Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä teinien tupakoinnin kanssa?

Vierailija
28.04.2010 |

Olen niin väsynyt kun taas jäivät kiinni vaikka on luvattu että se on lopetettu ja toinen on sanonut että en minä kyllä polta. Haistelen aina hihat kun tulevat kotiin. Tutkin taskut ja pengon laukut. Toisen taskusta löytyi tupakka. Pitääkö käydä ostamassa aski ja lähtään yhdessä tupakalle vai mitä oikein tehdä? Ollaan sovittu että kun jää kiinni niin se on viikon aresti mutta 16-vuotias kerran sanoi että ei se auta mitään se aresti ja olen sitten vissiin 18-vuotiaaseen asti arestissa. Mutta ainahan rikoksesta tulee rangaistus.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö aloitteli seiskalla polttamaan. Rangaistiin, keskusteltiin, ei annettu rahaa jne. Isoja " porkkanoitakin " lopettamisesta on luvattu. Lopulta luin jostain kasvatusoppaasta , että kaikkia taisteluja ei tarvitse voittaa kunhan itse " sota" voitetaan. Joo,tytär tupakoi edelleen mutta muuten ihan kelpo nuori. Käy reippaasti lukion toista luokkaa ja on keskusteleva ja avoin. Taiston tupakasta siis hävisin mutta ihan ihminen tuosta näyttää tulevan.

Vierailija
22/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se sokkihoito tehonnut meihinkään aikoinaan

Viikkorahat pois lopullisesti, ei ikinä enää mitään lahjoja (ellei lopeta tupakointia), kaikki elektroniikka pois (jopa puhelin), täysi aresti, tavaroiden pois ottaminen, kaikki uudet vaatteet määräät sinä (juuri sellaiset mistä lapsesi ei pidä) jne...

Jos ei tehoa niin muutto toiselle puolelle Suomea. Jolloin katkeaa yhteydet kavereihin (suurin syy tupakointiin). Jos sekään ei tehoa niin lastenkotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tekisin.

Minua hakattiin ja pieksettiin ja rahaa ei annettu ja syyllistettiin ja pengottiin tavarat ja vaikka mitä.

Lopetin vasta kun olin aikuinen ja itse tuli halu lopettaa.

Et sasa teinejäsi lopettamaan. Ne vain oppivat valehtelemaan sinulle paremmin.

Olen niin väsynyt kun taas jäivät kiinni vaikka on luvattu että se on lopetettu ja toinen on sanonut että en minä kyllä polta. Haistelen aina hihat kun tulevat kotiin. Tutkin taskut ja pengon laukut. Toisen taskusta löytyi tupakka. Pitääkö käydä ostamassa aski ja lähtään yhdessä tupakalle vai mitä oikein tehdä? Ollaan sovittu että kun jää kiinni niin se on viikon aresti mutta 16-vuotias kerran sanoi että ei se auta mitään se aresti ja olen sitten vissiin 18-vuotiaaseen asti arestissa. Mutta ainahan rikoksesta tulee rangaistus.

Vierailija
24/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen omien teinejen kohdalla yrittänyt kannustaa positiivisesti, en kieltää ja uhkailla.

Omasta mielestäni on tärkeintä, että lapseni voivat kertoa minulle ihan mistä tahansa, että heidän ei tarvitse "jäädä kiinni" mistään, vaan voivat puhua minulle vapaasti kaikesta. Ja näin on käynytkin.

Minusta on tärkeää, että lapsella ei ole ongelmia uskaltaa tulla kotiin, vaikka onkin umpikännissä, tupakanhajuinen ja raskaana, vaan kaikesta voi puhua, ja lapsi tietää, että kotiin voi AINA tulla on tehnyt mitä tahansa.

Näin myös se vanhempien järkipuhe menee paremmin päähän, kun ollaan samalla tasolla, eikä niin, että äiti vaan paasaa, rankaisee ja huutaa, ja lapsella ei ole mitään sanan valtaa mihinkään, ja hyvässä lykyssä lapsi rupee tämän takia kahta kauheemmaksi.

kotiin tehtyään mitä tahansa. Ei todellakaan.

Jos ei voi elää lakien mukaan ja perhettä kunnioittaen niin ei tarvitse tulla kotiin.

Vierailija
25/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen muutenkin sitä mieltä että jos ei ilman väkivaltaa saa lastaan kasvatettua niin huonompi homma. Puhumalla ja muilla rangaistuksilla ne pitää saada kuriin.

t. ap

Nuori joka polttaa tupakkaa on täysi luuseri. Nuori joka juo alkoholia on täysi luuseri. Nuori joka tulee raskaaksi alaikäisenä on täysi luuseri (tai saattaa jonkun raskaaksi).

Jos oma lapsi kiusaa muita hän on luuseri.

Jos oma lapsi varastaa hän on luuseri.

Suurin osa vanhemmista ei saa edes noita kuntoon lapsessaan puhumalla, joten on turha kysyä miten hyviä vanhempia ne on

Vierailija
26/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tee rikosilmoitusta poliisille? Jokuhan niille ne tupakat ostaa/myy...

Vierailija
27/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin rikoksesta tulee rangaistus.

Jos arestista ei ole apua, niin etuisuuksia pois. Tietokone? Puhelin? Viikko/kuukausiraha?

Vierailija
28/29 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 16 vuotias ja saan polttaa mutta vanhempani eivät rahoita tupakointia vaan käyn töissä silloin tällöin. Tupakat hakee 18 vuotias kaverini.

Vierailija
29/29 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

adoptoi mut ihan oikeesti!!💓 t. 13v tyttö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme