Miksi tyttöjen koulumenestys on ongelma?
Ohessa linkki uutiseen, jossa kerrotaan tyttöjen täyttävän tietyt ammattikoulun linjat. Mä vaan en ymmärrä, miksi toi uutinen on noin negatiivisesti kirjoitettu. Jos tytöillä on parempi keskiarvo kuin pojilla, niin se tarkoittaa että tytöt on tehneet ahkerammin töitä sen eteen. Todistuksen keskiarvo nimenomaan on reilu peruste kouluun ottamiselle!
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tyt%C3%B6t+t%C3%A4ytt%C3%A4v%C3%A4t+…
Kommentit (23)
ja kokeilemalla, tytöt lukee, ja osaa teorian mutta ei välttämättä soveltaa sitä. Ja naiset on yleensä haluttomia johtamaan, ja sit ku ne johtaa, ni siitä saattaa olla suuret linjat totaalisen hukassa. Edes 3 naista ei voi tehdä mitään samanmielisesti, aina on 2 yhtä vastaan. Naisilta puuttuu ryhmähenki. Lisäksi naiset ottaa kaiken subjektiivisesti.
Ihan täyttä pppppp.....
meidän lapsilla. Ja naiset ei todellakaan osaa suuremmissa asioissa ottaa vastuuta, ne vaan vääntelee käsiään ja lupaa kaikille kaiken, ja lopuksi ne menee sairauslomalle.
Toinen on murkku ja toinen leikki-ikäinen. En ole huolissani uutisesta poikieni puolesta. Tosin pidin sitä asenteellisena, olenhan itsekin naisna kouluttautunut miesvaltaiselle alalle.
Vanhempi lapseni on pärjännyt koko ajan hyvin koulussa, kolkuttelee kymppejä ja on muutenkin koulukypsän tuntuinen. Pärjää jopa tytöille.
Nuorempi lapsikin tuntuu ihan sanavalmiilta ja nokkelalta. Ei tällä hetkellä laajempaa arviota hänen koulumenestyksestä.
Miettikää mammat, miten poikia kasvatatte. Minä kyllä olen tehnyt selväksi alusta lähtien että koulu on hoidettava enkä ole lähtenyt pojan puolesta läksyjä tekemään. Jos jotain negatiivista käyttäytymistä on ollut, olemme siihen heti puuttuneet.
Eli käsi sydämelle, miksi pojilta ei koulussa/muussa elämässä vaadita ja sitten tyttöjen jotka asiansa hoitavat pitäisi antaa tilaa laiskoille pojille. Minun poikani ainakin saavat kilpailla tyttöjen kanssa ilman mitään sukupuolitasoitusta. Toivonpa että jonain päivänä tulee miniäksi myös tällaiset lahjakkaat naiset, joita ei kukaan ole latistanut.