Saako sokerirasitustestissä (rv 37) poistua labrasta omille menoilleen
jos siinä labran lähellä on kauppoja jne? vai onko joku syy miksi pitäisi odotella siellä ?
Kommentit (9)
epäilevät yhtäkkiä sittenkin isoa vauvaa enkä ole käynyt aiemmin testissä.
kaikki ei ookkaa ok ni voi tulla huono olo tai jos saa jonku kohtauksen. Siks vissii ei sais lähtee.
tosi huono olo ja alkoi pyörryttämäänkin pikkusen. Ja ohjeissa lukee, ettei odotusaulasta saa poistua. Jotkut äidit menevät jopa makaamaan sairaalasängylle, kun tulee niin huono olo...
Liikunta vaikuttaa verikokeen tulokseen, joten pitää istua siellä odotushuoneessa (tai lähellä puistonpenkillä tms.), eikä saa lähteä omille teilleen kauppareissulle tms.
epäilevät yhtäkkiä sittenkin isoa vauvaa enkä ole käynyt aiemmin testissä.
Kai se nyt ultralla selviäisi paremmin! Oli testin tulos mikä tahansa, niin se ei kerro mitään vauvan koosta. Se saattaa antaa vain selityksen sille, miksi vauva mahdollisesti on isokokoinen. Kyllä sulla täytyy nyt olla jotain muuta taustalla.
Voidaan myös ennustaa tulevan raskauden diabetestä, tai sitten myöhemmin puhkeavaa kakkostyypin diabetestä.
Ekasta mulle tehtiin rasitus vasta viikolla 37, kun olin ollu ulkomailla koko siihen astisen raskauden. Meinasin sitten oikeasti pyörtyä, kun mulla on pyörtymistaipumusta, ja istuessa veri ei kiertänyt kunnolla. Makoilin sitten ainakin puolet testistä.
Ehkä sulla on sen verran iso painonnousu, että ne haluaa tutkia asiaa. Varmaan olet ollu aika hoikka ennen raskautta, kun ei ole aiemmin tehty. Meillä kun kaikki äidit laitetaan testiin viikolla 26, ja jos on joku sukurasite tai sitten aiempi raskausdiabetes, niin jo viikolla 12-15.
No, ei ole raskausdiabetestä, vaikka molemmista on BMI alussa ollu 33. Eikä rasitetta. Mutta hoikempia raskausajan diabeetikkoja kyllä tiedän.
Mulla onkin ylimääräinen ultra tulossa mutta ne vaatii tämänkin testin. Siihen ei ole aiemmin ollut syytä neuvolan mielestä mutta sairaala vaatii sen.
ap
että jos liikut paljon siinä kokeen välissä, niin se auttaa verensokeria laskemaan joten tulos ei ole luotettava.
Mulla oli ekassa raskaudessa raskausdiabetes ja juuri ennen kuin aloin odottamaan toista, puhkes 2 tyypin diabetes :(
Kysyin siitä, niin sanoivat vaan, että pitää siellä odotustilassa rauhassa istuskella. Miksi muuten menet noin myöhään sr-testiin?