Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Polttaako enää kukaan raskausaikana?

Vierailija
28.04.2010 |

Onko täällä äitejä jotka tupakoivat vaikka ovat raskaana?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan syystä!

Vierailija
22/51 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kannattaa myös muistaa, että esim. 50-60-luvulla tupakointi oli paljon yleisempää. Jos käytännössä tupakka olisi niin pahasta, niin meiltä olisi jäänyt 1-2 sukupolvea välistä syntymättä. Kannattaa miettiä, ennen kuin puusilmäisesti vaan hyökkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäks kaupungilla tulee koko ajan vastaan mammoja maha pystyssä ja sätkä huulessa. Sääli lapsia!

Vierailija
24/51 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun poltin raskausaikana. sain paljon paheksuvia katseita, mutta en niistä välittänyt. omapa oli päätökseni ja vastuun kantaisin jos jotain tulisi. aina lätistään siitä, että tupakoivien äitien lapset olisi jotenkin pieni kokoisia ja minulleki niin sanottiin että pieni lapsi tulee. no kappas sieltä syntyi tasan 3,9kg tyttö ja 50cm. ei siis mikään hirveän pieni. aina sanottiin, että lapsi itkee vieroitusoireitaan.. no eipäs itkenyt. hyvin söi ja yöt nukkunut alusta asti todella hyvin. on kehittynyt keskivertoa nopeammin, lapsi on rauhallinen jne. en mitenkään puolustele tupakanpolttoa raskausaikana, en todellakaan, mutta ei pidä ajatella, että kaikki tupakoivien äitien lapset kärsisi siitä tai heille tulisi jotain kamalia vaivoja, vieroitusoireita. mielestäni tupakka on todella pieni paha verrattuna alkoholiin ja huumeisiin raskausaikana!! mutta minä poltin raskausaikana, en ole siitä mitenkään ylpeä mutta se on jokaisen oma asia enkä tuomitse niitä jotka raskausaikana polttavat. t: 2

Vierailija
25/51 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi ON haitallista ja piste. Ei siis ole puusilmäistä hyökätä sitä vastaan. PuuAIVOISTA on polttaa!

Vierailija
26/51 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttelen satunnaisesti pikkusikareita (lapselta visusti salaa, tietysti). Häpeän moista käytöstä, koska on niin ruman näköistä ja YH! sitä tupakoitsijan hajua.

No, tänään taas kessuttelin kadulla ja näin kaukaa, että vankkurit tulossa. Olin jo ihan, että juuri sytytetty spaddu ja nyt mä sen joudun tumppaamaan, ettei lapset vaan altistu!!! No vilkaisin sitten uudelleen: vankkureissa roikkumassa yhteensä kolme lasta, ja MOLEMMILLA VANHEMMILLA RÖÖKI PALAMASSA! En tumpannut sitten minäkään.

Niin raskauden vuoksi alunperin lopetin 13 vuoden tupakoinnin, sitten olin neljä vuotta syntymän jälkeen ilman, nyt satunnaisia sikareita.

Vierailija
27/51 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myrkyttää lastaan ihan tahallaan??

Vierailija
28/51 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuvatko niin tehneet äidit kohtaamaan asian myöhemmin? Tiedän tapauksen, jossa äiti tupakoinut kahden lapsensa odotusaikana. Lapset ovat sairastaneet paljon, sattumaa tai ei. Olisi kiva tietää, ottavatko terveysviranomaiset asian puheeksi äidin kanssa? Tyyliin oletko ajatellut, että lapsesi astma voi johtua odotusaikaisesta tupakoimisestasi? Vai voiko tällainen äiti elää pää pensaassa koko ikänsä, ja sivuuttaa asian tietoisuudessaan?

Vierailija
29/51 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoivia odottajia saa haukkua, koska haukut ansaitsevat! Toi "Olin tietoinen riskeistä ja kannan vastuun valinnoistani" saa mut niin vihaiseksi. Urpo, sä teet ne valinnat sun lapsen puolesta.

Vierailija
30/51 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kannattaa myös muistaa, että esim. 50-60-luvulla tupakointi oli paljon yleisempää. Jos käytännössä tupakka olisi niin pahasta, niin meiltä olisi jäänyt 1-2 sukupolvea välistä syntymättä. Kannattaa miettiä, ennen kuin puusilmäisesti vaan hyökkää.

Minua ärsyttää nämä kyllä niitä lapsia silti syntyy. Aivan, mutta syntyy myös kuolleina, epämuodostuneina, allergisina. Ja entäs keskenmenot sitten? Nämä vaan sattuvat aina unohtumaan, muistetaan vaan ne onnelliset tapaukset.

Vierailija
31/51 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kadun kyllä sitä että poltin, mutta tehtyä ei saa tekemättömäks! turhaan täällä tupakoivia haukutte. mitä se teitä kiinnostaa!?!

Vierailija
32/51 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi aikanaan kärsii lapsettomuudesta... maksaa varmaan IVF:t? Adoptiokustannukset?

Vierailija
33/51 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ootkin niin dorka, ettet edes huomaa, onko lapses kipee vai ei?!

Vierailija
34/51 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukkua. Samalla tavalla kun rasisteja ja muita ymmärtämättömiä. Ehkä tajuatte silloin että käytöksenne on väärin.

Vierailija
35/51 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis että lapseni on kipeä.. joo on tytölläni ollut pari pientä nuhaa ja olen siitä ihan tietoinen ollut. hyvin lapseni hoidan, turha sellaista on täällä ruveta väittämään

Vierailija
36/51 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia kuin oman lapsen terveys? Että on ihan sama minkälasta vahinkoa lapselle tulee, kunhan itse saa rauhassa nauttia tupakoinnista? Minua ihmetyttää tässä kaikkein eniten tämä, ja tuo vaatimus ettei sitä saisi arvostella. Jos itse haluaisin rauhassa nauttia kampaajakäynnistä, ja laskisin sen ajaksi vauvani ryömimään jalkakäytävälle, sitä saisi kai rauhassa paheksua vaikka olisikin vain teoriassa 40 prosentin todennäköisyys että lapseni jää auton alle...

Vierailija
37/51 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpäs taas kiihkoillaan. Kukaan ei kai kiellä sitä, etteikö tupakointi olisi tyhmää...varsinkin raskausaikana. Mutta haukutaas välillä lihavia äitejä, äidin lihavuudesta kun on todettu olevan vielä enemmän haittaa.

Itse olen tupakoinut 2/4 raskauksistani. Ei ole ollut kohdun ulkopuolisia raskauksia, ei keskenmenoja eikä ennenaikaisia synnytyksiä. Ei vieroitusoireita eikä allergioita. Kolmella lapsella ei ole ollut lääkekuureja vaativia sairauksia, yhdellä on, mutta sekin on ollut raskausaikana tupakoimattoman kohdalla.

Kaksi lapsista jo yläasteella, kaksi ala-asteella, ei oppimishäiriöitä, kasvuongelmia eikä edes ADHD:ta. Lastensaantikykyä en vielä pysty todentamaan, mutta miesten siittiötaso on nykyään niin surkea, että tupakoinnin vaikutusta siihen ei ikinä pystytä todistamaan.

Vierailija
38/51 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja polttaa edelleen. Tuttavani lapsella on astma ja myös adhd epäily (on vielä sen verran nuori ettei adhd diagnoosia tehdä). Aika huonot eväät elämään lapsellensa antaa äiti, joka tupakoi raskausaikana.

Vierailija
39/51 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä yritin ja yritin lopettaa, mutta en siihen kokonaan pystynyt. neuvolassakin asiasta puhuin ja sanoivat että vähennyskin on iha ok. vähensin sitten reilusti mutta tietyistä tupakoista en pystynyt luopumaan.. olisko vielä lisää kysymyksiä? =D

Vierailija
40/51 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kukaan ei enää nykypäivänä olisi niin typerä että polttaisi tupakkaa,varsinkaan raskausaikana. Vaarat ja haitat tiedetään kuitenkin niin hyvin.

vaan siinä uskossa.

meidän nuorimmaisen lapsen kummitädin äiti sai 4kk sitten tytön ja poltti raskausaikana ja polttaa edelleen.