Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Internetin keskustelupalstat ovat muuttaneet maailmankuvaani todella paljon

Vierailija
29.04.2010 |

olen jotenkin aina ajatellut, että suomalaiset ovat fiksuja, osaavat ajatella monimuotoisesti ja monimutkaisia asioita, koska meillä on niin hyvä koulujärjestelmä.

Se on ollut sitten aika yllättävää ja jooa järkyttävää, miten ennakkoluuloisia ja omaan napaan katsovia ihmiset ovat. Ei tiedetä oikeastaan asioista kovinkaan paljon, tietämys perustuu keskustelupalstojen heittoihin, populistipolitikkojen propagandaan. Itse ei oteta selvää mistään eikä haasteta omia mahdollisia ennakkoluuloja. Ehkä ei aika riitä? Ehkä ei äly riitä?

Surullista niin surullista, mutta ilmeisesti tämä on lähempänä totuutta kansamme sivistystasosta kuin luuloi aikaisemmin kun keskustelin asioista lähinnä oman kaveripiirin kanssa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävät, tuttavat ja sukulaiset ovat enimmäkseen ymmärtäväistä ja sivistynyttä porukkaa (enkä tällä tarkoita pelkästään koulutettuja, vaikka mun ystäväpiiri koostuukin enimmäkseen akateemisesti koulutetuista henkilöistä).

Kai se on hyvä että silmät aukeaa.

Vierailija
2/3 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemmin elänyt kuplassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän oikeastaan tarkoitat.

On oikein hyvä, että netin kautta maailmankuvasi on avartunut ja nykyään ymmärrät, että on paljon erilaisia ihmisiä ja paljon erilaisia ajatuksia ja mielipiteitä. Ja jos vielä ymmärrät, että ihmisillä on erilaiset lähtökohdat ja taustatkin, niin suorastaan hengit uutta avaruutta ... toivottavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi