboparin hoitaminen hedelmättömyysklinikalla on resurssien hukkaanheittämistä.

No, lääkärit kyllä hoitavat muitakin

Minun järkeni mukaan lääkärien kuuluu hoitaa sairauksia. Homous ei ole lääketieteellinen syy siihen, ettei lasta saa.

asioita kuin sairauksia, esim. synnytyksiä. Eikä hedelmättömyys ole myöskään sairaus, tuolla logiikalla muutkaan eivät olisi oikeutettuja lapsettomuushoitoihin.

Miten se on muuten sulta pois, jos joku naispari saa hedelmöityshoidoilla lapsen? Osaatko vastata?

Minun järkeni mukaan lääkärien kuuluu hoitaa sairauksia. Homous ei ole lääketieteellinen syy siihen, ettei lasta saa.

asioita kuin sairauksia, esim. synnytyksiä. Eikä hedelmättömyys ole myöskään sairaus, tuolla logiikalla muutkaan eivät olisi oikeutettuja lapsettomuushoitoihin.

Miten se on muuten sulta pois, jos joku naispari saa hedelmöityshoidoilla lapsen? Osaatko vastata?

Vierailija
24/38 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kaksi saman sukupuolen edustajaa kykene lisääntymään keskenään, kaikki muu on saivartelua. Suotakoot hoidot niille, joilla on joku "oikea" syy lapsettomuuteen. Lesboparin hoitaminen hedelmättömyysklinikalla on resurssien hukkaanheittämistä.

No, lääkärit kyllä hoitavat muitakin

on myös se, että lapsettomuudesta kärsivä heteropari ei voi saada lapsia, ja kaikki muu on saivartelua.

Mitä resursseja he muuten hukkaavat, selitätkö minullekin?

Vierailija
25/38 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki tuo on sairasta ja epänormaalia.

Vierailija
26/38 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan parien hedelmättömyysongelmia.

Vierailija
27/38 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuitenkin pidän sitä sukupuoliseen suuntautumiseen liittyvänä syrjintänä. Lisäksi itselliset naisetkin on noiden perustelujen mukaan rajattu ulkopuolelle.

Jos itse (parisuhteessa olevana heteronaisena) joskus tarvitsen hedelmöityshoitoja, en mene Felicitasiin, vaan klinikalle, joka toimii arvojeni ja moraalikäsitysteni mukaisesti eikä rajaa joihinkin ryhmiin kuuluvia naisia pois.

Vierailija
28/38 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki tuo on sairasta ja epänormaalia.

on tuomita ihminen sellaisen seksuaalisen suuntautumisen mukaan, joka ei vahingoita ketään. Voihan sitä ajatella sitten, että hedelmöityshoidotkin ovat "sairaita ja epänormaaleja", kun keinotekoisin keinoin tuotetaan lapsia ihmisille, jotka sellaisia eivät kykene fysiologisista syistä saamaan.

Vierailija
29/38 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityinen yritys saa valita asiakkaansa. Eihän kaikki heterotkaan saa lapsettomuushoitoja. Joitain triteerejä yrityksillä täytyy olla. Onhan julkisellakin puolella. Käsittääkseni on kuitenkin paljon enemmän lapsettomuusklinikoita jotka antavat hoitoja kaikille kuin niitä jotka eivät anna.

Vierailija
30/38 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu, ettei rahanteko ole sotkenut klinikan moraalia. Kaksi samaa sukupuolta olevaa ei pysty luonnollisesti lisääntymään keskenään, joten miksi keinotekoisestikaan. Rakastaa toisiaan toki saa!

Vierailija
31/38 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eikös se ole luonnotonta tehdä se keinotekoisesti?

Vierailija
32/38 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisillä klinikoillakin alkaa olla melkoisia jonoja lapsettomuustutkimuksissa ja -hoidoissa. Tuollaisen linjauksen tekeminen viittaa siihen, että klinikalla ns. keikkaa pukkaa. Ymmärrän myös näkökannan, että lähtökohtaisesti lapsella tulee olla isä ja äiti.

Vierailija
33/38 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuudesta kärsivän heteroparin saattaa olla mahdollista saada lapsi tai lapsia hoitojen ja toimenpiteiden ansiosta. Homo/lesboparilta se ei onnistu. Haaskaamista on "hoitaa" pareja, joilla ei ole mitään muuta vikaa lasten saamiseen kuin se, ettei tekotapa miellytä. Heidänlaisilleen asiakkaille pitäisi mätkäistä vaikkapa kolminkertainen hinta klinikan palveluista.

Adoptio on hyvä vaihtoehto kaikille niille, jotka eivät pysty saamaan omia lapsia.

Fysiologinen tosiseikka on myös se, että lapsettomuudesta kärsivä heteropari ei voi saada lapsia, ja kaikki muu on saivartelua.

Mitä resursseja he muuten hukkaavat, selitätkö minullekin?

Vierailija
34/38 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaskaamista on "hoitaa" pareja, joilla ei ole mitään muuta vikaa lasten saamiseen kuin se, ettei tekotapa miellytä. Heidänlaisilleen asiakkaille pitäisi mätkäistä vaikkapa kolminkertainen hinta klinikan palveluista.

Adoptio on hyvä vaihtoehto kaikille niille, jotka eivät pysty saamaan omia lapsia.

maksetaan itse, mitä resurssien haaskaamista se on? Eiväthän lapsettomuudesta kärsivät heteroparitkaan muuten pysty saamaan lasta "normaalilla" tekotavalla, hekin joutuvat turvautumaan keinotekoiseen tapaan.

Adoptio on hyvä vaihtoehto kaikille niille, jotka eivät pysty saamaan lapsia, olen samaa mieltä, mutta silti ihmiset haluavat biologisia lapsia. Annetaan siis heille siihen tasapuolisesti oikeun.

Mä ainakin haluan elää yhteiskunnassa, jossa ei syrjitä ihmisiä vain sen takia, että he sattuvat rakastamaan ihmistä, joka on heidän kanssaan samaa sukupuolta. Se on niin helppo tuomita, kun ei itse joudu tuohon tilanteeseen. Kannattaisko sun nyt kuule ajatella tätä asiaa uudestaan, ja miettiä, mitä pahaa on siinä, jos aikuisilla ihmisillä on erilaiset seksuaaliset mieltymykset kuin sulla? Mihin sä vedät rajan: onko moraalisesti väärin, että heteropari harrastaa keskenään anaalikseksiä? Onko heillä oikeutta saada lapsia; jonkunhan mielestä anaaliseksi voi olla väärin. Mites sitten tuttavapariskuntani: toisella heistä on lapsi edellisestä suhteesta, mutta nyt hän on suhteessa samaa sukupuolta olevan henkilön kanssa, ja lapsi asuu heidän kanssaan. Onko se sinusta väärin? Ja jos on, miksi?

Vierailija
35/38 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai yritys saa itse valita asiakkaansa! olen samaa mieltä myös yrityksen perusteluista, jokaisella lapselle kuuluisi ainakin lähtökohtaisesti olla oikeus sekä äitiin että isään. varmasti myös lesbopareille riittää tahoja joiden luokse he voivat mennä saamaan hoitoa.

Vierailija
36/38 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisella lapselle kuuluisi ainakin lähtökohtaisesti olla oikeus sekä äitiin että isään. v

parempi, kuin se, että lapsella olis kaksi samaa sukupuolta olevaa vanhempaa?

Vierailija
37/38 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on selittämätön lapsettomuus? Kummassakaan ei siis ole vikaa, mutta lasta ei tule. Eivät siis ansaitse hoitoja, koska kyseessä ei ole sairaus. Ja entä apriskunta, jolla esim. miehellä syöpähoitojen takia ei ole siittiöitä? Hekään eivät ns. "omilla aineilla" pysty raskautumaan vaan joutuvat käyttämään lahjoitettuja siittiöitä (tai munasoluja). Eikö heillä ole oikeutta käyttää hedelmöityshoitoja, koska eivät lasta saa omilla aineilla? Ja todellakin heteroparit saavat hoidoista Kela-korvauksen. Lesboparit ja yksinäiset kustantavat hoidot aivan täysmääräisesti omasta pussista ilman minkäänlaisia korvauksia. Näinollen heillä on aivan samat oikeudet hakeutua yksityiselle puolelle hoitoihin, kuin muillakin. Keneltäkään se ei ole pois. Myöskään nykyinen perhemalli ei heteropariskuntienkaan kohdalla ole mitenkään suotava. Esim. eroja, joissa mies/nainen ei enää pidä mitään yhteyttä lapsiinsa tapahtuu surullisen paljon, jolloin ollaankin samassa tilanteessa kuin yksin lasta tekevän naisen kohdalla.

Vierailija
38/38 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itsehän en tuollaista klinikkaa millään lailla tukisi, haiskahtaa kyllä hieman syrjinnältä juu, mutta eiköhän noita klinikoita riitä.

Itseäni ei oikein asia kosketa, koska minulla ja kumppanillani tulee tuskin koskaan olemaan ylimääräistä rahaa hedelmöityshoitoihin, eli "joudumme" etsimään luovuttajat itse (ja kyllähän niitä löytyy, kun vaan jaksaa etsiä).

Ja juu, luonnottomuuksia on varmaan ihan turha käyttää argumenttina, ei se kovin luonnollista ole lapsettomalle heteroparillekaan saada lasta, eikä luonto/luoja ole sitä kai tarkoittanut? No, tervetuloa 2000-luvulle.

Haaskaamista on "hoitaa" pareja, joilla ei ole mitään muuta vikaa lasten saamiseen kuin se, ettei tekotapa miellytä.

No, jos vaikkapa mies on lapseton, eli ei siittiöitä kehity, niin eikö se sitten ole naisessa vika, ettei miellytä mennä jonkun toisen kanssa sänkyyn, hä? :D

Ja en ymmärrä minäkään mitä resursseja he hukkaavat? Itsehän noi sika kalliit hoidot pitää maksaa... Ainakin jos ei ole lääketieteellistä syytä, sairautta... Saa siitä pulittaa sen muutamankin tonnin per yritys, eli yrityksen oma ongelma, jos rajaa pois maksavia asiakkaita...????

Sääli vaan että yksinäiset miehet/naiset/homo-/lesboparit eivät tietääkseni saa kovin hyvin adoptoitua, homo-/lesboparit eivät tietääkseni edes saa... ja sinkuilla prosessi venyy ja venyy.... ja vanuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän