Kuinka usein juot yli 5 annosta alkoholia?
1 annos:
pullollinen keskiolutta
pullollinen siideriä
lasi puna- tai valkoviiniä ( 12 cl )
annos väkevää viiniä ( 8 cl )
annos viinaa ( 4 cl )
1,25 annosta:
a-olut-pullo
long drink -pullo
2 annosta
a-olut-tuoppi ( 0,5 l )
6-7 annosta:
mieto viini, pullo ( 0,75 l )
10-11 annosta:
väkevä viini, pullo ( 0,75 l )
13 annosta:
koskenkorva, pullo ( 0,5 l )
16 annosta:
dry vodka -pullo ( 0,5 l )
Kommentit (54)
Alkoholi heikentää palautumista. Sen lisäksi se on epäterveellistä keholle.
Alkoli on nuorison juttu. Ei aikuisten(paitsi juhlissa, kuten häät), eikä etenkään vanhempien.
Alkoholi heikentää palautumista. Sen lisäksi se on epäterveellistä keholle.
Alkoli on nuorison juttu. Ei aikuisten(paitsi juhlissa, kuten häät), eikä etenkään vanhempien.
Viime kerrasta on kylläkin aikaa "jo" kuusi viikkoa.
En harrasta tissuttelua, vaan silloin kun otan niin otan enemmän, eli yli tuon 5 annosta.
Ovatko kaikki Suomen absolutistit täällä vauva.fillä? Miehen kanssa jutellaan keittiössä ja siemaillaan hitaasti. Juu ja on ihan lapsiakin, jotka nukkuvat silloin. Ovatko kaikki av-mammat todellakin käyttämättä alkoholia niin kauan, kun lapset ovat 18-v.? Oikeasti? Tuttavapiirissäni siemaillaan viiniä lapsiperheissäkin. Ja kaikki ovat hyvissä ammateissa, asuvat ok-takoissa tai rivareissa ja kaikki tulevat ihan hyvin toimeen. Kenenkään - ei kenenkään lapset ole häiriintyneitä tai nuorisodokuja. On hieman perspektiiviä, koska tuttavapiirissä on jo useiden lapset yli 16 v. Kaikki aikuiset eivät örvellä, vedä övereitä, sammalla kännissä. Osaan ottaa sen verran, että on hyvä ollo, muttei känniä. Ja kyllä pe ja/tai la-iltaisin tuo 5 annosta (tai 2-3) menee.
Ei vaan maistu. Juon mä joskus lasin viiniä, mutta en yli 5 annosta varmaan juuri ikinä. En mä ole absolutisti, mutta nautin alkoholia tosi vähän ja tosi harvoin.
Outo, kukkahattutäti, tekopyhä? Joo. Ilmeisesti sitten olen, kun en juo enempää? Miksi Suomessa pitää selitellä juomattomuutta? Miksi pitäisi juoda enemmän ollakseen "normaali"? Ei ymmärrä :(
Kotona juon viikonloppuisin 1-3 annosta illassa.
Monesti juhlissa kuten häät. Syynä on, ettei minulla ole mitään syytä paeta todellisuutta. Minulle on aivan sama ottaako muut, kunhan eivät häiritse käytöllään muita.
Ahdistavinta on että kaupungillakin näkee häiriköiviä humalaisia, jotka mahdollisesti ovat lapsien vanhempia. Paheksun sitä käytöstä todella paljon. Minusta poliisien tulsi korjata yleisesti juopottelevat talteen.
mitään. Muutaman kerran olen yrittänyt maistaa siideriä tai lonkeroa, mutta ei maistu. Olutta en ole juonut koskaan, en siedä sitä hajua.
Jotenkin se alkoholi nykyään vaan maistuu pahalle. Nuorena opiskelijana tuli kyllä otettua enemmänkin :)
ja yleensä vielä molempina iltoina. Vähintään 2-3annosta viikonloppuiltoina. Kesä jo valmiiksi hirvittää, kun tulee helposti tissuteltua viikollakin, kun ei tarvi lähteä aamulla töihin.
Terv. ope
Outo, kukkahattutäti, tekopyhä? Joo. Ilmeisesti sitten olen, kun en juo enempää? Miksi Suomessa pitää selitellä juomattomuutta? Miksi pitäisi juoda enemmän ollakseen "normaali"? Ei ymmärrä :(
lähinnä tuolle yhdelle, joka yritti päteä juomattomuudellaan. :) Ei kaikille niille, jotka juovat vähän tai tuskin lainkaan.
Itse juon kerran 2-3 kuussa viisi annosta tai yli, ehkä joka toinen viikonloppu tissuttelemme miehen kanssa viinipullon puoliksi. Mikään pakko ei ole juoda, ja jos tuota useammin juon, tulee "ähky" eikä tee mieli ottaa mitään vähään aikaan. Aika hyvin sitä jo tässä iässä (32) omat rajansa tuntee.
minusta on hassu asenne se, että alkoholia ei saa missään nimessä juoda lasten nähden. Minusta on oikein hyvä, että lapset näkee, että isä juo silloin tällöin kaljan ruualla tai äiti siiderin saunan jälkeen. Ei se yksi mitään pahaa tee, ja lapsille muodostuu sellainen normaali kuva alkoholista. Jos koko lapsuus piilotellaan pulloja ja odotetaan että koska se nukahtaa, niin teininä siinä on todellista kielletyn hedelmän makua sitten. Ja siitähän se riemu ratkeaa!
saattaapa mennä vaikka 10 annostakin "kerralla" eli siis päivän mittaan. vaikkapa nyt vappuna:
brunssilla kuohuviiniä 2 annosta
terassilla siideri (1,5 annosta)
ruuan kanssa 2-3 annosta viiniä
jälkkärijuoma 1 annos
illalla saunassa olut (yksi annos)
telkkaria katsottaessa illalla siideriä (2 annosta)
pikku hiprakka ehkä hetkittäin, mutta en humalassa.
2-3 kertaa kuussa. Nyt raskaana nollalinjalla.
Suosittelen kyllä vesilinjalla pysymistä, jos kolmen alkoholiannoksen jälkeen kusee ja paskoo housuihinsa, oksentelee ympäriinsä ja on aivan sekaisin.
Täällä muka kukaan ei koskaan juo ja aina viikonloppuisin "mitä lasissa?" ketjuissa meno on vähän toista. Voi luoja mitä jengii täällä on. Tekopyhyys huipussaan taas. Ja ei en juo itse tällä hetkellä ollenkaa, koska olen raskaana, mutta normaalisti kyllä toi 5 annosta menee joka viikko.. Jotain rajaa arvon kukkahattutädit!