Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Huhtikuun Helmet 2009 Toukokuuhun***

Kommentit (153)

Vierailija
121/153 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa jos tännekin kirjoittelisi, kun on tässä tällainen hieman tylsä hetki :D, kun Neakin vaan leikkii.. Heh.. Pitäs olla tyytyväinen ja nauttia siitä, et saa vaan istua rauhassa.. Tällä hetkellä on menossa patterille juttelu leikki näemmä..

Pikkuäidillä oli talvitakkien talviteloille laitto menossa vai onko se kesäteloille, hmm.. Mun pitäs kanssa siirtää talvitakit pois eteisen kaapista, mutta ku en tiedä minne.. En raaski niitä ulkovarastoonkaan laittaa, ku pelkään et menee piloille.. Tosin eipä ole esimerkiksi Nean pieneksi menneet vaatteet mennyt piloille siellä, että ehkä ne voisi sinne raijata.. Kun vain saisi aikaiseksi sitten..

90cm vaatteista.. Mä kanssa ostin ensimmäiset 92cm vaatteet Nealle tai toinen oli lahjana saatu kaapissa ja toiset oli kesähousut mitkä itse ostin ja ei ne joo mitenkään isot ole.. Kamala kuinka nopeasti lapset kasvaa!! Vähän aikaa sitten oli, et sai laittaa 74cm vaatteita pois ja nyt jo saa laittaa 86cm vaatteita pois :/

Hampaista.. Meillä on öö oliskos kaheksan hammasta ainaskii.. Hammastahnaa alettii käyttää jo joskus kuukausi kaksi sitten ja heti alkoi hampaiden pesukin sujumaan paljon paremmin.. Miksen voinut aikaisemmin hoksata, että hammastahnal vois sujuu paremmin.. Ja nyt alettiin tuossa hammastarkastuksen jälkeen käyttämään niitä xylitol pastillejakin, saa joka aterian jälkeen aina yhden.. Takahampaistoo se sieltä nyt Nealle lykkää.. On hirmu turvoksissa ikenet..

Tuutilla mies silittää vaatteet.. Voi kun silittäis meilläkin.. Meillä varmasti palaisi ne vaatteet hyvinkin pitkälti.. Mä en vaatteita pahemmin silitä.. Jos on vähän petivaatteita silitettävänä ja jaksan niin sitten pyykkitelineeltä silitän kaikki vaatteet, mut en muuten.. Silitänkin vain sen takia, että se pidentää käyttöikää liinavaatteissa (ja vaatteissa) ihan huomattavasti..

Tuuti oli myös aurinkorasvaillut lapsukaisia.. Millä rasvalla? Mä joudun ite käyttää tota 50 suojaa ja palan silti.. Olen miettinyt, että uskaltaisikohan sitä laittaa Nealle.. Ku aurinkorasvojahan ei suositella käytettäväksi vielä noin pienillä, mutta meilläkin ku ei oo pihalla yhtään varjo paikkaa niin kyllä tuossa helteellä mietti koko ajan että palaakohan Nea.. Ei ole palanut vielä tähän mennessä kyl vaikken oo rasvaillu.. Nii ja et uskaltaisko sitä käyttää tommosia aikuisien arskarasvoi vai pitääkö sen olla jotain suihkutettavaa lasten superkallista mömmöö?

Lähdön merkeist.. Lauantaina supisteli 12h ja siihen se sitten jäikin.. Ja Nean hoito on yhtä sekaisin kuin tähänkin saakka, en tiedä.. Mutta (onneksi) on miehen kanssa semmoinen perheriita päällänsä, että jos lähtee nyt syntymään niin menen enemmän kuin mielelläni yksin synnyttämään.. Saapahan Neakin olla sitten kotosalla niin ei tarvii ketään vaivata tai mihinkään toista kiikuttaa..

Keskiviikkonahan tuo laskettu aika olisi ja torstaina olisi sitten eka yliaikaiskontrollitarkistus tyksis..

Mun pittää ikeasta hakee kyl niitä jääkaappi pakastin lukkoja.. Ei mua häiritte niinkä se, että Nea osaa avata kaikki mein laatikot ja kaapit mut pakastimen ja jääkaapin avaaminen on hieman ikävämpää.. Meil on kyl semmoset laitteistot et ne alkaa piippaamaan het ku on ovet ollu liian kauan auki, mut se ei paljoo hyödytä siinä vaiheessa jos itse ei ole kotona..

Tiuhti kyseli ruuista, en nyt tiedä haitko tätä, mut koko perheen ruokia meillä mitä Neakin syö on kinkkukiusaus, nakkimuusilaatikko, lihapullakastike, makaroonilaatikko, kananugetit, kalapuikot, peruna, valkokastike, nakkikastike, makkarakastike..

Njoo, mutta nyt alan harkitsemaan iltapäivän menoja.. Ja sitten oliskin välipalan aika..

Verticia & Nea 1v 1kk ja risat

Vierailija
122/153 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurjuus kun ilma muuttui tälläiseksi. Saku oli nostanut hoidossa metelin kun nostivat rattaisiin suojaan kun rupesi satamaan. Pitänee varmaan mennä katselemaan jostain kevyitä sadekamppeita.

Eilen aamulla heräsin kympiltä kun esikoinen soitti hyvät huomenet. En sitten osannut enää ruveta nukkumaan. Yöunia tuli siis noin 5 tuntia. Kirppiksellä kävin taas, sieltä tarttui mukaan enid blytonin kirjoja (pitäisiköhän itsekin lukea niitä kun lapsena ne oli mun lemppareita) ja taas muutama vaate Sakulle. Lauantaina Saku sai puhuvan säästöpossun. Ens viikonloppuna onkin vika kerta tuota kirpparia, että se sitten siitä ilosta.

Saku on nukkunut nyt jo pitkän tovin kaukalossa enkä raaski sitä herättää. Aamulla se ponkasi pystyyn 5.30 eikä millään nukkunut uudestaan vaikka oli ihan väsynyt. Taitaa ottaa niitä velkoja nyt takaisin.

Meilläkin on muuten nyt se 8 hammasta. Nyt kävelykin sujuu jo niin, että osaa astua kynnyksen yli. Onneksi noilla on vaipat pehmikkeenä. Mun takalisto olisi kyllä tosi hellänä jos noin usein pyllähtelisin. :-)

Osaako Nea syödä jo niitä xylitol pastilleja niin ettei niele sitä? Hoidossa Saku on ainoa joka ei niitä saa ja nyt se alkanut vähän purnaamaan asiasta.

Meillä Saku on käyttänyt ihan Nivean normi rasvaa. Kerroin 25. Ei ehkä kaikista oivin vaihtoehto mutten raaski mennä ostamaan muutakaan purkkia kun niistä kutenkin jää aina puolet pilaantumaan.

Huisi on kyllä jännää odotella koska Verticialle tulee lähtö. Koittakaahan sopia erimielisyydet niin on paljon kivempi juhlia sitten uutta perheen tulokasta. Elämä on liian lyhyt tappelemiseen!

Meillä kyllä tuo jaloissa roikkuminen on ihan mahotonta. Sortsit jalassa ei voi olla ollenkaan kun kynnet iskee kokoajan kinttuihin kiinni. Välillä on kyllä aika hankalaa kun jotain pitäisi tehdä.

Pensasmustikoita olen nyt raaskinut pari kertaa ostaa. Ne on kivoja kun pysyy sakun näpeissä ja se tykkää niitä tosi paljon.

Nyt täytyy varmaan ruveta jo herättelemään tuota kun on jo tunnin nukkunut. Minäkin sain jo päänsäryn hellittämään kun heitin 2 kolmiolääkettä huiviin. Oli aika hedari. Ilmasta johtuu varmaan osa, mutta työmurheet teettää sitten sen toisen puolen. Tai jos hetkeksi heittäidyn vielä sohvalle ja lukasen Baby blues sarjakuvaa kun ne löytyi tuolta yhdestä muuttolaatikossa. Saapahan taas vähän nauraa vauva-arjen jutuille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/153 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taviturkin olen heittänyt ja toisenkin kerran uimassa olin. Saara on helteillä kahlannut rantavesissä, tykkää kovasti!

Ihana lukea, kun oli viestejä tullut paljon! Moni on reissannut ja nauttinut vapaailloista, mahtavaa! Mukava kuulla Vertician kuulumisia! Mulle voi aina soittaa, myös yöllä, jos siltä tuntuu. Nea on aina tervetullut!

Joo, Tiuhti imetän kans vielä, varsinkin ilta ja aamutissi on tärkeitä! Päivällä ruokailee ja juo hyvin, niin ei kaipaa tisua. Saara syö pastaa, perunaa, -muusia, riisiä, vihanneksia, kurkkua, tomaattia, jauhelihaa, kalaa, kanasta ei tykkää. Mut mkaronilaatikko, muusi ja uunilohi tai lihapullat, kastikkeet ym. ja sienikeitto on Saaran herkkua!

Mekin ollaan miehen kanssa vietetty muutama ilta kaksin ja Saara on ollut Mummin luona hoidossa, puoliltaöin ollaan haettu takaisin.

Kuulosti hurjalta nuo teidän leikkipuistokokemukset. Ulkoilen pihalla ja puistossa Saaran kans kahdest päivässä ja mitn vastaava oo tullu vastaan. kopkop. muutaman kanssa retkeilläänkin yhdessä ja ollaan numbia vaihdettu.

Saara tykkää suihkusta kovasti, meillä on amme ja rakastaa siellä polskuttelua! Ja ankat ja kylpykirja ovat tietysti mukana! Käytiin laivalla ja Saara rakastui leikkihuoneeseen ja pallomereen! Laivalla bongasin victoria ja daniel konvehtirasioita.

Kiitos vinkistä, pitääkin hakea niitä lukkoija, Saarakun tykkää tyhjentää kaappeja..

Sanoja tulee huimaa vauhtia ja ai niin meillä KÄVellään!!

Emminen ja Saara

Vierailija
124/153 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi mennä alas. Aamulla kun kirjoitin oli pojissa paimentamista, mutta nyt ovat yöunilla jo molemmat tai esikoisesta en ole varma kun jäi mummolaan taasen yökylään.

Nyt en osaa kirjoittaa mitään. Ajatuksia on, mutta eivät oikein tule sanoiksi...ajattelen positiivisia ajatuksia Emmisestä kun lupautuu Vertician tueksi. On raskasta olla viimeisillään raskaana, kyllä minäkin sen vielä muistan. Jännitetään täälläkin uusi vauva kuulumisia.

Huomiseksi luvattu jo poudempaa. Tänään on satanut tälläkin seudun koko päivän. Meillä onneksi leikattiin lauantaina nurtsi muutoin olisikin piha melkoinen viidakko alkoi horsmaa kasvamaan.

Hohhoijaa pitäsköhän itsekin ruveta nukkumaan voipi olla aikainen pikkuisäntä huomenna meilläkin. Ehkä vähän katsotaan telkkaria tuon 40veen kanssa.

Vierailija
125/153 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö tanssii vaan.. Soipi koneelta ja Nea tanssii tv:n edessä.. :D

Siitä hammastahnasta muuten vielä.. Mä löysin meinaan prismasta tasan yhden lajikkeen missä oli fluoripitoisuus sen 500.. Onko joku muu löytänyt enemmän? :D Mä olen tosin tyytyväinen tuohon Nean hammastahnaan, onhan se sentään nalle puhia :D hehah..

Leikkipuistoista joo tosiaan.. Meillä on taas tuossa viereisessä leikkipuistossa käynnistynyt ilmeisesti leikkipuistotoiminta ja en sitten tiedä onko sinne muilla asiaa sinä aikana.. Oliko se nyt 9-12 välillä, kun sinne voi lapsensa viedä.. Mutta joo, muina aikoina kun ollaan tuolla puistoiltu niin siellä ei oo ketään ja jos on niin ei siel kettää toisilleen juttele :/ .. Aika mälsää.. Ja ku tässä on vielä toooosi paljon lapsia tällä alueella ja leikkipuisto on iso, hyvä ja toimiva niin ihmettelen ettei siel oo 12:sta jälkeen ketään.. Ei siis ennen tuon puistotoiminnan aloittamistakaan..

Olis niin kiva, kun Neakin saisi peuhata muiden lasten kanssa, kun ollaan muuten vaan kotosalla.. Nea ei oo varmaan muutamaan kuukauteen muita lapsia nähnytkään, paitsi neuvolassa..

Tänään pitäisi lähteä shoppailureissulle, kun tuli äitiysrahat.. Saa pieni vaippoja ja muuta mukavaa.. Emminen tulee seuraksi :) .. Saa nähä miten reissun jaksan, kun nää jotku ihme kivut on niin tuskaisia, että huh huh.. Oli ihan sairaan tuskaista äsken hakea Nea sisälle, kun heräsi päiväunilta, kun ei kävelystä tuu yhtään mitään, kun kipu vie jalat alta..

Onneksi ylihuomenna on lekuri.. Mä en vaan usko, et tää voi olla normaalia..

Xylitol pastilleista.. Ei Nea niitä niele.. Pureskelee ja imeskelee.. Hammastarkastuksessa sanoivat, että kannattaa puolittaa se tabletti niin se lähtee sulamaan suuhun niin ei nielase.. En mä koskaan puolittanut.. :D

Olipas muuten rasittava tunne, kun tultiin aamusella Nean kanssa autoreissulta niin naapuritki alkaa jo sanoo että olet yhdessä kasassa edelleen.. No niin prkl olen!! :D

Käytiin aamulla tosiaan Nean kanssa torilla ostamassa mansikoita ja sitten käytiin hakemassa sukulaisten tilaukset 1v kuvista.. Oli tuskaisa reissu mahalleni.. Sen vähän mitä Neaa joutui kantamaan, mutta sekin vaan on liikaa..

Se se oli, mun piti kattoa tilauskakun tarpeita kaupasta.. Pitää se nyt tehä äkkiä tästä..

Verticia

Vierailija
126/153 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka laittaa vielä Neasta.. Neiti kesäheinästä vaikka..

Vierailija
127/153 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mehän ollaankin jo taaperoissa, täältä teidät löysin! :)

Kreikan reissulta on palauduttu, ah oli niin ihanaa, sinne olisi voinut jäädä! :) Kaikki meni niin hyvin ja ei tullut mitään mahapöpöjäkään sun muita ongelmia. Lennotkin meni niin nopeasti ja rattoisasti että! Nyt siis jatketaan tätä arkea taas.

1 vee neuvola on takana, meiän pikku-ukko oli 72,5 cm pitkä ja painoi huimat 8050g. -2 käyrällä porskutellaan.

Kovasti on ukkeli heräillyt öisin kun hammasta pukkaa ja kolmas perättäinen nuha iski taas. Näiden räkätautien välillä on ollut 1-2 vkoa terveitä päiviä kun taas uusi pöpö on iskenyt isompien sisarusten kautta tuolta iki ihanasta päiväkodin pöpöpesäkkeestä. Onneksi kohta pidetään pitkät kesälomat päikystä, niinpä jospa pysyttäis terveempinä kesän ajan.

Vaippakoosta oli puhetta, meiän ukko käyttää vielä Midi-kokoa eli kolmosta, kun joillakin vitosta ja kutosta jo käytetään. Meiän pikkupeppulille menee midit varmaan vielä pitkään.

Kestoilut on vähän jääneet meillä, kun ei jaksa pestä koko ajan pyykkiä, jospa kohta tsemppaisin sillä saralla taas...

Verticialle jaksuja ja tsemppejä viimeisille metreille ennen h-hetkeä! Kyselit niistä vauvojen aurinkorasvoista, olen käyttänyt meiän lapsilla Eucerinin aurinkovoidetta, joka tarkoitettu lapsille. Siinä on fysikaalinen suoja eli voide jää ihon pinnalle eikä mitään aineita imeydy ihoon. Suojakerroin on 25. Tätä voidetta voi laittaa n. puolivuotiaalle lapselle jo. Ollaan kyllä yritetty mahollisimman paljon suojata vaatteilla auringolta. Mutta suosittelen tota rasvaa, sitä saa apteekeista.

Tiuhtiko se kyseli imettelijöistä, täällä on yksi! Koko ajan mietin, että voisi alkaa vähentää imettelyä, 4-5 kertaa päivässä vielä imettelen. Mutta en saa aikaseksi ja toisaalta ei ole kiirekkään. Kun tuo pikku-ukko on niin lovessa tisumaitoon, vieläkin silmät muljahtaa ympäri kun saa tisun suuhun. Esikoisen kanssa imetin 9,5 kk, kakkosen kanssa vuoden ja nyt ei ole ollenkaan kiire lopettaa, jos tämä jää viimeiseksi lapseksi ja en enää koskaan imetä... luopumisen haikeutta...

Oon kyl jo väläyttäny miehelle, et ei siitä nelosesta tiedä sitten joskun muutamien vuosien päästä, ei torpannut ideaa, mutta ei myös ollut täysillä mukana ideassa! ;)

Nyt tää laittaa silmät kiinni ja rentoutuu, eiku ei, nyt meiän minimies heräsi päikkäreiltä, eli tää menee nyt...

PikkuKeiju

Vierailija
128/153 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs aika menee nopsaan ja kohta on Nealla jo pikkusisko (siskohan se on, vai muistanko väärin?) ! Hurjasti tsemppiä Verticialle koitokseen! Hyvin se menee! Peukut on pystyssä ja jännityksellä odotan kuulumisia!

PikkuKeijun pikku-ukko on samoissa mitoissa kuin meidän minineiti. Terkkari ei ole koskaan puhunut meille mistään -2 käyristä, vaan sanoo että omalla käyrällään kasvaa. Ollaan me aikuisetkin eri kokoisia. Toivottavasti teillä todellakin tulee taukoa kipeilyyn! Ja ihanaa lukea onnistuneesta matkasta! Harvoin muuten kuulee epäonnistuneista reissuista ;).

Sylvi käyttää 4-koon kertsejä. Kestoissa tuo pienikokoisuus on kätevää siksi, että meidän tuskin tarvii ostaa enää isompia vaippoja. Kakat tulee aina joskus pottaan, which is nice.

Kävin POPissa räpläämässä niitä Tuutin suosittelemia aurinkosuojavaatteita. Ne on varmasti tosi jees rannalla, mut pihalla ja kaupungilla aurinkovoide lyhythihaisen paidan ja hellehatun kanssa tuntuu mukavammalta. Mä ostin apteekista vauvoille takoitettua 50-kertoimista voidetta, nyt en muista merkkiä. No ei sitä taideta käyttää taas vähään aikaan jos kelit on tuollaisia.

Xylitol-pastilleja pitäisi muistaa hommata. Sylvi maistoi sellaista naapurissa, enkä tiedä nielaisiko heti, mutta tuskin se tekee pahaa niitä nieleskellä. Neiti imeskelee aina silloin tällöin löytämiään pikkukiviä, joten kai siinä xylitolit menee samalla. ;D

Pikkukivien lisäksi Sylvi syö mitä tahansa, mitä saa napostella omin käsin. Silli ja raaka sipuli varmaan ääriesimerkkeinä. Syöttämällä menee parhaiten mössömmät ruuat, kuten eilen take awayna ostettu thaicurry tofulla. Meillä mennään edelleen pitkälti pilttipurkkien voimin. Osin siksi, että ruuanlaitto ei onnistu kun joku kitisee lahkeessa kiinni ja kitisijälle on välillä liikaa odottaa jopa se 30 sek jonka se purkin lämmitys vie. Osin siksi, että koitan itse syödä vain salaattia lounaaksi. Suurin syy on tietenkin se, että olen laiska. =)

Lahkeessa roikkuminen pahenee koko ajan. Päivät kotona on aika tuskaa, varsinkin jos mies tulee myöhään töistä. Mutta sain sentään Sylvin nukahtamaan tänään ilman itkua ja 20 minuutissa, JEEEE! Todella harvinaista herkkua meillä ja tästä tuskin tulee tapa...

t. Tsili & Sylvi siellä unten mailla

Vierailija
129/153 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvassa Sylvi silmäilee timjamia, jonka kävi heti tuhoamassa kun olin saanut yrtit istutettua isompiin ruukkuihin. Sylvin jälkeen viljelyksille on iskenyt kirva-armeija. Katsotaan mitä jää jäljelle...

Vierailija
130/153 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastelin kuvista. On se ihanaa kun on kesä, vaikkas nyt viilenikin. Pääseeköhän ne kuunkuiskaajat finaaliin? Villi veikkaukseni on, että ei pääse.

Talensin koneelle kännykällä otettuja kuvia, tässä ehkä yksi Tompasta, joka muuten kävelee itsekseen aika pitkälti.

Vierailija
131/153 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä pikkuäiti tiesi oikein, ei ollut Suomen euroviisussa finaaliainesta. Vaikka oli kyllä aika selvää, kun lallatuksen kuuli. Varmaan tyylilajissaan ihan hyvä kappale, mutta ei tuollaisella kyllä maailmalla pärjää.

Tsilille vielä kommentti auringonsuojapaidasta. Ei meilläkään sitä kaiket päivät käytetä, mutta jos ollaan koko päivä liikenteessä, rannalla tai puistossa niin ettei ole varjosta tietoakaan, niin silloin olen välillä pannut päälle ja esim kotiin tullessa vaihtanut t-paitaan. Helleviikolla meidän keskimmäinen piti sitä joka toinen päivä, kun aurinkoihottuma iski. Ostin silloin myös apteekista Ladival -merkkistä aurinkorasvaa (kerroin 50), josta farmaseutti sanoi, että siinä on parempi se UVA suoja kuin yleensä, se kerroin tulee jotenkin sen UVB:n mukaan.

Meidän neuvola siirtyi jälleen kerran, kohta mä luovutan ja mittaan pojan itse ja soitan vaan sinne neuvolan vastaajaan ne strategiset mitat. Ja menen joskus avoneuvolaan hakemaan sen rokotteen. Mitähän ne sanois? ;) Olen keskustellut tänä vuonna neuvolan vastaajan kanssa enemmän kuin neuvolatädin, alkaa pikkuhiljaa tympiä. Eiks 1 v neuvola pitäis olla vielä tärkeällä prioriteetilla, vai oliko se vain alle 1 v neuvolat? Nythän poika on reilusti päälle 1 v, ettei enää ole niin väliksi?

Meidän kaks isompaa poikaa oli muuten 1 v neuvolassa 73,5 ja 74 cm eli pieniä poikia olivat. Meillä käytetään kans 4 koon vaippoja, siirryin 4-kokoon, kun niitä saa prismasta halvemmalla kuin 3 kokoa. Tästä on siis aikaa monta kuukautta. Liberon megapaketit rulaa :) Tänään tuli kakka ulos puntista, mutta oma vika, kun en ollut vaihtanut yövaippaa ja aamuvellin jälkeen kakkasi täyteen vaippaan. Muuten riittää imukykykin hyvin.

Kävin just pelastamassa jupen, kun oli ämpärin sanka kaulan ympäri. Kaikkee sitä. Tekis mieli kahvia, mutta join jo 4 kuppia, että pitäis vissiin hillitä...

tuuti

Vierailija
132/153 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä romaania lupailin, muttei sitä tule vieläkään. Varmaan ihan hyvä, jaksatte paremmin.

Romaanittomuuden syyt: 1) Olen flunssassa 2) Inka on keksinyt että kun äiti on koneella on pakko saada olla sylissä, ja kun on äidin sylissä on siitä pakko päästä kiipeämään pöydälle ja kun on pöydällä on pakko saada kaivaa kaakaota purkista pöydälle, tunkea sormet leivänpaahtimeen, tiputtaa kaikki tavarat lattialle, kastella hihat kukkamaljakossa tms. 3) Inka huutaa, jos edellämainittuja ei toteuteta.

Kiva kuulla että Sylvikin tykkää thaista. Mä itse tein toissapäivänä, isot läjät tuorechiliä, inkivääriä, valkosipulia, korianteria ym ja Inka veti hullulla tarmolla. Peruspuuro yms on sitten lakannut taas uppoamasta liki kokonaan. Hampaita tulee ihan urakalla ja toivon että tämä huono syöminen johtuu siitä. Nyt on 11. hammas tulossa, neljäs poskihammas tuo. Ehkä vähän flunssaakin pukkaa lapselle.

Mutta onneksi sairastaa nyt, jos ehtisi parantua ennen kuin ensi ke on lähtö sinne Berliiniin. Olisikos viimehetken matkavinkkejä kävijöiltä? Must see -paikat? Lapsiystävällisimmät paikat?

Ihania kesäkuvia kaikilla. Mun pitäs ehkä kans opetella laittamaan niitä tänne.

Verticialle tsempit loppurutistukseen. PikkuKeijusta oli kiva kuulla, onneksi löysit meidät.

Eipä muuta. Pitäs raahautua kaupungille kummilahjan ostoon, sunnuntaina ristiäiset.

Lyyti

Vierailija
133/153 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun taas huomaa miltä tuntuu hengittää. Kävin siis eilen lääkärissä ja sain lääkkeet, ja alkaa pikkuhiljaa vaikuttaa vaikka ei vielää ihan täys teho päällä et hiukka tuntuu viel keuhkoissa raskaalta, mutta nenä ei oo kokoajan tukkeessa.

Pitkästä aikaa laitoin tytölle frööbelin palikoita ja jesta sitä onnea ja hytkymisen määrää. Meillä on tanssi lähteny uusiin sfääreihin, istutaan mut nostetaan jalkaa ilmaan ja hytkytään. Kädet nostetaan ilmaan ja hytkytään. Ajattelin josko nyt syksyllä kokeilis muskaria, kun on vähän jo selkeempää nukkumisaikaa. Ja jos tuo nyt pystyyn nousee ja pysyy jotenkin ite pystyssä niin voishan sitä harkita jotain tanssiakin.

Lyytille ja Inkalle hauskaa matkaa... ottakaahan kaikki irti lomasta.

Meilläkin syödään vielä paljon purkkiruokaa ja johtuu ennenkaikkea äidin laiskuudesta. Uuniruoat on meillä aika suosiossa, peruskiusauksia, lapsi tykkää ja mies, ite en niinkään.

Täytyis varmaan mennä pesee ainakin vessa, ettei krokotiili purase pyllystä, kun on vieraitakin tulossa. Uskaltautuu edes pöntöllä käymään. Ja lisää kahvia, tänää juotu vasta yks kuppi ja sillähän ei pääse edes käyntiin.

Yritän laittaa meidän neidistä kuvan laivalta. Ja niin, päkkänä ja Sande, mulla on yks kuva pojista kun viipottavat flamingon käytävällä, saanko laittaa tänne?

Kahvia kaipaava Satuilija ja päikkäri-Aamu

Vierailija
134/153 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli taantuma lapsuuteen. Pistelen suuhuni kettu karkkeja. Nam!

Meidän pojasta on tullut oikea velmu vilpertti. Se kujeilee ja jekkuilee, tekee jäyniä ja juoksee karkuun. Miten siitä tuli noin yht'äkkiä yllättäen iso poika. Hoidossakin ne ihmetteli kun tosi nopeesti on mennyt kahdelle jalalle ja viipeltää jo kun isot pojat.

Satuilija, meidän puolesta voi kuvan kyllä tänne laittaa. Miten muuten Sande? Selvitkö kotiin vickan humun keskeltä? Oliko antoisa reissu?

Lyytikö se oli juuri lähtemässä reissuun? Kysyy taas yksi lahopää kun ei pysy mikään mielessä. Mukavaa matkaa siis. Kreikan matkakin kuulosti kivalta. Hienoa tosiaan kun kaikki matkat tuntuvat menevän putkeen.

Sylvistä oli tulossa siis puutarhuri :) Me saatiin tuparilahjaksi hieno tuija terassille. Vielä se kököttää siellä itseksekseen. Ajattelin myös laittaa yrttitarhan pystyy. Saattaa tietysti olla että syksy ehtii ennen tarhaa, mutta onneksi meillä on lasituskin.

Meillä on isäntä kuumeessa. Vetäsi kertaheitolla +39 niin kuin sillä on yleensä tapana. Sakun yskä on enään pientä, muttta nenä jatkaa valumista.

Aamu viideltä meillä kokeiltiin alkaa päivää. Sain sen siirrettyä 5.50:een. Jee! Eli siis jos yöllä nukkuu hyvin niin voi sitten herätä tosi aikaseen.

Mä lähden taas yönyli keikalle ulkomaille. Jos ennusmerkit pitänee paikkansa Saku on aamulla kipeä. Nyt koputan puuta ja toivon että tällä kertaa tuo osuus jäisi väliin. Perjantaina on hoitopaikkakin kiinni, mutta anoppi tuli taas tänne parin päivän huilisession jälkeen joten on lasten hoito sille päivälle pulkassa.

Euroviisuja en jaksanut katsoa vaikka yleensä ne tapitankin. Jos yrittäisi saada katsottua sitten finaalin. Viisustudion voisi bykata pystyyn.

Mutta nyt toivon öitä kaikille! Pysykää terveenä ja pitäkää jalat kuivina!

Vierailija
135/153 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomppa heräsi yöllä oisko ollut kello kaksi, en tiedä kun en katsonut kun suututti. Tompalla oli ilmaa mahassa ei hän itkenyt, mutta valpastui täysin. Jalkapohjia hieroin ja nostelin jalkoja siis Tompan ja hän piereskeli. Meillä vaan isi lähtee töihin kello viisi, taisi olla aika väsynyt isi, vaikka hyvät unenlahjat omaavana nukahtaa nopeasti uudelleen.

Hauskaa matkaa kaikille reissuun lähteville ja reissussa oleville. Mä tässä mietin, että täältä korvesta kun lähtee sanotaan vaikka maitokauppaan on se yhdenlainen reissu ja jos lähtee isoon kauppaan eli semmoiseen markettiin vaikka prismaan on jo iso reissu. Varmasti on kivaa käydä jossain kauempanakin ja vielä kivempaa tulla takaisin kotiin

Tomppa tahtoisi taas tuon mokkulan..voi ei. Euroviisuista ehkä sitä finaalia katsotaan myös vaikka Suomen edustajaa ei olekaan (yllätys yllätys). En ole niitä hirveästi seurannut, mutta veikkaan Saksaa voittoon vai oliko se Saksasta se nuori tyttö? Mutta kuten sanoin en ole kaikkia esityksiä kuullut ja tänäänkö on se toinen semifinaali?

Tänään pitäisi ehkä käydä siellä maitokaupassa en tiedä jaksaako. Tarviisi jonkun siivotakin meillä. Tomppa rakastaa imurin lisäksi pyykkikonetta jonka nappuloita hän on parhaillaan painelemassa (sammuttaa sen ja mä ihmettelen kun meidän pyykit ei peseydy). Mut saanpa kirjoitettua tämän loppuun.

Nyt lähden juomaan aamukahvit. Toiveikasta torstaita kaikille.

136/153 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähti täältäkin töihin. Eilen Urho kiukkusi illalla ihan hirveästi ja mulla paloi hermo siihen totaalisesti, mies oli pelaamassa. Kaukana oli Päkkänän rauhallisuus ("meillä ei kiroilla eikä huudeta), no onneksi en ihan hirveästi sopimattomia huudellut, ehkä vähän. Urho vaan vänisi kaksi tuntia putkeen, mikään ei kelvannut, mikään ei ollut hyvä. Koitin pitää sylissä, mutta ei. Koitin mennä toiseen huoneeseen rauhoittumaan, mutta ei. Tää yks roikkuja kanssa seuraa ja suu auki parkuu (kiukutteluitkua), välillä käy heittelemässä, levittelemässä ja rikkomassa tavaroita. Noh, yö sitten siihen perään aivan syvältä. Heräs ehkä kuusi kertaa, joista kaksi huusi puoli tuntia putkeen. Nyt nähtävästi sama meno jatkuu. Tekeeköhän hampaita.

Taidan soittaa mun iskälle, että vie ton ulos. Ehkä ottaa päähän myös se, että mun piti mennä yhteen ammattiin liittyvään seminaariin Lahteen, mutta en päässyt. Hei hei, oma elämä ja omat tarpeet. Olin ajatellut, että jos nyt yks seminaari puoleentoista vuoteen. Mutta ei. Miehellä just tärkeä koulutus, mun äidillä nivelet niin kipeinä, ettei oikein pysty/jaksa koko päivää hoitaa ja muita vaihtoehtoja ei nyt ollut. Äidin piti kuitenkin tulla Urholle hetkeksi seuraksi, että saisin edes työt tehtyä, mutta sille tulikin yrjis.

Sori taas valitus, kyllä tää tästä.

Tukholman reissu oli huippu. Niin huippu, että jätin puhelimenkin sinne nauttimaan vielä Tukholman hengestä. Se onkin mun henkinen koti, ja miehen kanssa suunnitellaan, jos jossain vaiheessa töihin.

Lyytille kivaa Berliiniä ja Satuilijalle tiedoksi, että kuvan voi laittaa.

Ihania kuvia!

Oli vielä miljoona asiaa, mutta täytyy mennä.

Illalla viisuja, viimeksi mulla olikin kaksi livemiestanssijaa täällä olkkarissa ;)

Sande

137/153 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi se Ikean pakastimen lapsilukko olla.

5 min, ja Urho oli repinyt sen auki. Ei se sitä lukko-osaa saa auki, mutta roikkuu koko painollaan siinä systeemissä, jolloin jompikumpi tarroista irtoaa. Tadaa.

Tykkää muuten ihan hullusti hypellä ton rantapallon päällä (istualleen toki), vähän niin kuin jumppapallolla kuuluisi. Ihan vaaratonta ei toikaan tietysti ole...

138/153 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis rutosti tsemppiä Verticialle tulevaan koitokseen. Täällä peukutetaan, että kaikki menisi hyvin!!!!

Taas Sande, joka lähetti poikansa ja isänsä ulos kävelylle. Oma puolentoista tunnin lenkki ei tuottanut toivottua tulosta eli unia.

Urho muutenkin on nyt nukkunu päiväunia tosi vähän, mikä taasen tarkoittaa, että olemme kuin majakka ja perävaunu koko hereilläoloajan. Ehkä nyt joku oma ajatus (joka ei liity lapsiin), ensimmäinen kolmeen vuorokauteen.

Vierailija
139/153 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräänä unettomana yönä (olen alkanut harrastaa huonoa nukahtamista iltaisin vaikka olisin kuoloväsynyt, Inkalla ei osaa eikä arpaa valvomiseen) pohdin, että olen ihan liian äitiyssyövereissä. En oikeasti osaa enää ajatella muuta. Olen peloissani asioiden saamasta käänteestä. Ulkopuolinen maailman tuntuu pelottavalta ja vieraalta, en osaa oikein puhuakaan mitään. Ei tässä näin pitänyt käydä. Olisi vissiin tämän äidin aika palata ihmisten ilmoille.

Oikeasti.

Olisipa työpaikka, mihin palata, eikä mitään ikuiselta pätkäkierteeltä äitiyslomalle jäämistä takana.

Katsotaan, mitä elämä tuo.

Sanden irtiotto oli varmasti luksuskivaa. Mitä Vickania tarttui mukaan?

Täällä asuu muuten myös yksi takiainen. Lienee tuo ikä siihen ja myös noihin orastaviin uhmakohtauksiin, joihin itse kukin kuulostaa törmänneen.

Inka ei muuten varmaan ikinä opettele kävelemään "oikein". Kävelee polvillaan ja pääsee siten ihan joka paikkaan. Miksi ihmeessä nousta korkeammalle?

Lyyti

Vierailija
140/153 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä muilla muuten nukutaan päikkäreitä? Meillä kun välillä nukutaan kahet ja välillä yhet ja jos oikein huono kiukkupäivä on niin voi olla että nukutaan jopa kolmet.

Ei mulla itseasiassa ollu kummempaa asiaa...

Onhan se mukavaa et sanden lompakko jäi viihtymään, toivottavasti sillä on edes hauskaa, ja toivottavasti urhon känkkäränkät katoaa yön aikana viimeistään. Mutta ei tartte kyllä tänne tulla.

Jotain muutakin mietin kommentoivani mutta aivot menikin jo off asentoon, taidan siis siirtyä katsomaan jotain joutavaa telkkarista.

Mutta verticialle tsemppiä! Tää joukko on henkisenä tukena...

Hyvää yötä!

koomaileva Satuilija ja Aamu