Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oulun seudun esikkoäidit toukokuussa

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin meijän hyväuninen poika on kadonnut? Muistatteko kun joskus pari kuukautta sitten kirjotin tänne meijän pojan hyvistä yöunista ja te muut sanoitte että ootte kateellisia. No nyt ei tarvi kyllä olla kateellinen enää. Nyt on pari viikkoa menny yöt niin että poika herää kahen tunnin välein syömään. Se on ihan käsittämätöntä miten se herääkin ihan kellon tarkasti kahen tunnin välein! Suosiolla annan sille joka kerta tissiä koska muuten joutusin työnteleen tuttia suuhun sen sata kertaa ja valvomaan kaks kertaa enemmän. Sillä on siis vissiin tiheänimunkausi. Ja mua väsyttäää!!

Joo ja en alota soseita! :D Eiku se on aika yleinen kommentti nuihin huonoihin öihin. Käytiin tällä viikolla neuvolassa otattamassa rotavirusrokote joka jäi 4kk:n neuvolassa saamatta flunssan takia. Kerroin huonoista öistä neuvolatätille ja se halus sitte ottaa painon ja pituuden. Nyt 4,5kk mitat oli siis 9250g ja 69,5cm. Poika oli siis kasvanu sentin ja painoa tullu puoli kiloa vajaassa kahessa viikossa. Neuvolatäti sano, että maitoa mulla kyllä tulee kun paino noin kauhiasti nousee. Totes vaan että oman jaksamisen kannalta hän suosittelee soseiden aloitusta. Lisäs heti perään että sää saat päättää. On vissiin tullu sillekki selväksi mun kanta imetyksen ja soseiden suhteen :D Neuvolatäti kuulemma pelkää että mää kuihdun kokonaan kun imetän nuin isokokoista poikaa. Kuulemma vaatii niin paljon maitoa tuo. Muistutteli että mun pittää syyä hyvin, kuulemma hampurilaisia. On se hyvä että äitistäki huolehditaan. Mutta tosiaan oli nyt viimenen kerta tuon neuvolatätin tykönä kun se jäi nyt eläkkeelle.

Mekin ollaan muuten tulossa vauvakinoon ens viikolla .Tullaan yhen mun kaverin ja sen lapsen kanssa. Saa nähä tuleeko siitä hommasta mitään. Pittää yrittää saaha poika nukkumaan kunnon päikkärit ennen sitä elokuvaa ettei sitten tuu kiukku kesken kaiken. Ja luulen vähä että imettäminen ei siellä onnistu kun on liikaa hälyä ympärillä. Onkohan siellä erikseen mitään lastenhoitohuonetta? Tai jos vaikka ihan normaalissa vessassa käy sitte imettelemässä… Mutta pakko kyllä tulla edes testaamaan miten menee kun te monet ootte kehunu sitä :) Ja kun kerranki on vielä semmonen elokuvakin jonka muutenki mielellään kattos.

Ois kiva nähä teitä miitin merkeissäkin tässä piakkoin! Harmitti kun jäi viime miitti välistä flunssan takia. Pitäskö meijän lyyä jo joku päivä lukkoon sitte sille seuraavalle viikolle? Niin ja tietysti päättää missä kokoonnutaan :)

-Riia ja poika 4,5kk

Vierailija
22/50 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka taas!

Jospa nyt tulis koko viesti näkyviin. Viimeeks meni hermo, ni en sitte oo jaksanu kirjotella taas vähään aikaan.

Kysymäni piti teiltä, jotka täyskestoilette, et millasta vaippaa käytätte yöllä. Mä oon nyt pian viikon verran käyttäny kestoja päivällä, ja öisin menee sit yks kertsi. Pisimmillään oon päivällä pitäny kestoa ehkä nelisen tuntia, ja se on ollu kyllä aivan läpimärkä, kun sen vaihtaa. Yöt mennään kuitenki samalla vaipalla, joten en viittis neitiä vaipan vaihdon takia herättää. Joten vinkatkaahan jotain :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan taas! Mulla on ihmeen rauhallinen ilta, Sampo nukkuu ja mies on autoa korjaamassa. Näitä ei usein ole! Nyt on sitte aikaa kirjotella. :)

Choco, oon tuota kirjaa katellutkin, mutta en oo vielä raskinu tilata. Meillähän ei vielä mee kiinteitä, niin en yösyötöistä viitsi vielä kokonaan luopua. Toki ei haittais, jos syötäis vaan pari kertaa... Ruoka-ajatki on vaikee pitää samana, ku maitoa menee ihan Sampon tahtiin. En paljo kelloa kattele tissin kans. :) Mutta kiitos vinkistä. Tuo kirja pitää kyllä varmaan tilata piakkoin.

Gribz, teidän tyttöhän on ihan hyvän kokoinen. Sampo oli 3kk-ikäisenä 58,5cm ja 6440g. Sampon paino menee reilusti plussakäyrillä...

Riia, teillä on kyllä niin iso poika, että varmasti kaipaa yölläki ruokaa. Sampoki kyllä herää yöllä sen tunnin-kahen välein, mutta ei se läheskään aina syö. Tarvii vaan sen tissin nukahtamiseen. Välillä meni jo paremmin, mutta sitte tuli just joku tiheä imu ja se heräily jäi päälle. :/ Ja tosiaan se tutin antaminen on aika tuskaa. Viime yönä yritin yhen heräämisen hoitaa tutilla, niin me sitte valvottiin kolmesta viiteen... Ja puoli kuus Sampo päätti että on aamu. ARGH!!!

Kiva ku monet on tulossa elokuviin. :) Ei siellä leffateatterissa oo erikseen mitään lastenhoitohuonetta, siinä aulassa on vaipanvaihtopiste.

Tuittu, meillä käytetään yöllä nykyään Tots Bots -froteesisävaippaa lisäimulla. Yleensä lisäimuna on mun ite tekemiä froteelärpyköitä, vanhoista pyyhkeistä tehty. Sitte jos molemmat froteevaipat on pesussa, niin käytän ite tekemiä sisätaskuja, joihin laitan just niitä lärpyköitä ja mikrokuituimulärpykän. Kuorena käytän molemmissa kokoonpanoissa villapökiä. Kuivana on pysytty. Paksuhan se paketti on, mutta ei se tunnu Sampoa haittaavan. Se ei tosin oo päässy kokeilemaankaan mitään muuta sitten sairaala-ajan. :D

Nyt meidän autossa on uudet jarrulevyt, mies tuli kotiin niin minäki lopettelen. :)

Vierailija
24/50 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on niin poikki, että painun kohta nukkumaan kun tytön juuri sain sänkyyn.

Potki koko viime yön, että vähän väliä oli joku jalka pinnojen välissä, heräsin jo ennen viittä ja lähdin tekemään aamutallia.

Meillä on nuo aamut mennyt aika kamaliksi, tyttö herää ihan pirteänä viiden kieppeillä ja syömisen jälkeen näkee selvästi, että väsyttää mutta nukahtaminen on niin vaikeaa :(

Tsemppiä kaikille muillekin huonosti nukkuville!

Meillä oli tänään uinnissa kuvaukset ja tällä kertaa meni taas hyvin. Saatiin sekä sukellus- ja pintakuvia, vähän meinas hirvittää kun neiti alkoi jumppataitoja esittelemään siinä patjalla :)

Mummulassa käytiin kakun syönnissä ja savusaunassa! Oli mukavaa vaihtelua tavalliseen.

Edelleen meillä elokuviin tulo vähän epävarmaa.

Huomenna pitääkin sitten vissiin käydä anoppilassa ja syömässä meidän sitten mun vanhempien ja sisarusten kanssa.

Mukavaa ensimmäistä äitienpäivää kaikille! :)

Verkku ja tyttö huomenna 6kk!

Vierailija
25/50 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuo on tosi yleistä, et vauva on pienenä hyvä nukkuun ja sit 4-5kk kohdalla alkaa tuo tuskallinen heräily. Vauva on sen ikäisenä jo oppinut niin paljon kaikkea uutta ja on sen verran iso jo, että unet häiriytyy. Usein heräily on ihan vain tapa/ tissitutilla huvittelua. Pitää tietty tarkistaa ettei oo allergioita tai kiinteistä tullu mitään mahavaivoja ym. Tosi harva vauva nukkuu samanlain koko ensimmäisen vuoden. Vauvat muuttuvat kasvaessaan. ;) Kannattaa kokeilla tuota Tracy Hoggin kirjan kosteja. Kaikille minun tutuille ne on toiminut. =) Meidän poju oppi nukkumaan yöt putkeen parissa viikossa. Meillä ongelmana oli se että poika ei osannut itse nukahtaa, vaan tarvi siihen apua tissistä tai hyssyttelystä.

Joo, miitti ois tosi kiva! Me on jotenkin onnistuttu missaamaan niitä niin monesti.. :/

Hyvää äitienpäivää kaikille!! =)

Vierailija
26/50 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä huomannut, että vauvalla on erilaisia kausia :) Joskus takkuaa nukkuminen, joskus syöminen.. Mutta tuleehan noille koko ajan uusia taitoja ja paljon on tässä maailmassa vielä pienelle ihmeteltävää ja ruokailutottumuksetkin muutuvat.. ja joskus ei mitään selkeetä syytä löydy :)

Meilläkin viikon verran taas heräiltiin aamuyöstä syömään ja nyt taas nukuttu muutama yö 12h putkeen. Vaikka ei mitään muutoksia ole tässä ollut. Noh hampaat on kyllä Leolle tullut nyt esiin. Yksi pieni nykerö on alhaalla edessä ja toinen oikealla ylhäällä!

Me ollaan nyt kestoiltu viikon verran! aloitin silloin kun Leo oli justiin syntynyt, mutta en silloin jaksanut jatkaa.. Kuivatustilan puute oli iso ongelma. Mutta nyt on kiva kun saa uloskin kuivumaan. Kertsit meillä ollut vielä yöllä, mutta olisi kiva löytää joku hyvä yökäyttöön sopiva kestovaippa!

Miitti ois kyl mukava! Oliko joskus puhe, että Marsupialian luona ois seuraava? Meillä ei ainakaan olisi sinne pitkä matka :)Voi kun meilläkin vois järkätä ja musta ois kivakin pitää, mutta meillä ei tosiaan mahdollista ulkona nukkua :/ makkariin kyllä saa vaununkoppia riviin ja ikkunan auki :) Ehkä kesemmällä meillä sitten kun meillä iso piha, joten voi pitää vaikka ulkomiitin, huopia vaan nurtsille :) ja huomenna sinne lehvaan sitten!

Vierailija
27/50 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisko nyt viestin lähettäminen? Koko ajan herjaa jotain..

Jaahas, se olis taas uusi viikko. Miten tuo aika menee niin nopeasti. Kohta on syksy ja tyttö menee hoitoon.. niisk.

Meillä oli myös tässä sellainen hankalampi kausi nukahtamisen kanssa. Eilen illalla tosin nukahti kylvyn ja iltapuuron jälkeen melkeinpä heti. Yhdesti piti tutti laittaa takaisin suuhun, kun tyttö herästi huutamaan todella sydäntä särkevästi. Äitiä ihan itketti myös, että mikä mun pienellä lapsella on hätänä. Rauhoittui kyllä heti, kun sai tutin suuhun ja suukon poskelle. Oli varmaan aika väsynyt, kun juostiin sunnuntai asuntoesittelyissä.

Kertokaahan Oulu-mammat, että mikä olisi hyvä asuinalue lapsiperheelle. Rajakylässä on suht edullisia rivareita, mutta onko se niin levotonta seutua kuin annetaan ymmärtää?

Me ollaan ainakin vielä tulossa vauvakinoon huomenna. Varasin paikan sieltä melko ylhäältä käytävän vierestä. Ja miittiinkin voitaisiin osallistua joskus! :)

Keskiviikkona olisi sitten 6kk-neuvola ja sikapiikki. Toivottavasti tyttö ei saa niin pahoja oireita kuin mitä minä sain.

Jaahas.. neiti heräilee päikkäreiltä.

Vierailija
28/50 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Choco: Kiva kuulla että muillakin on samoja ongelmia. Oon tosiaan ollu ihan ihmeissäni tuon meijän pojan kans joka ennen oli niin hyvä uninen. Onko tuo sun suosittelema kirja englanninkielinen? Jos niin jää kyllä mun kielitaidoilla lukematta :)

BlackPoppy: Ihana kuulla että oot löytäny kestoilun taas uuestaan :) Tuo kestoilu on kyllä semmoinen maailma että se imaisee kyllä niin mukaansa. Jännä miten sitä on sitte ihan innossaan kun kuulee että joku toinenkin käyttää kestoja :) Meillä on sama tilanne että päivät menee kestoilla mutta öisin kertis. Eräs ystävä ottikin yks päivä puheeksi että oisko munkin jo aika siirtyä yökestoiluun. Suositteli kans tuota Totsbotsin vaippaa josta Marsupialiakin puhu.

Maamis: Rajakylällä kyllä tosiaan on huono maine. Taitaa olla niitä Oulun huonomaineisempia alueita ainakin ihmisten puheissa. Meijän pojan kummitäti asuu siellä nyt väliaikasesti. Asuu siinä aika lähellä Rajakylän keskustaa kerrostalossa. Sano, että ei kyllä tosiaan uskalla iltasin lähteä yksin ulos lenkille. Mutta luulis, että sielläkin vaihtelee paljon riippuen siitä missä päin Rajakylää asuu.

Verkku: Meilläkin oli lauantaina vauvauinnissa kuvaukset. Meijän pojasta otettiin pintakuvia. Ootan jo innolla että millon niistä kuvista kuuluu jotain :)

Meijän poika sukelsi viime lauantaina ekan kerran vauvauinnissa. Mua kyllä hirvitti! Viime kerralla oltiin siis pois vauvauinnista ja muut oli sillon harjotellu kannuttamista. Sanoin sille vauvauinti opettajalle että voisko se opettaa meille sen kannutusjutun kun ei olla vielä kannuteltu. Yhesti kannutti poikaa. Sitte se otti pojan ite syliinsä ja mun mies alko kannuttaan. Sitte se vetiki pojan sukelluksiin kolmannella. Poika oli tosi reipas. Katteli vaan ihmeissään että mitäs tämä on. Ittiä vaan ihmetytti että nuin pian jo sukelletaan kun vasta yhesti ehittiin kannuttaa?!

Meillä on viime viikot ollut raskaita. Huoh. Ensin alko nuo huonot yöt, parin tunnin välein heräilyt. Sitte on menny päikkäritki ihan höpöiksi. Välillä nukkuu vaan puolen tunnin päikkärit ja on sitte väsyny ja itkunen. Iltasin poika on sitte ihan yliväsyny jo seittämän aikaan. Itkee vaan. Kun vaan näkeekin mun tissit niin alkaa huutaa eikä toivoakaan että rupiais syömään. Oon kokeillu imettää sitä makuultaan, istualtaan, seisaaltaan, niin että mies pitää sylissä ja työnnän tissiä pojalle suuhun. Ja mikään ei auta. Huuto vaan yltyy. Kolmena iltana on sitte menny nukkumaan syömättä. Siis edellinen syönti ollu joskus klo:17-18. Nyt mää oon vähä alkanu epäileen että sille on tulossa hampaita. Jos sillä on ikenet niin kipiät että ei malta imeä? Koko ajan kädet on suussa ja kuola valuu. Välillä jyystää käsiään ihan raivon vallassa. Tänä iltana suostu syömään ja nukahti hyvin. Mies kävikin nyt iltasella sen kans vielä vaunuilemassa että nukkuis päiväunet ettei olis sitte nukkumaanmeno hetkellä niin yliväsyny. Tänään siis poika nukku neljät päikkärit. Että tämmöstä meillä.

Ollaan tosiaan huomenna tulossa vauvakinoon. Saa nähä mitä siitä tulee. Yritän saaha pojan nukahtaan vaunuihin jo hyvissä ajoin ennen elokuviin lähtöä, että se ehtis nukkua kunnon unet. Sitte suunnittelin että käyn stokkan lastenhoitohuoneessa imettämässä sen just ennen elokuvan alkua. En nimittäin uskokaan että se rupiaa siellä elokuvissa syömään , nukkumaan tai mitään muutakaan. Saa nähä mikä katastrofi siitä huomisesta tulee :D

- Riia ja poika 4,5kk

Vierailija
29/50 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se englanninkielinen, mut yllättävän nopea/helppo lukuinen. suomenkielisen voi lainata kirjastosta, mutta se ei ole läheskään yhtä kattava.

minä oon odotellu meidän poitsulle hampaita jo tässä 5kk... xD eikä vieläkään näy..! niko täytti eilen 10kk! =)

choco & niko 10kk

Vierailija
30/50 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan leffaseurasta. Oli oikein mukava tutustua! Olihan se leffan katsominen vähän niin ja näin, ei ihan täysillä pystynyt keskittymään kun poika sai melkoset väsyraivaritkin. No ei jääny ainakaan itelle mitään traumoja vauvakinosta, joten varmaan pitää lähtee kesäkuussa katsomaan sinkkuelämää 2 :)

Niin ja ei jääny myöskään mitään traumoja teidän muiden tapaamisestakaan ;) joten tullaan kyllä mukaan seuraaviin miitteihin mikäli vaan päästään

Meillä oli tänään 4kk neuvolakin. Painoa siis nyt 8530g ja pituutta 67.5cm. Hyvin kasvaa omalla käyrällään, ja siis täysimetyksellä tähän asti. No nyt on viikon verran maisteltu pottua ja hyvin tuntuu maistuvan. Pikkuhiljaa pitää alkaa suurentamaan annosta ja toivoa vaan että syöttövälit vähän pitenee, yötkin kun on semmosta 2 tunnin välein tankkausta..

Vierailija
31/50 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa oli taas. Jaa, kesäkuussako olis sinkkuelämää 2 vuorossa. Kaipa se seki sitte tarttee käydä kattoon. :) Onpa kiva, ettei Kepsukaiselle jääny traumoja meistä! :D Ja hyvät mitat teidän pojalla. Pitkä on.

Sampolla jäi tänään päiväunet aivan liian vähiksi ja sen kyllä huomas. Se nukahti ku tultiin kotiin mutta heräs heti sisällä. Sitte se nukku partsilla puoli tuntia ja sisällä reilu puoli tuntia ja oli vieläki ihan väsy ja simahti yöunille sitten seitsemältä. Toivottavasti ei nyt yöunet menny vielä normaaliakin huonommiksi... :/

Riia, se sukelluttaminen on tosi pelottavaa! Mulla ei meinaa kantti kestää työntää lasta veden alle. Vaikka siis minä en millään lailla oo vesikammonenkaan, oon ollu penskanakin aika vesipeto. :P (Ja meinannu hukkua, pelastamisesta kiitos isosiskolle joka iteki oli vielä ihan lapsi.) Sampollaki välillä on noita tissihuutojuttuja, mutta ne ei mun mielestä oo hampaisiin liittyviä. En oo sitte väkisin työntäny tissiä suuhun, oon aatellu että kyllä se sitten syö kun on nälkä. Eli yöllä... Mutta siis saattaahan ne liittyä hampaisiinkin.

Maamis, minäkään en kyllä Rajakylään muuttais. Saattaahan siellä jollain seudulla olla ihan ok asua, mutta jotenkin silti hirvittäis. Vois käydä vaunuilemassa joku päivä. Loppuviikoksi luvattiin tosi ihania ilmoja!

Choco, minkälaisia neuvoja sillä vauvakuiskijalla oikeen oli? Tai miten te saitte vauvan nukkumaan hyvin sen ohjeilla? Olis kiva tietää vähän minkätyyppistä kirjaa on ostamassa... Menee kyllä muutenkin ens kuulle, kun nyt on ollu niin ärsyttäviä autonkorjausjuttuja yms. Raha-asiat on ällöjä! Varsinki sillon ku sitä rahaa ei oo yhtään liikaa.

Nyt kattomaan Frendejä. Ihmeesti jaksaa kattua jo varmaan viidettä kertaa...

-marsupialia ja Sampo 5kk

Vierailija
32/50 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole sit taas vähään aikaan tullut kirjoiteltua. Kotona on tuhat ja yks asiaa jotka pitäs saada tehtyä näin kesän kynnyksellä. No lasken kymmeneen ja hoen mielessäni, että kaikki järjestyy =) Oon yrittäny taas inventoida tavaroita ja siis yritän niitä myydä eteenpäin. Oishan se ihanaa asua omakotitalossa niin ois sitä säilytystilaa pikkasen enemmänkin. Vaan taitaa jäädä tulevaisuuteen, koska nyt meitä vaivaa mökkikuume ;)

Poika kasvaa silmissä ja on jo kovasti reipas. Viikon päästä aloitellaan meillä puurot. Hyvin on taas nukuttu vaikka välillä olikin huonompaa öisin. Ennätys tais tulla viimeyönä, kun nukahti 20.30 ja heräs 04.15. Tankkauksen jälkeen nukkui sitten vielä kuuteen.

Itsekkin olen alkanut ottamaan pojan kanssa päikkyjä, en tiiä mistä johtuu mut jotenkin on ollut vähän väsyneempi olo. Kai ne edeltäneet kuukaudet nyt sitten vaatii verojaa. Välillä oikeen kaipaa kiireettömiä aamuja, kun saa vaan kääntää kylkeä ja nukkua. Mutta sitten muistaa, että ihana on tuo poika ja pienikin se on niin vähän aikaa vain =)

Asuinalueista otan kantaa sen verran, että Rajakylässä on kaiketi se ostarin ympäristö se rauhaton alue. Muualla ihan ok (pari tuttua on asunut siellä). Mut kyllä mä haluan asua alueella jossa uskaltaa käppäillä pimeälläkin ilman pelkoa =) Sit jokaisellahan on vähän erilaisia tarpeita asuinpaikan suhteen. Esim palvelut, liikenneyhteydet, rauhallisuus, keskustan läheisyys jne. Itse tykkään asua täällä laitakaupungilla. Lähikauppa löytyy kilsan päästä ja ostari 2 kilsan päästä. Busseilla pääsee hyvin keskustaan ja töihin on 4 km matkaa kävellen tai fillarilla. Lapsen päiväkotiin 300 metriä. Voisko se enää paremmin olla? No tämä täyttää omat tarpeet kyllä. Asuinalueita joihin jostain syystä en tunne vetoa on Rajakylä, Toppila, Kaukovainio, Tuira.

Mukavaa tiistaita

t.Katjuska

Vierailija
33/50 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei tultu tällä kertaa kinoon, kun koko perhettä nukutti niin makiasti aamulla ;) Just sellainen ihanan pysähtynyt pötköttely-aamu. Mut ens kerralla pitää kyllä tulla sinkkuelämää 2 katsomaan. Hmmm mukavaa hömppää.

Täällä tyttö on alkanut oppia uusia taitoja rytinällä! Viimeinkin Marianne alkoi kannatella päätään ja hiukna alavartolaankin mahallaan, ja melkein osaa jo kierähtää (puolivahingossa) siitä asennosta pois. Mahallaan kun on niin epäsosiaalista, kun haluaisi jutella niin paljon. Nyt myös on alkanut kuulua satunnaisia naurun hörähdyksiä, vielä aika ujoja ja lyhyitä ja satunnaisesti on kommunikointiin tullut mukaan konsonantti g. tosi mukava, kun olin jo vähän tuosta pään kannattelusta huolissani.

muuten täällä puuhaillaan muuttoa etc. nyt ainakin näyttää odotettua pienemmältä urakalta.

onko seuraava miitti siis marsupilialla? :)

Vierailija
34/50 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin kyl vaikka lainata sen kirjan sulle, kun ens kerran on miitti (toivottavasti pääsen paikalle!) Onko se muuten teidän luona? Tuossa kirjassa opetetaan vauva nukahtamaan omaan sänkyyn. Elisabeth Pentley tai joku sinne päin ilmeisesti kertoo näistä perhepedeistä omissa kirjoissaan. Yks vauva oli muuten taas tipahtanu sängystä ja käsi murtu...Vaikka sänky oli seinää vasten. :/ Tuossa Hoggin kirjassa opetetaan vauva rauhoittumaan itse omaan sänkyyn, jotta se malttaa nukahtaa sinne. Ei huudateta lasta yksin. Jos tassutteluohjeet ei tehoa, niin sit otetaan käyttöön "accidental parenting" eli semmoinen "pick up, put down" -unikoulu jossa vauva otetaan syliin rauhoittumaan ja lasketaan alas sillä sekunnilla kun huuto loppuu. Tätä toistellaan usein. Siihen on tarkat ohjeet. Kirjassa otetaan huomioon eri tempperamenttiset vauvat, niin luulis et jokaiselle löytys jotain apua. =) Sit siinä on hyviä vinkkejä päivärutiineihin ym. Tarvin itse sitä kirjaa luultavasti sitten kun Niko opettelee potalle.. ;) Monet tuntuu aloittavan sen homman jo 6kk iässä! Ite ajattelin kyl lähempänä 1,5v...

Mut tietty sen suomenkielisen saa kirjastosta. Kyl siinäki varmaan paljon asiaa on, vaikka se ei olekaan tarkka kopio tuosta kirjasta. =)

Vierailija
35/50 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miitti on tosiaan meillä perjantaina. Laitan Fb:n kautta osotteet yms.

Choco, olis tosi kiva, jos saisin sen kirjan lainaan! :) Ei tosiaan oo yhtään rahaa nyt ylimäärästä että sais sen ostettua. Meillä tuo Pantleyn kirja onkin, mutta jotenkin en siitä saa mitään irti...

Me ostettiin jo potta, ja siihen on yhet pissat jo saatu. Kahesti oon koittanu. :D Mutta ajattelin vähitellen alotella, niin siitä ei tuu sitte niin iso juttu. Tarkotuksena ei siis oo saada lasta kuivaksi ennätysajassa, vaan mahdollisesti vaan vähentää pestävien vaippojen määrää. :)

Miten teillä nukutaan helteillä? Sampo heräs aamulla klo 7 ja on sen jälkeen nukkunut kolmet vajaan puolen tunnin päikkärit. Siis ei juuri mitään! Ei se vaan saa nukuttua ku meillä on sisälläki yli 25 astetta. Tuuletinkin pyörii tauotta... Vaunuissakaan ei nukkunut vaikka yleensä liikkeellä ollessa nukkuu tosi hyvin. Ei tuo nyt kuitenkaan onneks kauheen kiukkunen oo, ainakaan koko aikaa. Jospa se nukkuis taas ku tarpeeksi väsyttää...

Vierailija
36/50 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niko heräs viime yönä kaks kertaa, kun sillä oli niin kuuma. Se pyöriskeli sängyssä ja huusi aina kun oli kääntynyt mahalleen ja jalat sojotti pinnasängystä ulos. Piti mennä sit kääntään se. Unipussia ei voi nyt käyttää. T-paita bodylla nukutaan ja sekin tuntuu olevan liikaa. On tämä kuuma ilma vauvaperheelle kyl vähä huono. Päivät menee ihan jees. Ruoka vain ei tahdo oikein maistua näin kuumalla. Onneks nestettä menee sitäkin enemmän.

Nikolla vois onnistua potalle teko ehkä aamulla,kun sillä tulee kakka 15min puuron jälkeen. x)

Pitääpä koittaa päästä paikalle tohon miittiin. =)

Vierailija
37/50 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivi täytti eilen 4kk! :)

Ja uusia juttuja on opittu ja tehty ennen sitä. Aloitimme viikko sitten vauvauinnin ja jo eka kerralla kannuttelimme, tänään sitten oli ensimmäinen kasvosukellus. Ens kerralla sukelletaan jo sitten ihan kokonaan, hui!

Viikko sitten neiti oppi kääntymään mahalleenkin. Kauanhan se on ihan kyljellään ähistellytkin ja nyt sitten vaan yhtäkkiä pyörähti mahalleen asti :) Jännä miten nuo vauvelit oppii noita uusia juttuja niin yhtäkkiä!

Niin ja helteet toi täällä mukanaan uudenlaisen elämäntyylin :) Me ollaan oltu pihalla tosi paljon. Viivi nautttii ihan hirveästi ulkona olemisesta ja luonnon katselemisesta. Ja aijai kun tulee tuulenvire niin toinen haukkoo henkeään ihan innoissaan. Käytiin mökilläkin pari päivää ja reissu meni tosi hyvin. Vaikka pyllypesutkin piti tehdä vadissa kun juoksevaa vettä ei ole vielä.

Kiinteitä meillä on syöty nyt noin viikon verran. Pelkkää perunaa olen antanut ja sitä annan vielä huomenna. Sen jälkeen teen perunaporkkanasatsin. Jossain vaiheessa sitten rinnalle jotain hedelmäsosettakin. Maanantaina neuvola/lääkäri niin pitää kysyä sitten taas neuvoa lisää miten edetä.. Syöminen menee ihan hyvin, tai no, maisteleminen. Mä annan puolikkaan jääkuution verran vaan elikkä mennään tosi pienillä annoksilla. Mutta ihana kun Viivi aivan nauraa kun näkee lautasen ja lusikan. Suukin aukeaa jo välillä mallikkaasti ja yleensä makusteleminen on kivaa. Välillä tosin, varsinkin alussa irvistyttää ku pottu on pahaa :D Ja muutaman kerran yökännyt, kun tahtoo työntää sormia kurkkuun. Mutta pääsääntöisesti mennyt todella hienosti kiinteiden aloitus.

Yöt Viivi nukkuu yleensä jo heräämättä lainkaan. Edelleen kyllä välillä on öitä jolloin herää kerran. Niinku viime yönä heräsi jostain syystä kahden aikaan itkien täysillä. Ja Viivihän ei ole koskaan herännyt itkien.. Voikohan tuon ikäinen nähdä jo painajaisia? En oikein muuta keksi tuolle.. Rauhoittui heti kun nostin syliin..

Semmoista meille. Mitäs muille kuuluu? Täällä näkyy olevan aika hiljaista.. Kaikki kesälaitumilla :)

Sognatore ja Viivi 4kk

Vierailija
38/50 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä 4kk ikäisellä voi olla painajaisia. musta tuntuu et nikolla niitä on ollu aina sillon tällön, mut rauhoittuu myös sylissä heti. nykyisin nikolla on semmoinen kausi, et se herää 4-5aikaaan eikä nuku enää! virkeetä. veikkaan hampaita tai sit jotain muuta tosi rasittavaa kautta. päikkäreitäkään ei oikein kehtaa vähentää. myöhemmin ei hyövää laittaa nukkuun, se herää silti. hohhoijaa. enkä osaa nukkua päikkäreitä. niko syö nykysin tosi tosi huonosti. ehkä tuon kuuman ilman takia. illalla ei syö paljon mitään, niin voihan sillä olla nälkäkin aamuyöstä. mut maitoa ei suostu ottaan. mut eiköhän se tästä taas jonku ajan päästä helpota! oli muuten kiva miitti pe! =)

Vierailija
39/50 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää palsta on kyllä hieman hiljentynyt.. liekkö helteillä osuutta asiaan, vai kirjotteleeko kaikki mieluummin FB:ssä?

Oli kyllä kiva miitti perjantaina. Kiitos Marsupialialle emännöinnistä. Ja oli tosi mukava tutustua taas uusiin naamoihin. Siellä oli vaan yhtäkkiä NIIN paljon porukkaa jä hälyä, ettei kyllä kerinny ihan kaikkien kans ees jutustella. Jokos päätitte seuraavan miitin ajankohdan? Vai onko seuraava sitten vasta se suurmiitti Ainolan puistossa?

Poika on ollu nyt viikonlopun melkonen sylivauva. Ei tahdo viihtyä missään muualla kuin minun sylissä - välillä ei edes isän syli kelpaa! En tiedä mikä sitä vaivaa, oisko vähän kipeä? Kuumetta ei ole. Tai sitten se tekee hampaita ja se harmittaa. Jospa tää olis vaan joku VAIHE. Aika rankkaa olla kaikki ajat vauva sylissä, kun sen päiväunetkin on viime aikoina ollu semmosta 3-4x puoli tuntia. Jospa se tästä..

Vierailija
40/50 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on joo. Minäkin oon käynyt katselemassa, olisko tullut uutta, mutta en oo saanu aikaseks kirjottaa mitään. Josko Sampo nyt nukkuis, niin ehdin jotain näpyttää. Fb on tainnut tosiaan viedä meidän tekstit tältä palstalta. :)

Meillä alotettiin kiinteet tiistaina, niinku taisin miitissä mainitakin. Persikka-päärynä on hitti, peruna-porkkana ei niinkään. Halusin alottaa jollain hyvällä maulla, että siitä syömisestä tulis kiva juttu. Hyvin se perunakin kuitenkin jo eilen uppos, kun kolmatta kertaa sai. Tänään sai ekaa kertaa puolukka-päärynää. Aika tiiviiseen tahtiin on siis otettu uusia makuja. Ei oo tullu mahavaivaa, niin en oo katsonu tarpeelliseksi jarrutella. Mun uusin guru on Jack Newman, sen suomennettu artikkeli löytyy täältä: http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view… alkuperänen teksti löytyy http://www.drjacknewman.com/. :) Sen mukaan siis ei oo väliä sillä, millä alottaa ja mihin tahtiin etenee. Vauva saa päättää, mitä haluaa ja mitä ei. Jos oon tähänkin asti menny melko lailla Sampon ehdoilla, niin taidan jatkaakin. :)

Siellä Zimmarissa kuulutaan aloittavan tuo vauvauinti tosi nopealla tahdilla. Eikös Verkunkin tyttö sukeltanut jo tosi aikaisin? Meillä oli kannutuksiakin vasta kolmannella kerralla ja viime viikolla sukellettiin ekan kerran ilman kannua. Ihan hyvä niin, mua hirvitti nytkin, vaikka on paljon kannutettu. Ens viikolla onkin kuvaukset. :)

Kepsukainen, meilläkin on vähän sylivauva. Kotona se on kyllä ihan ok, mutta nyt viikonloppuna käytiin molempina päivinä porukoilla, niin mun sylissä vaan olis pitäny saada olla. Välillä kyllä miehenkin sylissä itkee ja lopettaa heti ku pääsee mun syliin. Aiemminki oli jossain vaiheessa samanlainen, mutta meni ohi. Kai nää on tosiaan niitä Vaiheita. :D Ja ei meilläkään nukuta ku se puoli tuntia kerrallaan.

Viime yönä vaihdettiin miehen kans paikkoja, testattiin että nukkusko Sampo paremmin jos en oo ihan vieressä. No, sepä heräili tunnin välein... Mies nosti sen mun viereen aina syömään ja takas omaan sänkyyn. Neljän aikaan sanoin että jättää sen siihen meidän väliin, kun näytti että hermot jo menee siihen heräilyyn. Että tervetuloa vaan mun öihin. Ei se edes heränny niihin itkuihin, mun piti aina tökkiä se hereille. Ja sitte se ihmettelee, ku oon välillä niin kiukkunen ja väsyny...

Jep, nyt iltapalalle. Jospa sitä koittais mennä ajoissa nukkumaan tänään. (Niin varmaan...)