Opettakaa lapsillenne että kylässä ikkunoita Ei läpsitä!!
Perkele, että ärsyttää kun kavereiden lapset lääppii ikkunat paskaisilla käsillään ja vanhemmat ei kiellä!! Vasta pestyt ikkunat täynnä munkkirasva jälkiä ja huulia ja kieltä viistetty pitkin ikkunoita. Vähän tapoja kiitos!
Kommentit (15)
ikkunanpesuainetta suihkepullossa ja mikrokuituliina. Saat ikkunat helposti takaisin puhtaiksi. Mielummin rasvaa ikkunoihin kuin vaikka sohvaan.
mutta ärsyttää kun kaverin lapsi kähmii paskasilla käsillään kaikki pöydän tarjottavat.
että voitte itsekin kieltää. Teidän koti, teidän säännöt. Kyllä mä huomautan vieraidenkin lapsille jos meillä ei saa jotain tehdä ja pihallakin komennan jos tarve vaatii.
Opetan myös mun hoitolapsille. Joudun erinäisiä asioita opettamaan myös hoitolasten vanhemmille, esim. sen, että eivät antaisi lasten huutaa ja rämistellä rappukäytävässä.
että voitte itsekin kieltää. Teidän koti, teidän säännöt. Kyllä mä huomautan vieraidenkin lapsille jos meillä ei saa jotain tehdä ja pihallakin komennan jos tarve vaatii.
kaikkiin pöydässä oleviin tarjottaviin ei kosketa. Mutta kun ilmeisesti vanhemmat ei kotona asiasta mainitse niin aivan turhaa, puhutaan kuitenkin jo 7-vuotiaasta.
ja varsinkin ikkunan pesua vihaan juuri siksi olen opettanut lapseni ettei ikkunoita lääpitä ja nuoleskella tai kauppojen palvelutiskejä.
Kerran eräs myyjä totesi että ei sen väliä kuin kielsin koskemasta lasiin, vastasin että on sen jonkun se on siivottava.
parivuotiasta kummityttöni sen verran tiukasti välillä että tulee ihan itku (tytölle siis). En vaan voi sietää suklaisia tahmatassuja jotka sotkee sohvan ja sohvatyynyt. Sohvalla ei myöskään pompita, kahvitarjottavia ei lähmitä, sisällä ei juosta... kokoajan saa olla kieltämässä, äitinsä ei sano mitään niin pakko minun kieltää. :) Toivottavasti en loukkaa äitiä kovin pahasti?
Aina juhlapyhien aikoihin on näitä fanaattisia emäntiä kirjoittamassa, jotka ovat pilanneet juhlamielensä sillä, että vieraat ovat käyttäytyneet epätäydellisesti. Koittakaa ihmiset relata, varsinkin, jos kutsutte kylään lapsiperheitä! Ne vierailijoiden tahmajäljet saa aika helposti pyyhittyä pois pyhistä ikkunaruuduista kaiken lisäksi, jos äiti ja isä olivat niin tomppeleita, etteivät tajunneet mitä vahinkoa tapahtui.
Mikä ihme siinä on, ap, ettet voinut itse pyytää lapsia käsienpesulle ja kertoa, ettei ikkunoita läpsitä? Sen sijaan puhisit kiukuissasi punaisena ja tulit tänne jakamaan tunteitasi.
niin ei tarvitse kieltää koskemasta sohvaan yms.
No ikkunoihin ei tietysti tarvitse koskea puhtaillakaan käsillä, mutta senkin voi kieltää.
niin ei tarvitse kieltää koskemasta sohvaan yms.
No ikkunoihin ei tietysti tarvitse koskea puhtaillakaan käsillä, mutta senkin voi kieltää.
Järkevä nainen toimii siten, että kieltää lapsia koskemasta mihinkään, koska lapsethan tulevat ulkoa kädet kurassa, ja ruuan jälkeen kädet ovat myös ruuassa jne. Parempi siis kieltää lapsia koskemasta muuhun kuin omiin leluihinsa, jotka ovat tietysti järkyttävän lähmän peitossa, koska tässä talossa lapset ovat saastaisia, eikä heitä opeteta peseytymään. Way to go!
Kannattaisiko vähän rajottaa itte pinnansa kanssa jos lasta pelottaa niin että alkaa itkemään?
Onko joku esine tärkeämpi kuin lapsi?
Itselläni on 3 poikaa ja kieltäminen on arkea.
Mutta ei kuule hyvää päivää teidän "eikö osata sääntöjä". KUN NE ON KAIKILLA ERILAISET!!!
Jollain saa tehä enempi juttuja, ollaan löysempiä kuin toisilla.
Joku nähtävästi sekoaa kun vaan lapsia tulee sisälle -eikä pese käsiään-
Kannattaisiko sanoa jos noin ahdistaa ne teidän säännöt, joita teillä noudatetaan. Koska ei joka paikassa ihmiset ole kotonaan niin tarkkoja tahrojen kanssa.
Sisäikkunoitten peseminen ei ole paha vaiva, meillä saa lapset rähmiä ne.
Mutta koska meillä on kotona sallivampi ilmapiiri niin minusta teet väärin kun kiehut itseksesi ja ihmettelet miksi äiti ei kiellä. Sehän on sinun koti, sinä sen päätät mitä teillä tehdään.
Ihmisille hymyillään vain ja hymistellään, mutta selän takana itketään ja murjotetaan ja raivotaan, kun muut eivät osaakaan lukea ajatuksia, ja kun olisi vielä itse pitänyt muka sanoa ääneen peräti vieraiden lapsille jotain muutakin kuin "oletpa sinä Pekka-Jarkko kasvanut!".
klähmityt verhot. niitä ei ole niin helppoa pestä ja ovat todella arvokkaatkin.
vastatkaa nyt tähän että ei kannata pitää lapsiperheissä tollasia, jos ovat kerta niin arvokkaat - meillä itsellä on kyllä 4 lasta eikä meillä kukaan lapsista tuhoa esineitä, ei kylässä eikä kotona.
Siinä joku kehtasi moittia äitejä, jotka kaikessa rauhassa antavat tenaviensa pyyhkiä likaiset kädet valkoiseen sohvaan ilman mitään reaktiota. Näille valittajille sitten av-mamma-armeija vastasi, että mitäs ostittte valkoiset sohvat.
Meille ei tarvitse tulla enää kylään kenenkään alle 18-vuotiaan vanhempineen tai ilman.
ja tosi tylsä elämä!!