Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi laivalla vanhemmat vievät myöhään illalla lapset baareihin??

Vierailija
22.01.2009 |

Oli ihan järkyttävää katsoa kun ihan pieniäkin lapsia istutettiin tanssibaareissa kun vanhemmat joivat omia juomiaan...

Miksi pitää lähteä lasten kanssa laivalle jos se homma menee tuohon eikä mennä lasten ehdoilla??

Ihmeellistä....

Olimme muuten silja serenadella, jos vaikka jollain kolahtaisi omaantuntoon

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varsinaisesti kolahtanut kyllä, mutta olemme mekin illalla (n.21-22) käyneet koko perhe juomassa "drinkit" tanssibaarissa.

Vanhemmille joku mieluinen, ja lapsille omat kivoine väritikkuineen ja koristeineen.

On lapsille aina reissun yksi kohokohtia:) Eli ihan lasten ehdoilla mennään.

Enää ei ole vuosiin saanut polttaakaan siellä, joten senkin puolesta ollut ok.

Lapsemme ovat 5,6 ja 9.

Vierailija
22/42 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin ja ääneen monesti sekä laivalla että maissa. Ja olen se inhottava joka sanoo sen niin kovaa että vanhempien pitäs se kuulla.Itselläni on 6-v lapsi ja on aina hoidossa jos tiedän että en ole laittamasssa nukkumaan 8.30 aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran tai pari kertaa vuodessa olla jossain iltamenossa esim yhdeksään asti. normaalisti lapset käy nukkumaan joka päivä klo19, joten tää on heille harvinaista herkkua ja ihan kivaa. ei kyllä olla paikoissa jossa hirveesti dokattais tms. itsekin sain olla lapsena eikä jäänyt traumoja :)

Vierailija
24/42 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tarvii toisten tekemisiä kytätä

Vierailija
25/42 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain suomessa tää asiallinen alkoholin juominen lasten läsnäollessa osataan ottaa näin tiukkapipoisesti ja pitää asiaa tabuna...

Vierailija
26/42 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin ja ääneen monesti sekä laivalla että maissa. Ja olen se inhottava joka sanoo sen niin kovaa että vanhempien pitäs se kuulla.Itselläni on 6-v lapsi ja on aina hoidossa jos tiedän että en ole laittamasssa nukkumaan 8.30 aikaa.

Miksi ihmeessä 6-vuotias ei voisi erityistilanteissa valvoa myöhempään?? Inha tiukkis.

Vierailija
27/42 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella päissään. Lapset eivät mielestäni kuulu baariin.

vain suomessa tää asiallinen alkoholin juominen lasten läsnäollessa osataan ottaa näin tiukkapipoisesti ja pitää asiaa tabuna...

Vierailija
28/42 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen minäkin laivoilla nähnyt lapsia baareissa vanhempiensa kanssa, ovat aina olleet niissä siistimmissä ja rauhallisemmissa, eiköhän se ole lapsellekin elämys kun saa kerrankin valvoa myöhempään ja vieläpä laivalla, enkä koskaan ole näitä vanhempia kännissä nähnyt vaikka vettä väkevämpää siinä ottavatkin, osaavat katsos ottaa sivistyneesti. Tää on kyllä niin tätä suomalaisten asennetta alkoholiin. Ei se ap tarkoita että jos sinä olet vetämässä kännejä että jokaikinen muukin siellä vetää kännit, jotkut voivat olla jopa ihan selvinpäin siellä, mutta sitähän sinä et usko, kun eihän baarissa muuta tehdä kuin vedetä kauheet lärvit..

Vierailija
29/42 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä siellä on ihan ok olla lasten kanssa alkuillasta, silloin kun siellä on koko perheen show. Parempi lasten nähdä normaalia elämää ja alkoholinkäyttöä ennemmin kuin elää pullossa laput silmillä.

Vierailija
30/42 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää kotikasvattaa umpiosssa kouluikään asti ja täysi-ikäiseksikin asti vanhempien juoda alkoholia piilossa lapsilta aina,

ja sitten ihmetellään miksi suomalaisten alkoholinkäyttö on niin ongelmallista ja yliampuvaa...

mitäs jos ne olisikin saanut mallin sivistyneeseen ja avoimeen kohtuukäyttöön jo vanhemmiltaan....

ja ei ne lapset kuole ja traumatisoidu sen enempää sillointällöin ruotsinlaivan diskossa käydessään, kuin esim hulluilla päivillä tai tivolissakaan käydessään.

Vierailija
31/42 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahempiensa mukana syömässä illalla esim. klo 22 asti.

Suomessa alkoholikulttuuri on kuitenkin erilainen ja mua ottaa päähän, että täällä ei voi lähteä oikein mihinkään klo 19 jälkeen jos ei halua lasten näkevän kauheaa kännäystä.

Kyllä me silti silloin harvoin kun käydään laivalla ostetaan lapsille (koululaisia) ne alkoholittomat drinkit kun samalla itse höristään yhdet oluet. Liian tiukkapipoisesti ei mun mielestä kannata suhtautua. Minusta on ihan ok, että lapset näkevät omien vanhempian normaalia alkoholinkäyttöä.

Vierailija
32/42 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos humalaisia/krapulassa huojuvia haluaa välttää on parempi pysyä maissa koko sakki.

Sillä humalaisia näkyy aamusta iltaan kaikkialla.

Kävelykadulla, kaupoissa, ravintoloissa, leikkipaikoilla,saunassa,uima -porealtaalla etc...

Typeryyden huippu on alkaa mölistä tuntemattomille miten tulisi elää, se kertoo myöskin korkeasta sivistymättömyyden tasosta.

Terv. laivalla täysin selvänä lapsien kanssa matkustava.

Vierailija
33/42 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala oli se täti joka tuli huutaamaan äidille ja isille. Olikohan se jotenkin sairas?

Onneksi yksi kiltti setä tuli poistamaan hänet ravintolasta.

Lapsikin tietää hyvät käytöstavat. Tädiltäoli ne päässyt unohtumaan.

Vierailija
34/42 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Sillähän sitä on aina perusteltu aikuisten oikeudet.

"Ymmärrä nyt, isi ottaa sihijuomaa ja on hauska. Voi perkele, vai on naama väärässä kun isi haluaa joskus pitää hauskaa. Annahan kun vetelen äitiäs turpiin niin oppii ymmärtämään, että raskas työ ja raskaat huvit"

Vierailija
35/42 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minä olin pieni, niin meillä oli tanssiravintola. saimme aina silloin tällöin valvoa myöhään ja keittiön oven raosta seurata ravintolan menoa. se oli hauskaa. ei ole jäänyt traumoja ollenkaan. eikä minua ole humalaiset ihmiset koskaan pelottanut. koska sen tiesi et ihmiset juovat itsensä kekkuliin ja rähisijät poistetaan ravintolasta. minusta ei ole tullut juoppoa ja olen korkeasti koulutettu.

Vierailija
36/42 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiyöllä tanssiravintolassa oli hieno esitys jonka lapset halusivat nähdä.

Menimme paikalle 23 jotta saimme istumapaikat mutta nuorempi jaksoi 15min. sitä meteliä ja lähti isänsä kanssa hyttiin. Isomman kanssa joimme hienot "paukut" ja esityksen jälkeen nukkumaan.

22.00 olisi parempi aika esityksille jotka sopivat koko perheelle.

Vierailija
37/42 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, olen kanssa sita mielta, etta lapset eivat kuulu varsinaisesti baariin, mutta taalla Italiassa on ihan normaalia, etta lapset on mukana kaupungilla (varsinkin pienemmissa kaupungeissa) ainakin klo 01.00 asti. Meillakin on tytto mukana varsin usein. Ei ole hoitotatia ja sita paitsi nama selittaa sen niin etta sillon lapsi viettaa aikaa vanhempiensa kanssa. Aluksi se oli mulle kulttuurishokki, mutta kaikkee tottuu.

Vierailija
38/42 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai lasten on päästävä mukaan kaikkeen kivaan junttitouhuun mitä siellä voi tehdä.

Vierailija
39/42 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuilta on ok, samoin jos ruokaillaan, mutta myöhempään illalla ei laivalla tarvitsisi tuoda lapsia baariin sen enempää kuin mitä tekisi kotikaupungissaankaan.

Vierailija
40/42 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä sen ymmärrän että sielä tanssi ravintolassa voi hetken istua. usesti sielä on just iltaisin joku hieno esityskin.

Me oltiin vähän aikaa sitten silja eropalla ja sielä oli discossa joku 4-5 vuotias lapsi

ja kello oli silloin yli yksi yöllä. Sitä kyllä ihmettelin. baari täynnä kännisiä ihmisiä ja tupakansavua(sielä sai polttaa misä vaan)

En kyllä omaa lastani sinne olisi siihen aikaan vienyt mistään hinnasta.