Kummassa asuisit jos pitäisi valita?
a)uudehkossa omakotitalossa pikkuruisella tontilla
b)vanhahkossa rivitalossa isolla pihalla
Kommentit (8)
Kustannukset pienemmät kuin omakotitalossa, köyhiä kun ollaan. Ja mielummin sitten ihan rivitalossa, kuin "omakotitalossa" jossa seuraavan talon keittiön ikkuna kolme metriä omasta keittiön ikkunasta..
asuu omakotitalossa postimerkin kokoisella tontilla, what's the point? Yhtä hyvin voisi asua kerrostalossa...
ja mä valitsin sen rivarin isolla pihalla.
Enkä ole katunut sekuntiakaan.
Musta näyttää siltä, että mulla on isompi piha tässä kuin niissä uusissa omakotitaloissa.
meillä on suurempi piha kuin monessa kerrostalossa.
Vai onko mielikuva sen suuruudesta sidoksissa myös asunnon kokoon? Usein rivariasunnot pienempiä kuin omakotitalot.
kartasta katsottuna tontin koko rivarissa on sama kuin läheisissä l-kirjaimen muotoisissa kerrostaloissa. Meillä on siis oman pihan lisäksi myös rivitalon yhteinen piha-alue.
on sen verran kookas, että siinä on kunnon terassi, lapsella keinut, hiekkalaatikko ja leikkimökki... Tänä kesänä varmaan pitää vielä laittaa koiralle tarha. Vanhan rivarin etu on se, että piha on iso... Etupuolella on sitten vielä koko taloyhtiön yhteinen piha-alue.
Siis eihän se oma piha nyt oikeasti ole isompi kuin niissä uusissa omakotitaloissa, mutta... On aivan eriasia, kun on iso alue sitä pihaa, eikä 2m leveä kaistale talon ympärillä. Mun ikkunoista ei kukaan näe sisään (päätykämppä) :)
t:7
jos naapureihin on hajurako. Jos naapurit on joka tapauksessa melkein seinän takana, niin sitten rivari ja iso piha.