Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksi vasektomian jälkeen

Vierailija
11.10.2011 |

* kuinka pian seksiä vasektomian jälkeen?

* kipuja tai muuta muutosta seksielämään ko. toimenpiteen jälkeen?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tehty pari vuotta sitten ja nykyisin tuntuu että laukean liian nopeasti. En tiedä onko tämä yhteensattumaa vai vasektomiasta johtuvaa. Onko muilla samansuuntaisia kokemuksia? Niin ja ei johdu kondomin poisjättäåmisestä koska sitä ei käytetty ennen vasektomiaakaan

Mulla on myös laukeaminen nopeutunut entisestään, vaikka usein iän karttuessa sanotaan sen hidastuvan. En ole koskaan ollut mikään hidas, mutta en minä kyllä siltikään muutama vuosi sitten tehtyyn vasektomiaan osaisi minuuttimunaa yhdistää. 

M46

Vierailija
42/70 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo 25 v aikaa, silloin oli muistaakseni vaatimus kolme lasta että pääsi haastattelun jälkeen operaatioon, kaikki mennyt hyvin enkä ole katunut päivääkään. Vaimo on myös ollut hyvin tyytyväinen ettei ole tarvinnut hormooni ehkäysyä eikä kondomeja käyttää elikkä myös rahallinen säästö on ollut melkoinen.

Itse leikkaus oli nopea ja hauska yksityiskohta joka on hyvin jäänyt mieleen oli että yksi sairaanhoitaja oli kaverin vaimo, toimi kyllä ammattitaitoisesti eikä ole jälkikäteen mitään kuittailuja kuulunut. Operaation jälkeen ajelin itse autolla kotia ja muistaakseni muutama päivä väljissä housuissa jotta turvotus laski.

Tuntuu että seksi on ollut huolettomuuden takia parempaa ja jatkuu edelleen hyvänä, suosittelen kaikille joilla on jo lasten suhteen varmasti `kiintiö`täynnä eikä tule katumapäälle M58

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään muutosta mihinkään. Tikit niin olemattomat, ettei huomaa jos normaalisti elää. Kipuilua voi olla muutaman päivän, mutta 400 burana riittää täysin. Itsellä huomasi muutaman kuukauden aikana sen, että jos ei laukeamista tullu muutaman päivän välein niin alkasi tuntumaan painetta. Sille oli helppo ratkaisu.

Suosittelen kaikille miehille joilla on lapsiluku täynnä tai ei halua lapsia.

Nainen ei tarvitse kroppaa sekoittavia pillereitä ja eikö tarvitse kumien kans pelleillä.

Operaationi meni vitsaillen kirurgin kanssa täysin kivuttomasti. Sai vielä kaffit ja keksiä lepohuonees.

Vierailija
44/70 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta osaltani positiivista on se, että enää ei tarvitse käyttää ehkäisyä vaimon kanssa. Negatiivista taas se, että kun johtimet on katkaistu, niin kaikki tavara ei tule enää kullin kautta ulos. Esimerkiksi kun aikaisemmin multa tuli touhutippoja oikein valumalla, niin enää ei tule lainkaan. Samoin sperman määrä on puolittunut. Tämä on ainoa negatiivinen puoli, mutta minulle iso asia, koska tykkäsin siitä, että kullista valuu tavaraa kunnolla. 

Vierailija
45/70 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole ollut mitään muutosta sperman tai touhutippojen määrässä. Sperma on ehkä hitusen juoksevampaa kuin ennen operaatiota

Vierailija
46/70 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavan parantuessa runkkaus tai seksi oli tauolla muistaakseni vajaan viikon. Johtimien päitä kirveli jonkin aikaa tämän jälkeenkin, mutta muita kipuja tai turvotusta ei ollut.

Seksi muuttui huolettomaksi ja rennommaksi.

Vierailija
47/70 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 30 siemensyöksyn jälkeen sperma  näyte labraan, seksiin ei vaikuttanut millään tavalla negatiivisesti. vapautuneemmin voi touhuta kun ei tarvitse pelätä raskautta

Vierailija
48/70 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuossa puhui että piti olla puoliso mukana alustavassa lääkärikäynnissä. Muistelisin että itselläkin piti olla puolison allekirjoitus jossain lapussa ja se lääkäti kyseli että eikö puoliso päässyt mukaan tähän tapaamiseen? Miksei miespuolisoilta kysytä lupaa hormonaalisen ehkäisyn aloitamiseen? En ikimaailmassa itse antaisi lupaa koska ne ovat suunnilleen pilanneet elämäni

Vierailija
49/70 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

just aamulla muisteltiin, että miksi ihmeessä molempien piti mennä  ja suorastaan anoa tuota toimenpidettä. Vielä leikkurissa kyselivät monta kertaa, haluaako varmasti toimenpiteen. Me ei kyllä viety mitään näytettä, ja lapsia ei tullut...

Miksiköhän miehen ei tarvinnut sitten tulla mukaan eikä suostumusta tarvittu, kun minulta vietiin sekä kohtu että munasarjat, vaikka ihan hdelmäisessä iässä olinkin.

Ehkä mihen hedelmä onkin arvokkaampaa, vai mistä johtune. Sekiin oli vain hyvä vaikutus, saipa tosiaan tehdä ihan just nitä halusi ilman pelkoa. Muistaakseni meillä rakastelltiin melkein heti, ainakin jo seuraavana päivänä.

Vierailija
50/70 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

touhutippoja tulee entiseen malliin, mutta päälasti kokonaisuutena pienempi. pari ekaa vuotta toimenpiteen jälkeen tuntui siltä, että ihan se paras terä lähti orkuista pois, mutta nyt tilanne parantunut ja ennallaan. onhan se mahtava tunne toimittaa lasti sinne minne se kuuluu. ihqua kun vaimo valuttelee sitä pois. muija saa nyt enemmän ja parempia orkkuja, kun sen ei tarvitse pelätä raskaaksi tulemista. aina se ajatus väijyi siellä taustalla seksin aikana.

Vierailija
51/70 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivespussien tikit eivät juurikaan haittaa seksiä. Sii.ttiöitä tulee vielä jonkin aikaa. Muutaman viikon kuluttua strerilisaatiosta viedään näyte laboratorioon jossa sterilisaation onnistuminen varmistetaan.

Muutama viikko on siis 12vk eli 3kk. Siemensyöksyjä ennen näytteen jättöä pitäisi olla ~30 ja ennen näytteen antoa tulisi olla pidättäytyneenä siemensyöksyistä 3-5pv

Vierailija
52/70 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivespussien tikit eivät juurikaan haittaa seksiä. Sii.ttiöitä tulee vielä jonkin aikaa. Muutaman viikon kuluttua strerilisaatiosta viedään näyte laboratorioon jossa sterilisaation onnistuminen varmistetaan.

Muutama viikko on siis 12vk eli 3kk. Siemensyöksyjä ennen näytteen jättöä pitäisi olla ~30 ja ennen näytteen antoa tulisi olla pidättäytyneenä siemensyöksyistä 3-5pv

Muistelisin, että minulla olisi ollut ohjeena vähintään 10 siemensyöksyä.

Vierailija
53/70 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi joskus mennä jotain pieleen🤣 Kävin syksyllä. Ja tammikuussa 40prossaa eläviin ja Maaliskuussa 71prossaa eläviä...

No nyt viime viikolla kävin "takuu" leikkauksessa. Saas nähdä joko siittiöt saadaan kuriin😂

Mutta ei mitään muita ongelmia eikä kipuja.

Vierailija
54/70 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen menossa lähiaikoina vasektomiaan. Voin kertoa kyseisestä toimenpiteestä miltä se minusta tuntui/kokemukset siitä. Alustavasti tiedustelin jo asiaa yksityiseltä taholta. Ensin on aika urologille ja sitten toimenpiteeseen. Lupailivat että saattaisi päästä muutamaan viikkoon. Käyn tämän syksy talven aika kun "oma elämän" tilanne sen sallii.

Vasektomia on vihoviimeinen ehkäisykeino, älä tee sitä. Itse tein sen aikanaan, kun luulin ettei elämä enää muuksi muutu. Muuttuihan se, tuli ero ja uusi ihana(mpi) parisuhde ja lopulta ajatus uusista lapsista ei ollut ollenkaan pöllömpi.

Nyt oltu icsi-hoidoissa monta vuotta, vasovasostomia (sterilisaation purku) tehty - mikään ei tunnu auttavan.

Tee vasektomia vain jos olet about 75-vuotias pukki, jota liian monet naiset haluavat naida paljaalla.

Olen 6-kymppinne ja minulla on kolme aikuista lasta. Saatoin jo yhden 4-kymppisen raskaaksi (halusi aboortin) pari vuotta sitten enkä halua uusia temppua. Olen miettinyt putkien katkaisua hyvänä vaihtoehtona. En tässä iässä todellakaan halua lisää lapsia.

Vierailija
55/70 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa toimesta ja kaikki toimi niinkuin ennenkin. Sperma on ehkä hieman juoksevampaa. Touhutippaa tulee ja panettaa, niinkuin aina.

Vierailija
56/70 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenellekkään jäänyt pysyviä kiputiloja palleihin?

Vierailija
57/70 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle homma tehtiin perjantaina eli nyt sunnuntaina siis päivä numero kaksi vasektomian jälkeen. Ennen toimenpidettä sain viisi milligrammaa diapamia, mikä ei tämän kokoiselle äijälle vaikuttanut yhtään mitenkään. Mutta niillä mentiin. 

Itse toimenpide kesti mulla noin 50 minuuttia ja vaikka sanotaan että se on kivuton tai lähes kivuton, niin mulla ei kyllä ollut. Puudutukset on jotain hyttysen pistoihin verrattavia että se ei ollu se juttu, vaan kun niitä johtoja kirurgi kaiveli esille niin muutaman kerran oli kuin olis potkittu munille. No, lisäpuudutuksella siitäkin selvittiin. Parit tikit tuli kummallekin puolelle ja lopuksi sain vielä tutustua että minkäs näköiset ne poistetut siemenjohdinpätkät onkaan. Sitten vaan heipat ja bussilla kotiin. 

Mitään kipuja ei ole leikkauksen jälkeen ollut, eikä pallit edes hellät. Särkylääkettä ei ole tarvinnut. 

Vierailija
58/70 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vkoa suositteli OYS. 

Vierailija
59/70 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni loistavin päätös.

Voi huidella paljaalla menemää mielin määrin.

Tietysti mikäänbehkäisykeino ei ole 100% varma, joten...

Edellisen perusteella olen paria daamia yrittänyt auttaa lastenhankinnassa, mutta ei ole vielä tärpännyt.

Toiselle kerroin vasektomiasta ja hän otti hirveät pultit, joten toiselle en aio kertoa. En vain jaksa kuunnella samaa saarnaa uudestaan.

Ja vaimokin tykkää kun ei ole tarvinnut syödä hormonaalista ehkäisyä vuosiin. Hänellä on huomattavasti tasapsinoisempi olo. Mieli on ns. tyyni.

Eli suosittelen kaikille miehille, jotka eivät aio saada enää lapsia ja haluavat vedellä paljaalla, muistaen, ettei mikään ehkäisy ole 100% varma.

Vierailija
60/70 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu kuukausi sitten kävin operaatiossa. Suositeltiin 2 viikon taukoa laukeamisesta, jotta siemenjohdinten päät saavat parantua rauhassa ja tämän aikaa kiltisti odottelinkin. Nuo pari viikkoa oli kyllä sellaiset jälkikivutkin, jotka kannustivat ottamaan rauhallisesti vaikka panettikin. Tämän jälkeen seksi on luistanut kuten ennenkin. En ole huomannut sperman määrässä/koostumuksessa mitään huomattavaa eroa.

Parantuminen on tähän asti mennyt hyvin. Ompeleet ovat sulaneet, eikä leikkaushaavoja tunnista kuin tarkkaan katsomalla. Kivekset ovat vielä jonkin verran arat, eivätkä ihan vielä kestä samanlaista käsittelyä kuin ennen leikkausta. 

Noin kuukauden päästä vien näytteen labraan, niin saa lopullisen tuloksen leikkauksen onnistumisesta. Suositeltiin että n. 30 laukeamista tätä ennen, jotta saadaan vielä mahdollisesti jäljellä olevat elävät siittiöt pois johtimista notkumasta.

M32

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi