Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oulun seudun esikkoäidit toukokuussa

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meidän poitsu asu mun sylissä 2-3kk asti. Yöt kyl nukku omassa sängyssä. Sen jälkeen se jotenkin rohkaistui ja uskalsi olla puolikin tuntia lattialla (leikkikaaren alla). Eiköhän se mene ohi. Kannattaa aina välillä kokeilla asettaa vauva vaikka sitteriin, sohvalle ym vähäks aikaa. Oli aika raskasta hyppyttää vauvaa sylissä 2h putkeen! Laitoin usein musiikin päälle ja koitin jammailla sen tahdissa et jaksais paremmin! :D

Vierailija
42/50 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tapahtu niin uskomaton ja hassu juttu, että ihan pakko kertoo teillekkin ja piristää päivää!

Oltiin pojan kans eka kertaa junassa, matkalla pojan toiseen mummulaan. Käytävän toisella puolella istuskeli vanhempi rouva jolle poitsu kujerteli ja kiherteli. Rouva siinä tietenki kehu, kuinka ihana vauva, ja kommentoi "Onko vauva lähteny junamatkalle MUMMONSA kanssa?" Mä ihan häkellyin, ja vastasin että "mä olen kyllä tämän äiti..." :D

Siis MUMMONSA! :) Vähänkö mua on naurattanu nyt, kai sitä sitten on niin raihnasen tai väsyneen näkönen, että ihan mummoksi luullaan :D No toivon ja luulen että tällä rouvalla meni vaan sanat sekasin, tai sitten sillä oli väärät lasit päässä!

Semmonen piristys näin keskiviikon kunniaksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, Kepsukainen! Aika nuorena oot kyllä lapses saanu jos nyt on jo lapsenlapsi. :D

Meillä oli tänään vauvauinnin kuvaukset, ei tainnu tulla häävejä kuvia. Lapsi ei oikein ollut kuvauksellisella päällä. No, syksyllä uusiksi. :)

Vierailija
44/50 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Kepsukainen illan piristyksestä! :D Aivan yliveto juttu kyllä!

Vierailija
45/50 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko pikkupätkän ehtis kirjottelemaankin, omaa napaa tosin vaan, mutta seuraavalla kerralla paremmin1 :)

Hauska tuo kepsukaisen juttu! :D

Meillä istuttiin äsken jo ominavuin! Ja kovasti noustaan ylöskin päin, tässä alkaa olla jo vahtiminen :)

Meillä on yöunet kadonnu kokonaan, alkuyön nukkuu jotenkuten, mutta viimeistään neljältä aloittaa hulinan, siitä aamuun asti vaan torkahtelee jos torkahtelee, ihan sama onko vieressä vai ei ja antaako tissiä vai ei :P

Pyörii, höpöttää, itkeskelee, kiskoo varpaita..

Ei niin kivaa, alan olemaan aika väsynyt eikä päivisin osaa oikein nukkua. Huhhuijaa.

Meillä onkin tänään vimppa vauvauinti ennen syksyä, on taas parin viikon tauko tullut käymiseen. Viime kerralla otetut kuvat onnistui hyvin ja niistä tulikin kivoja.

Muutenpa tänne ei sen kummempia kuulukaan. Millos miitataan?

Nyt lähden ruokkimaan tuon muksun ja kohta saakin lähteä ajelemaan Kempelettä kohti.

Verkku ja tyty 6kk

Vierailija
46/50 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menee taas hyvin, kun on nuo kovat helteet takana. Ukkeli syö ja nukkuu taas. Sängyssä tosin tykkää nykyisin peuhata ja tehdä kuperkeikkoja! :D Ei millään malttaisi rauhoittua nukkuun. Hieman vilkas poika. Ikeniä kutittaa, mut hampaita ei vain kuulu!

Seuraava vauvakino on muuten vissiin 17.6.. eikö muka aiemmin..? Silloin ois sinkkuelämää2 ohjelmistossa. ;) Mut ois tosiaan kiva taas miitti sitä ennenkin.

Choco & Niko 10kk

Vierailija
47/50 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan uusi kotipesämme lepää nyt Raksilassa. Olisi kiva lähteä vaikka vaunulenkille lähellä asuvien kanssa! (tai no minun puolelta kantoliinalenkille: vaunut kelpaavat tytölle nykyään niin harvoin.. Ehkä tilane muuttuu kun siirrytään rattaisiin?)

Me ollaan nyt Mariannen kanssa Savossa mummolassa ja isäntä jäi tekemään muuton ihan itsekseen kissojen kanssa. (toki olin mukana pakkaamisessa) Näin kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä :) Minä pääsen näkemään äitiäni, vauva ei stressaannu, mummo on haltioissaan ja mies saa juoda kantourakan jälkeen niin monya olutta kun haluaa ja haahuilla kalsareillaan muutaman päivän :D

Mäkin katoin tota sinkkuelämää 2 juttua. Pakko käydä kattoon!

mitä kaikkea tässä nyt pitikään tapahtua lähiaikoina miittejä, piknikkejä yms. olen ihan sekaisin.

Marianne on nyt mennyt nukkumaan n klo 22 jo kuukauden verran. Uskomatonta että ne uniasiat vaan korjautui. Nyt luonnistuu jo nauraminen ja selälleen kääntyminen :) Ei ole tyttö ollut kovin nopea ollut noita oppimaan, mutta en kuulemman minäkään/isänsäkkään ja ihan tolkun ihmisiä meistäkin tuli ;)

Gribz ja Marianne 3,5kk

Vierailija
48/50 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Gribsille uuteen kotiin:) Neiti täytti jo 5kk, aika menee aivan kamalaa vauhtia. Neuvolassa mitat oli 63cm ja 5.890kg, saatiin suositus lisätä kiinteät jo 3kertaan päivässä ja lisätä 1tl öljyä ruokaan, pitäisi kuulema neitiin saada pyöreyttä. Saa nähdä nouseeko paino yhtään enempää vaikka saakin kiinteät kolmeen kertaan. Otettiin lihat mukaan ruokalistaan ja hyvin on maistunut, nyt sitten syödään 2xliha ateria ja 1xhedelmä ateria päivässä.

Yöt meillä menee entiseen tapaansa,tyttö menee joskus ilta kahdeksalta nukkumaaan ja nukkuu neljään viiteen, syö ja nukkuu sitten vielä 8-9:ään. Hyvistä yöunista on aiheutunut varmaan, että tyttö ei nuku päivällä enää kuin muutamat puolen tunnin unet. Olen itse sitten iltaisin ihan naatti, kun neiti vaatii koko ajan viihdyttämistä kun on hereillä:)

Mutta nyt tuntuu neiti heräävän joten täytyy mennä. Jade+ tyttö 5kk

PS: Minulla jää piknik kesäkuussa väliin kun olemme juuri Saariselällä tuolloin:(

Vierailija
49/50 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnea uuteen kotiin gribzille.

Minäkin oon ollu hiljaa jo tovin täällä foorumilla, mutta täytyy sitä jotain joskus tulla sanomaan, ettei ihan kuiva kokoon tämä palsta =)

Meillä ukkeli täytti kans 5 kuukautta ja äiti miettii et mihin tää aika oikein on jo mennyt. Synnytyksestä tuntuu jo olevan tosi kauan aikaa.

Meillä on alettu vastikään kääntyilemään ja sitä nyt tehdään sit jatkuvasti ja saa olla kääntämässä kun voimat loppuu päänkannatteluun. Ei nimittäin ole vielä älynnyt, että hei sen pään voi laskee alas sivuttain ja saa levätä =)Niin ja eihän ne lihasvoimat vielä parhaimmillaan ole vaan vasta kehittymässä muutoinkaan.

Kiinteitä meillä on syöty 2 x päivässä. Peruna, porkkana ym soseita aamupäivästä ja noin 2 viikkoa sitten aloittelin puuron. Sitä sit keittelen illalla. Tuhdimmalla eväällä nukkuu hyvin tuonne 02.00 saakka ja sit herätäänkin syömään. Maitoa menee 2 dl ja jo parin tunnin päästä herää uudelleen ja taas on kauhee nälkä. Onhan tuo poitsu sen kokoinen, ettei se maito vie pitkäksi aikaa näläntunnetta pois =) Odottelen tässä neuvolaa joka loppuviikosta ja sit kyselen uusimmat ohjeet syömisen suhteen. En ole aloitellut niitä 5 kuukauden soseita (lihaa) vielä, kun ajattelin tuon puuron saada ensin tutuksi.

Muutenkin yöt on levottomampia, en tiedä johtuuko hampaista vai mistä. Varpaat on kokoajan suussa pinniksessä ja jos käännän kyljelleen poika kääntyy takaisin selälleen. Rauhoittuminen yöunille vie nyt enemmän aikaa. Mutta ne iltaitkut on kyllä toistaiseksi selätetty.

Nokkamukiharjoituksia ollaan vähän tehty. Ois hyvä jos siellä etelänreissulla käyttö onnistuisi, niin ei tarvitsisi niin paljoa pelata niiden tuttipullojen kanssa ja harjoittelua se terkka meille viime neuvolareissulla suositteli.

Tällaista meille. Ootellaan piknikkiä ja tanssitaan aurinkotanssia =)

Katjuska ja Jere 5 kk

Vierailija
50/50 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas luettavaa, vaikka niinkuin sanoitte, niin osa on varmaan siirtynyt facebookkiin, joten on vähän hiljentynyt..

Hmm mistäköhän sitä nyt alottais

Onnea uuteen kotiin Gribzille! Me asutaan Heinäpäässä päin, joten jos seuraa vaunulenkille kaipaat, voidaan lähteä mukaan.

Katjuska, meillä myös pyöritään sängyssä vaikka miten päin. Ihmettelen miten kukaan edes pystyy nukkumaan niin epämukavissa asennoissa. Illasta nukahtaminen on hieman kans vaikeutunut. Aiemmin olikin jo liian helppoa, kun vei vain Väinön sänkyyn, laittoi tutin suuhun ja pupun soimaan, ja hetken päästä Väinö nukkui.

Ens viikolla on neuvola, ja jännityksellä ootan kuinka paljon Väinö on kasvanu. Väinö syö 4 kiinteää ateriaa päivässä. Lounaaksi yleensä kasvis-kana-soseen, välipalan, päivällisen ja iltapuuron. Välipalaksi olen alkanut antamaan jugurttisosetta, kun oon välistä ollut huolissani juoko Väinö yli 500ml maitoa päivässä, niin siinä tulee vähän ainakin lisää. Nestelistaakin pidin muutaman päivän, ja niinä päivinä meni hyvinkin yli 500ml. Mutta äidillä on rauhallisempi mieli ja Väinökin tykkää jugurttisoseesta, niin ollaan molemmat tyytyväisiä, kun se syödään:)

Väinö pääsee jo konttausasentoon, missä välistä hytkyy paikallaan. Tekee myös ihmeellistä punnerrusasentoa, siis kädet ja varpaat maassa:) Luulenpa, että kun pääsee liikkeelle, niin sitten on mulla kiire.

Syöttötuoli on nyt ostettu, ja on istumista jo vähän kokeiltukkin. Kovasti taputtaa pöytää, kuin suurempikin puheenjohtaja:)

Onko seuraava miitti sitten se piknik? Vai Vauvakino?

Huh, Väinö on nyt puolivuotta vanha, mihinhän se aika on tosiaan huvennut..

Myy ja Väinö 6kk