Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erityisherkät ja seksi

Vierailija
27.08.2015 |

Onko teistä muista erityisherkistä seksi ihanaa ja helppoa? Musta tuntuu, etten kaipaa mitään ihmeellistä, kun ihan perusseksi tuntuu niin jumalaiselta joka kerta.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä juu, ihan perusseksi riittää ja nopeasti tulen, olen siis nainen. Ei siihen mene kuin minuutti-pari ja tulen ja heti perään uudelleen ja uudelleen, niinkauan kuin jaksan tai mies tulee. Eipä ole koskaan ongelmaa, etten ehtisi mukaan. Mutta kyllä mä silti tykkään vaihtelusta, mutta mitään extremeä en kaipaa. Mulle seksi ei todellakaan ole pelkkää seksiä, se on hyvin syvää intohimoa, intensiivistä ja aina voimakas kokemus, usein olen aivan hulluuden rajamailla tai tajuttomuuden. On tästä sekin hyvä puoli, että mies on aina sanonut, että ei ikinä vaihtais mua toiseen, koska näin mahtavaa seksiä ei vaan voi olla kenenkään muun kanssa.

Tämä koskee mulla ihan kaikkea tekemistä ja olemista. Ruokailu on mulle suuri nautinto, helposti itken kun kuuntelen ihanaa musiikkia, koen kirjat kuin eläisin itse sitä tarinaa jne. Vähän vaikea kuvailla, mutta joskus mietin, että jos nyt tulisin yhtäkkiä normaaliksi, niin tuntuisko elämä tylsältä ja harmaalta. Ja nauttisinko mistään niin paljon kuin nyt, vaikka onhan tässä tietysti varjopuoliakin, toisaalta otan ne mielelläni, kun on niin runsaasti hyvääkin. 

Vierailija
22/48 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha ketju, mutta päädyin tänne kun googlasin "erityisherkkä seksuaalisuus". Olen miettinyt juuri tätä, kun hiljattain on todettu erityisherkkyys. Koen todella voimakkaasti kaikki tunteet ja etenkin seksin suhteen se näkyy ja tuntuu.

Todettu erityisherkkyys? Joko siitä on mahdollisuus tehdä luokituksessa oleva diagnoosi?

Itsekin olen jossain määrin herkkä. En nyt kuitenkaan määrittele itse itseäni erityisherkäksi, se on jonkun ammattilaisen heiniä. Seksuaalisuudessani on ollut vaihtelevia kausia. Lisäksi minulla on erilaisia parafilioita, joita en kuitenkaan pääse juurikaan toteuttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha ketju, mutta päädyin tänne kun googlasin "erityisherkkä seksuaalisuus". Olen miettinyt juuri tätä, kun hiljattain on todettu erityisherkkyys. Koen todella voimakkaasti kaikki tunteet ja etenkin seksin suhteen se näkyy ja tuntuu.

Todettu erityisherkkyys? Joko siitä on mahdollisuus tehdä luokituksessa oleva diagnoosi?

Itsekin olen jossain määrin herkkä. En nyt kuitenkaan määrittele itse itseäni erityisherkäksi, se on jonkun ammattilaisen heiniä. Seksuaalisuudessani on ollut vaihtelevia kausia. Lisäksi minulla on erilaisia parafilioita, joita en kuitenkaan pääse juurikaan toteuttamaan.

No ei luokituksia saa tälle. Joidenkin introverttien mt-tapausten keksintö koko termi, kun eivät sulata sitä, että heidän todellinen ongelma selviäisi kallonkutistajalla.

Vierailija
24/48 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei luokituksia saa tälle. Joidenkin introverttien mt-tapausten keksintö koko termi, kun eivät sulata sitä, että heidän todellinen ongelma selviäisi kallonkutistajalla.

Olen eri mieltä. Erityisherkkyys on varmasti olemassa, mutta sitä ei diagnosoida tautiluokituksen mukaisena diagnoosina. Kuitenkin olen samaa mieltä tuossa yllä esitettyjen mielipiteiden kanssa, että se varmaan on jossain määrin muoti-ilmiö. Sen kriteerit kaipaisivat terottamista.

Vierailija
25/48 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia sitten suhteessa erityisherkän naisen kanssa (jolla myös ADHD - liittyy usein erityisherkkyyteen.)

Hän ei pystynyt harrastamaan seksiä ilman kovaa huutoa. Ei oikeasti mahtanut sille mitään, ja puri tyynyä ettei huuto kuulu seinien läpi.

Seksi piti keskeyttää joka kerralla useampaan otteeseen. Näiden keskeytysten aikana hän pyöri vapisten edestakaisin sängyllä jalat ja kädet sätkien.

Välillä hänen suostumuksellaan yritin pitää hänestä kiinni, enkä päästänyt karkuun kun alkoi kiemurtelu, mutta ei siitäkään tullut mitään.

Suuseksin vastaanottaminen oli hänelle täysin sietämätöntä. Peppuseksiä pystyttiin harrastamaan puolisen minuuttia kerrallaan.

Jälkikäteen mietin mitä olisikaan tapahtunut jos oltaisiin kokeiltu sitomisleikkejä...

Vierailija
26/48 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää ihan seksin ajattelu... Olen liian herkkä jotta voisin sekstailla oikeasti.

Vierailija
27/48 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös voin sytyttää itseni hengittämällä syvään tai ajatuksen voimalla.

Vierailija
28/48 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saan helposti , kun ISO kyrpä sisälläni  ja  koskaan en pysty tulemaan huutamatta !!!!

Voisit jättää noi homojuttusi toiselle palstalle. Isokyrpien pitäisi jo hiljalleen tajuta, että a) oma pippeli ei kasva jutuistasi täällä ja b) naiset haluavat jotain ihan muuta kuin metristä kuvitelmasi.

Vierailija
29/48 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Ensinnäkään, en koe, että minulla olisi erityisiä ongelmia. Minulla on onnellinen parisuhde, ihanat lapset, menestyn työssäni ja rakastan elämääni. Herkkyys tekee elämästä todella upeaa, kaiken kauniin huomaa ympärillään, on ihana herätä jokaiseen päivään, kun kaikki päivät ovat niin upeita. Voisin viettää kesäaamun terassi kuunnellen linnunlaulua ja nuuhkien aamun tuoksuja. Se on valtava aistinautinto. Ja näin on kaiken kohdalla, huomaan asioita, jotka muut ihmiset ovat unohtaneet kauan sitten, nautin jutuista, jotka muille ovat huomaamattomia ja arkipäiväisiä. 

Olen kyllä introvertti, miten se tähän asiaan liittyy? Suurin osa ihmisistä on introvertin ja ekstrovertin välimaastosta, osa sitten introja ja osa ekstroja ja kaikissa on omat hyvät puolensa. Introvertti väsyy hälinään ja ihmismassojen keskellä olemiseen, ekstrovertti taas kaipaa noita asioita, eikä jaksa olla pitkiä aikoja yksin, introvertti taas viihtyy pitkiäkin aikoja yksin. Introvertti ei kuitenkaan ole yhtään sen epäsosiaalisempi kuin ekstroverttikään.

En ymmärrä, miten mikään kallonkutistaja voisi tähän vaikuttaa. 

Erityisherkälläkin on ihanan elämän vastapainoksi varjopuoliakin, kenellä ei olisi? Itse koen haittana mm. itkuherkkyyden, liikutun hyvin helposti ja silloin tulee itku, vaikka kuinka yrittäisin estää. Loukkaannun helposti ja mietin usein, miksi ihmiset ovat niin ilkeitä ja ajattelemattomia, emmekö voisi aina ottaa toisemme huomioon? En halua koskaan riidellä, en kestä sitä, tulen siitä huonovointiseksi. Arkipäivän jutuista sitten sellaisia, että esim. vaatteiden on oltava miellyttäviä päällä, samoin kenkien. En ikinä tunkisi jalkojani kapeisiin korkkareihin!

On monia asioita, jotka ovat erittäin vastenmielisiä, mutta kun ne tietää ja tuntee itsensä, ei asioiden suhteen ole juurikaan ongelmia. Toista oli lapsuudessa ja kouluaikana. 

Vierailija
30/48 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi usein varmasti tiedonpuutteen takia adhd ja erityisherkkyys sekoitetaan keskenään :) 

adhd on diagnoosi mutta siihenkin voi kuulua osana joitakin erityisherkkyyden piirteitä.  Kuitenkaan ei voi olla adhd ja erityisherkkä yhtäaikaa😊herkkiä on myös adhdn omaavat

erityisherkällä vaan on erilainen hermostojärjestelmä ja toiset on enemmän herkkiä kaikelle itselle mm.raskaus vaikutti.on kivasti allergioitakin kiusana ja valoherkkyys astetta haastavampi

ja autisminkirjoon kuuluvalla voi olla myös aistiherkkyyttä mitä on usein erityisherkillä :) aistiherkät on älykkäitä

nykyään aistiherkkyyteen voi hakea

ns diagnoosin,auttaa mm.työmaailmassa ja työnhaussa kun ei pysty ihan samaan kun muut.  

Varmasti koska on sanana vähän hassu tätä moni myös kyseenalaistaa ja ehkä joidenkin ominaispiirteiden ja taitojen takia joillakin voi olla tarve esittääkkin tämmöstä internetissä. 

Mulle riittää että läheiset ymmärtää ja mies ja minä itse. Ei niin some ja muu netti kiinnosta jotkut tekstit on kyllä hyviä netissä vaan jotkut vähän stereotyyppisiä :) 

Vierailija
31/48 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä olevat kertomukset ovat tuttuja. Itse en edes ymmärtänyt olevani erityisherkkä ennen kuin nyt vasta seniorina, kun ollut ylettömästi aikaa ajatella. Vaimoni ja kaksi jo nyt aikuista lastani ovat erityisherkkiä. Itse ymmärsin tuon varmaan itsestäni viimeisenä. En ymmärtänyt sitäkään, että aina sanottiin isosta egosta. Mutta tämä peilannut varmaan siitä, että on varmasti lievää aspergeriä jne, kun monessakin asiassa nähnyt ja ymmärtänyt sellaista mitä muut ei näe eikä ymmärrä. Myös keksittyt joihinkin asioihin niin intohimoisesti, että selvittänyt aivan kaiken siihen liittyvän ja enemmänkin. Tuotekehittelyissa ja sellaisissa asioissa huomattavaa etua ja kaikissa harrastuksissa ylipäätään. 

Tästä oli taannoin kotona juttua ja lapset olivat nuo havainneet jo aikaa sitten, vaimosta puhumattakaan. Sitä eivät toki tiedä vaimoa lukuunottamatta, että seksi ja pillun nuoleminen olleet myös intohimon kohteita. Lukenut alusta lähtien vaimon reaktioita ja pillua vaivatta. Siksi meillä on aina vain rakasteltu ja sielujen yhtymistä. Varsinkin nyt vanhemmiten tuntuu, että aivot räjähtää seksissä vielä helpommin ja hyvä musiikki saa entistä herkemmin kyyneleet vuotamaan. 

Vierailija
32/48 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho... ihan samoja kokemuksia täällä. Pelkkä kosketuskin voi saada aikaan orgasmin, toki pitää olla seksuaalinen tilanne muuten. Kalu sisällä on aivan huikean ihanan tuntuinen ja tuntuu, että näkökentässä on vain sellaista värillistä lumisadetta (jos 1980-luvun nuoret muistavat telkkarin lumisadelähetykset, niin voitte kuvitella miltä joskus näyttää). Ihon kosketus ja tuoksu... etnekin, kun saa liu'uttaa omaa kättä vaikka miehen selkää tai kylkeä pitkin. Toimii myös. Sytyn muutenkin helposti, ei tarvita tuntikausien lämmittelyjä. Aamuseksi lämpimässä sängyssä on erityisen mukavaa. Olen nyt sinkkuna ja sitä kaipaan eniten, aamuseksit on jotenkin aina kiireettömämmän oloista ja herkempää, kun on vielä vähän unenpöpperössäkin ehkä ja helppoja, kun ollaan jo valmiiksi siellä sängyssä. Sinkulle aamuseksi toisen kanssa ei aina ole niin helposti toteutettavissa.

(miten ei voi olla adhd ja erityisherkkä samaan aikaan? Olen siis adhd, vanha diagnoosi add. Siis mihin tuo perustuu ettei voisi olla addhd ja erityisherkkä samaan aikaan? Tämä kirjoittajalle numero 30. Jäi nyt kiinnostamaan. Onko se oma mielipiteesi, vai onko sinulla siihen vakka jotain linkkiä, jotta voisn sivistää itseäni?)

Vierailija
33/48 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä myös voin sytyttää itseni hengittämällä syvään tai ajatuksen voimalla.

Kuuntelen joskus netin arkistoista löytyviä eroottisia itsesuggestioita. Toimii tosi hyvin minulle, tulen helposti pelkästään niilläkin.

Vierailija
34/48 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni erityisherkän kanssa sekstailusta on se että aina seurasi päivän mökötys jos koskin väärästä paikasta.

Vierailija
35/48 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kokemukseni erityisherkän kanssa sekstailusta on se että aina seurasi päivän mökötys jos koskin väärästä paikasta.

No en epäile yhtään jos et pystynyt lukemaan häntä. Ihan varmaan mökötti, jos et tiennyt mitä piti tehdä ja missä järjestyksessä.  Olen lukenut vaimoani hyvin alusta lähtien, mutta erityisherkkänä itsekin ollut hyvin hajulla. Mutta olen joutunut myös tosissani opettelemaan koko ikäni, kun aina oletettu, että tietäisin sanomattakin mitä pitää ja saa tehdä,,mitä pitää vaikkei saisikaan jne...Sitten kun on vielä vähän tulinen ja tempperamenttinen, niin soppa on valmis. On ollut haasteita, eikä ole jäänyt yksitoikkoiseksi. Mutta seksi ollut mahtavaa aina. 

Vierailija
36/48 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho... ihan samoja kokemuksia täällä. Pelkkä kosketuskin voi saada aikaan orgasmin, toki pitää olla seksuaalinen tilanne muuten. Kalu sisällä on aivan huikean ihanan tuntuinen ja tuntuu, että näkökentässä on vain sellaista värillistä lumisadetta (jos 1980-luvun nuoret muistavat telkkarin lumisadelähetykset, niin voitte kuvitella miltä joskus näyttää). Ihon kosketus ja tuoksu... etnekin, kun saa liu'uttaa omaa kättä vaikka miehen selkää tai kylkeä pitkin. Toimii myös. Sytyn muutenkin helposti, ei tarvita tuntikausien lämmittelyjä. Aamuseksi lämpimässä sängyssä on erityisen mukavaa. Olen nyt sinkkuna ja sitä kaipaan eniten, aamuseksit on jotenkin aina kiireettömämmän oloista ja herkempää, kun on vielä vähän unenpöpperössäkin ehkä ja helppoja, kun ollaan jo valmiiksi siellä sängyssä. Sinkulle aamuseksi toisen kanssa ei aina ole niin helposti toteutettavissa.

(miten ei voi olla adhd ja erityisherkkä samaan aika

Noh erityisherkät ovat enemmän yksin ja omissa oloissaan viihtyviä, koulussa usein hyvin menestyviä sekä kotitöissäkin ja työmaailmassa tunnollisia puurtajia. Kirjaviisaita.

He suunnittelevat arkensa tarkempaan, elävät hyvin paljon rauhallisempaa arkea ja tämä on täysin ristiriidassa ADHDn kanssa. ADHD ei pysty täysin säätelemään sitä mitä päässä menee ja mitä sanoo toiselle ja elämänhallinta on hankalampaa ja erityisherkkä on usein super tarkka oman elämänhallinnan kanssa. Myös raha asioissa tarkka ja ADHD usein ei  

..yleensä ainakin tarkka koska tarvii paljon unta ja rauhaa. On niitäkin jotka ei välitä. 

Myös ADHDt on usein melko rohkeita somessa, some koukussa ja erityisherkät ei pidä somesta ja usea ei käytä laisinkaan. 

Myös suhde asioissa erityisherkät on usein niitä jotka miettii ja harkitsee tarkkaan kenen kanssa on. 

Mutta näitä erityisherkän piirteitä voi löytyä muistakin ihmisistä joilla ei ole tämä ylivirittynyt hermosto. 

Tällaisen ominaispiirteen omaavat ovat erilaisia kaikki mutta tietyt asiat on kaikilla samat jos on super erityis herkkä

Vierailija
37/48 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs erityisherkkä tykkää isosta munasta?

Vierailija
38/48 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa olen saanut orgasmin jo jostain 5 luokkalaisesta lähtien ja ihan parissa minuutissa ja en tiedostanut orasmejani orgasmeiksi, koska orgasmi oli kuulemma vaikea saada ja sen oppii useimmat vasta aikuisena. 

Olen kuullut useammankin naisen selittävän saavansa orgasmin halutessaan kirjaimellisesti kahdessa minuutissa masturboimalla (klittaa sormettaen, grindaamalla tyynyä vasten tai vesisuihkulla) mutta kuulostaa aika mahdomalta että ei tajuaisi saaneensa orgasmin.

Onko orgasmeissa ihan valtava voimakkuusero jos vaikka saa orgasmin vasta toisen tekemänä pitkän "kiusaamisen" jälkeen joka lopetetaan juuri kun on ihan rajoilla ja aloiteaan sitten uudestaan tauon jälkeen?

Vierailija
39/48 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en epäile yhtään jos et pystynyt lukemaan häntä. Ihan varmaan mökötti, jos et tiennyt mitä piti tehdä ja missä järjestyksessä.  Olen lukenut vaimoani hyvin alusta lähtien, mutta erityisherkkänä itsekin ollut hyvin hajulla. Mutta olen joutunut myös tosissani opettelemaan koko ikäni, kun aina oletettu, että tietäisin sanomattakin mitä pitää ja saa tehdä,,mitä pitää vaikkei saisikaan jne...Sitten kun on vielä vähän tulinen ja tempperamenttinen, niin soppa on valmis. On ollut haasteita, eikä ole jäänyt yksitoikkoiseksi. Mutta seksi ollut mahtavaa aina. 

Minäkin olen melko voimakastahtoinen ja tempperamenttinen ja ehkä aikoinaan mökötin mutta olen siitä yli kasvanut. Sanon mistä tykkään millonkin ja jos olen väsynyt tai kumppani niin en oleta täydellisyyttä,sillon vaan on mitä on se homma jos kuiteskin haluaa. 

En halua niistä hetkistä semmosia että menee pilalle että jos tulee joku tunne tiiän ettei johdu toisesta.

voi olla että hän myös on oppinut tuntemaan minut ja suhde on edennyt tasolle vahva luottamus siitä tyytyväinen 

Vierailija
40/48 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan itse en voi saada kun sen yhden orgasmin ja sen jälkeen oon niin tyhjä ettei ajatustakaan että ees haluaisin uutta.

Joskus tulee sellanen vale orggu jos vaikka tulee vessahätä(yleistä) eli tuntuu vaan super hyvälle. 

Ahdistaa ajatus monta peräkkäin joskus ollu silleen että 4-5 tuntia välissä

Voin saada hyvin eri tyylisiä orgasmeja ja siihen liittyy varmaan miten tekee/harrastaa, mikä mielentila, kuin pitkä hetki..Välillä kun on ollut kuukaudenkin melkeen putkeen seksiä että lähes joka päivä, niin sitte kun on taukoa vaikka 4 päivää niin tunne taso on jo melkonen. Ja ne on välistä hulluja ne orgasmit välistä en kaipaa ku että pääsen päälle oikeen kunnolla hyppiin ja haluan ottaa suihin ihan semmonen pakkomielle se imeminen 

Jos herään enkä nukahda millään! niin masturboin ja sitte nukahan syvään uneen. 

Se on hyvin tärkeä osa elämää eikä siinä oo mitään väärää vaikka on äiti :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi