Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt kun asiasta on puhe; miten yleistä on asperger/ tai ADHD?

Vierailija
29.04.2010 |

Kuinka monilla lapsilla on diagnosoitu?

Ihan vaan arviolta siis, esim.esiintyykö kouluissa tai tarhoissa paljon?

Kysyn esim.teiltä jotka töissä tarhoissa tai kouluissa!

Kiinnostaa, että onko tämä yleistynyt vaiva, vai

onko nämä todella "erityislapsia"?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periytyvä ominaisuus ja poikalapsilla yleisempi tai tytöiltä ei ainakaan niin helposti diagnosoida.

ADHD lapset varmasti erottuu koululuokassa, mutta assit saattavat sulautua joukkoon niin ettei opettaja huomaa kuin "vähän outoa" käytöstä.

t. as-lapsen äiti

Vierailija
2/7 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä on tekemistä, että saa elämän kulkemaan jotenkin. PAljon enemmän elämään vaikuttavia asioita kuin esim. reuma tai diabetes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asperger-proffiakin. Ei kaikilla mene elämä huonosti vaikka olisi ADHD tai asperger. Itse olen aliaktiivinen asperger, ja ihan hyvin pärjään.

siinä on tekemistä, että saa elämän kulkemaan jotenkin. PAljon enemmän elämään vaikuttavia asioita kuin esim. reuma tai diabetes.

Vierailija
4/7 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin, että asperger olisi hyvä diagnosoida?

Minulla poika 11 v. nelosluokkaan asti oli ns. tavallisessa ryhmässä koulussa, nelosen puolestavälistä siirtyi pienluokalle, kun koulupsykologi totesi hänellä laaja-alaisen lukihäiriön.

Aikoinaan neuvolasta (noin 5 v.) saatiin lähete toimintaterapiaan, siellä ei todettu mitään erityistä. Koulupsykologi totesi 'vain' tuon lukihäiriön. Jorvissa käytiin lasten neurologisella poliklinikalla, lääkäri ei todennut mitään jne..

Nyt poikani käy kuraattorilla koulussa ja hän kysyi, onko kukaan koskaan epäillyt aspergeria. Nyt kun olen lukenut, oeln varma, että pojallani on ainakin jotain niitä piirteitä.

Kuraattorin kanssa aion olla yhteydessä, että miten edetään, kun tätä nyt ilmeisesti epäillään, mutta onko muille käynyt näin, että on käyty tutkimuksissa yms. eikä mitään ole kuitenkaan missään vaiheessa todettu?

Vierailija
5/7 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöillä varmaankin useimmin ADD niin ei huomata luokassa.

Vierailija
6/7 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On niitä

asperger-proffiakin. Ei kaikilla mene elämä huonosti vaikka olisi ADHD tai asperger. Itse olen aliaktiivinen asperger, ja ihan hyvin pärjään."

vaikka hyvin voi pärjätäkin.

Poikani on asperger.

Vierailija
7/7 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 5% ADHD ja niistä noin 2% tarvitsee lääkityksen. Eli joka luokalla olisi 1 ADHD lapsi.( voi siis olla lievempänä/ vaikeana)

As en tiedä