Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1-vuotiaan yöimetyksen lopettamisesta?

Vierailija
30.04.2010 |

Lapseni on siis jo reilu 1-vuotias mtta emme ole saaneet vielä yöimetystä loppumaan. Itse haluaisin nyt viimein tästä luopua jotta saisin öisin paremmin nukuttua. Tähän asti olen siis toiminut vähän niin kuin tuttina koko yön :)

Onko muilla ollut vastaavia tilanteita? Mitrn olette toimineet? Onko vieroitus ollut helppoa/haastavaa? Miten saada lapsi nukahtamaan ilman rintaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukku siihen saakka perhepedissä.

Siirrettiin suoraan pinnikseen ja omaan huoneeseen, ja isi hoiti 3 ensimmäistä yötä etten kiusaa maidontuoksuisena pikkuista.

1yö, heräs 2kertaa älähteli, isi otti syliin ja anto tutin jatko unia, näin myös toinen herätys. Heräsi aamuklla vähän normaalia aikaisemmin, ja sit suoraan puurolle jonka jälkeen vasta rintamaitoa.

2.yö Heräs 3kertaa, rauhottu aina heti tuttiin.

Nyt yöt menee 2-4herätyksellä ja pelkkä sylissä käyttäminen riittää. Ei siis tarvii kanneksia tai mitään.

Ikävä miinus yösyöntien lopetuksesta että maidon heruminen on lähes olematonta..on jouduttu ottamaan korvikkeet, mutta teillähän voi jo antaa tavan maitoo.

Toivon eheitä unia teille! =)

Vierailija
2/9 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten jos se tutti ei riitä niin anna tuttiplosta vettä! lapsi kyllä sitten tajuaa että ei saa enää maitoa, kestää sen kolmisen yötä, jolloin on raskasta, mutta onnistuu kyllä =D

tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi reilun vuoden,ja haluisin jo lopetella yösyötöt että saisi itsekin jo nukkua ilman tissitystä.

Vierailija
4/9 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silittele vauvaa hissun kissun kun herää tai juttele tms rauhallisella äänellä, älä nouse tai laita valoja päälle. Meillä on vähän päälle vuoden ikäiset helposti oppineet olemaan ilman yömaitoja näin, ja ei ole tarvinnut siihen syssyyn laittaa toiseen huoneeseen tai pinnikseen tai muuten järkyttää lasta. Ovat saaneet edelleen olla äidin vieressä, ja yövieroitus on sujunut lemepeästi eikä kenellekään ole tullut pahaa mieltä.

Vierailija
5/9 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parin viikon ajan niin, että olen pitänyt vieressä, niinkuin aiemminkin ja silitellyt ja kertonut rauhallisella äänellä, että nyt on yö ja nyt nukutaan. Sitten olen kertonut, ketkä kaikki yöllä nukkuvat (lapsi itse, äiti, isä, ankka, nalle, heppa ym. lelut) tyyliin "auto nukkuu, lehmä nukkuu..." ja lopuksi vielä sanonut, että tissitkin nukkuvat. Joskus tämän nukkumislitanian saa toistaa pari-kolme kertaa, kunnes lapsi itse toteaa, että "ukkuu" ja jatkaa uniaan.

Tällä konstilla olen päässyt nyt siihen, että lapsi syö enää yhdesti viiden aikoihin aamuyöstä (pari viikkoa sitten söi vielä 2-4 kertaa yössä), toiveissa on, että tuosta varhaisen aamun syötöstäkin päästäisiin pikkuhiljaa luopumaan. Olen vielä antanut tuolloin viiden aikaan maitoa, koska muuten lapsi herää silloin kokonaan.

Tapojahan yömaidosta luopumiseen on toki monia, itse olen valinnut tällaisen pehmeämmän tien, kun en ole halunnut itkettää lasta. En kyllä usko, että yli vuoden ikäinen siitä mitään traumoja saa, jos esim. isä hoitaa vieroituksen, mutta kukin tavallaan.

Vierailija
6/9 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä on lohdutellut lasta muutaman yön ja minä olen nukkunut toisessa huoneessa. Tarvittaessa on apuna ollut vesipullo ja tutti.

Hyvin on toiminut näin.

Vierailija
7/9 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös 9-kuisen yövieroituksessa meni se 3 yötä, jotka nukuin itse olohuoneessa. Mies silitteli ja kanteli vauvaa. Ei itkenyt kovin paljon, mutta uudelleen nukahtaminen oli vaikeaa ilman rintaa. Ensimmäisenä yönä kyllä jonkun verran itki, mutta siis isän sylissä. Ensimmäisenä yönä valveilla 1,5 tuntia, toisena 45 min ja kolmannesta yöstä alkaen nukahti heti herättyään uudelleen tutin saatuaan. Meillä lapsi nukkui alunperinkin omassä sängyssä meidän sängyn vieressä, joten nukkumajärjestelyissä ei tapahtunut muutosta.

Vierailija
8/9 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain näistä paljon hyviä vinkkejä ja uskallusta vieroittamiseen. Tuttia meillä ei tosiaan olla koskaan syöty, joten sitä ei voida käyttää apuna.

ap

Vierailija
9/9 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yösyötöstä yli yksivuotiaani (joka ei tuttia syönyt myöskään) ilman mitään konsteja, en vaan imettänyt. Parina kolmena yönä itkettiin, mutta kyllä yksivuotias pärjää yön syömättä ja juomatta se tieto auttoi äitiä kestämään vaikka isänsä sanoi, että imetä, mutta en imettänyt.

Illalla tankkausta maitoa pullosta ja yöllä vaikka vettä. Aamulla imetin jonkin aikaa, mutta lopulta jäi sekin pois ja loppui koko imetys kuten pitikin silloin reilulta puolitoistavuotiaalta.