Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arabianranta asuinalueena, plussat ja miinukset, kertokaa

Vierailija
29.04.2010 |

pliis. Tällä viikolla pitäisi päättää muutetaanko sinne :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ns. snobeja?

Vierailija
2/8 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On boheemeja Arabian taiteilijoita ja sitten niitä "merenranta-snobeja". Tosi kivat ulkoilumahdollisuudet rannalla, uusi leikkipuistokin on jees. Kirjasto, koulu jne. lähellä. Arabian kauppakeskuksessa on ihan riittävät ruokakaupat ja Tarjoustalo, josta saa pientä kodintavaraa. Ihan ok liikenneyhteydet Hgin keskustaan, joko ratikalla tai bussilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan siis kovanrahan luksuskämppiä, kaupungin vuokra-asuntoja, opiskelija-asuntoja, tuettuja asumismuotoja yms. Eiköhän porukkaan mahdu vähän kaikenlaista.

Hyvät yhteydet keskustaan ja yleensä joka suuntaan. Nykyisin löytyy jo 3 päiväkotiakin ja hieno peruskoulu myös. Lapsille on tarjolla paljon harrastusmahdollisuuksia. Kuvataidekerhoja, muskareita yms.

Voisin ainakin itse muuttaa, jos olis tarve etsiä uutta asuinaluetta.

Älä muuta ihan lähelle missä kulkee kutosen ratikka. Sen pitämästä melusta ovat asukkaat valittaneet paljon!!!

Vierailija
4/8 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisia en kestä...

Vierailija
5/8 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan tavallinen työläinen olen. Monenlaisia ihmisiä löytyy. Paljon koiranulkoiluttajia, paljon lapsiperheitä. Kutonen ja kasi kulkee talon edestä, eikä meteli häiritse, eikä juurikaan kuulu, kun ikkunat on kiinni. Illalla hiljaiseen aikaan kyllä kuuluu hieman, mutta ei häiritsevästi. Ja eihän nuo yöllä kulje.

Palvelut ok: K ja S-Market, Tarjoustalo, Alko, R-kioski, Siwa (auki klo 23 asti), posti, pankkiautomaatti. Peruskoulu luokat 7-9. Useampi päiväkoti, mutta alkuun voi olla hankala saada päiväkotipaikkaa, koska niitä ei vielä riittävästi. Me muutettiin tänne syksyllä, ja puoli vuotta meni, ennen kuin saimme vaihdettua tänne oman alueen päiväkotiin.

Kulkuyhteydet on tosi hyvät, ratikat kulkee 10 minuutin välein, bussiyhteyksiä useita. Miinuksena ainakin meillä on, että taloyhtiöllä on ihan liian vähän parkkipaikkoja, ja joudumme pitämään autoa 2h kiekkopaikoilla tienvarressa. Tosin sekin on onnistunut melko hyvin, kun kiekkoa tarvitsee käyttää vain arkisin klo 8-17 välillä.

http://www.arabianranta.fi/ Tuossa nettiosoite, josta löytyy tietoa Arabianrannasta, ja "mielenkiintoinen" keskustelupalsta, joka antaa aika negatiivisen kuvan alueesta, jos niitä miinuspuolia hakee. Itse en ole kokenut vastaavaa...

Vierailija
6/8 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toini Muonan kadulla on myös pikkukauppa Elinta. Kirjasto myös löytyy.

Merenrannassa tuulee kyllä, mutta ei suinkaan aina:)

Vierailija
7/8 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse(kin) asun siis Arabianrannassa. Porukkaa tosiaan on ihan laidasta laitaan, mutta minkään valtakunnan snobbailuun en ole täällä törmännyt. Kyllä minä ainakin lämpimästi suosittelen. Me ollaan ainakin viihdytty tosi hyvin, sekä lapset, että aikuiset.

Tuossa peruskoulussa on tosiaan luokat 1-9, iltapäiväkerho ja päiväkoti on koulun kanssa samassa rakennuksessa. Tervetuloa vaan joukkoon, jos nyt muuttaa päätätte =)

Vierailija
8/8 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan viihdytty kylä oikein kivasti, mutta nyt hiukkasen isomman asunnon perässä lähdettäisiin.

Osaako kukaan vertailla näitä asuinalueita keskenään?