Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä teinien tupakoinnin kanssa?

Vierailija
28.04.2010 |

Olen niin väsynyt kun taas jäivät kiinni vaikka on luvattu että se on lopetettu ja toinen on sanonut että en minä kyllä polta. Haistelen aina hihat kun tulevat kotiin. Tutkin taskut ja pengon laukut. Toisen taskusta löytyi tupakka. Pitääkö käydä ostamassa aski ja lähtään yhdessä tupakalle vai mitä oikein tehdä? Ollaan sovittu että kun jää kiinni niin se on viikon aresti mutta 16-vuotias kerran sanoi että ei se auta mitään se aresti ja olen sitten vissiin 18-vuotiaaseen asti arestissa. Mutta ainahan rikoksesta tulee rangaistus.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta edelleen poltan... :(( rahahanat on hyvä kans pistää poikki. Näin mun kanssa tehtiin niin en voinut omia tupakoita ostaa, mut kavereilta aina sai. Itse kadun sitä, että olen joskus aloittanut. Raskaus ja imetysajan olin polttamatta ja taas sorruin. Kerro lapsilles, että siitä ei koskaan pääse eroon jos nyt ei lopeta.

Vierailija
2/29 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kerta kun jää kiinni, perut viikorahan tai vähennät kuukausirahasta jonkun sopivan summan.

Toisaalta pitää kyllä muistaa, että vaikka tupakointi on pahasta voisi teini tehdä paljon, paljon vakavampiakin juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat heikoilla kieltäessään jälkikasvultaan saman.

Oma esimerkki on meillä ainakin toiminut niin ettei tupakkaa ole kokeilleet, vastustavat tupakkaa.

Ovat tietoisia tupakoinnin terveysvaikutuksista jne.

Vierailija
4/29 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie syöpäsairaiden osastolle käymään, lataa kuvia syöpäkasvaimista ja sairaista ihmisistä kaljuineen, mustuneista keuhkoista jne.

Jos ei ihan idari ole niin eiköhän mene mielihalut imeä syöpäkääryleitä...

Vierailija
5/29 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie syöpäsairaiden osastolle käymään, lataa kuvia syöpäkasvaimista ja sairaista ihmisistä kaljuineen, mustuneista keuhkoista jne.

Jos ei ihan idari ole niin eiköhän mene mielihalut imeä syöpäkääryleitä...

tosin aloin tätä tekemään kun lapsi täytti 12 v. Kun joku polttaa, häntä hävettää. Toivottavasti sama tila pysyy.

Mun hyvän ystävän miehen isä kuoli keuhkosyöpään ja pyysin ystävääni käymään meillä ja puhui tästä, sai lapsi samalla tälläistä ennalta ehkäisyä. No, nyt ystävän miehen keuhkoista on löytynyt myös rakkuloita ja otan lapsen aina mukaan, kun mennään kylään ja itketään yhdessä.

Tämä konkreettisuus on sitä parasta. Itselle tehos, kun näin entisen huumenuoren, joka näytti ehkä teiniltä n 100 vuotiaalta, mutta olikin mua vaan 15 v vanhempi. Kun tuli tilaisuuksia, luulin ekasta kerrasta tulee sen näköiseksi enkä TODELLAKAAN kokeillut mitään, eikä kukaan kaveripiiristäkään.

Vierailija
6/29 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se sokkihoito tehonnut meihinkään aikoinaan

Vierailija
7/29 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen jälkeen suu täyteen sytytettyjä tupakoita, niin että varmasti tulee paha olo kertaannoksesta ja lentokoneeseen.

Olette jossain rauhallisessa lämpimässä kohteessa pari-kolme viikkoa = vieroitusjakso tupakasta kera keskusteluiden, hyvän ruoan, kevyen liikunnan ym virkistäytymisen ja yhteisen ajan. Ja jos vanhempikin polttaa, niin hoituupahan siinä samalla!

Voitte harkita myös lainaa matkaa varten, koska saatte sen kyllä maksettua tupakasta säästyvillä rahoilla! Ei ole varaa langeta monestakaan syystä enää ikinä tupakkaan!

T. Isäni lopetti tupakoinnin silloin kun minä ilmoittelin tulostani ja päätös on pitänyt.

Vierailija
8/29 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menetelemälläsi?

Vierailija
9/29 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatellaan että en minä sairastu. Olen itsekin tehnyt tuon saman tyhmyyden nuorena ja lopetin tupakoinnin kun kyseiset teinit olivat nuoria. Mutta he eivät tiedä että minä olen joskus polttanut. Meillä siis ei kotona polteta. Tämä on niin toivotonta. Nyt toisella on kova yskä flunssan seurauksena ja huono olo (oksennustauti tuloillaan). Olen vain kylmästi sanonut että sitä se tupakointi teettää. Ei ole paljon sympatiaa nyt kehissä kun jäivät eilen kiinni vaikka on lupailtu ja lupailtu.

t. ap

Vierailija
10/29 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkäsauna, että muistaa ikänsä.

Voin sanoa kokemuksesta, että ei auta vaikka rahahanat laittaa kiinni tai huutaa ym vastaavaa niin tupakkaa saa silti jostain revittyä.

Ei ne kaveritkaan loputtomiin anna tupakkaa, kun se on heiltä pois.

Ja minä lopetin vasta kun aloin odottamaan esikoista.

t. yli 10v polttanut.

Vierailija
11/29 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim vanhempia naishenkilöitä jotka tupakoivat että miltä he näyttävät. Mielestäni ainakaan he ei eivät ole trendikkäitä. Näyttävät vanhoilta ja harmailta. Yskivät limaista yskäänsä ja eivät ole raikkaita. Mutta ilmeisesti sekin heistä tuntuu niin kaukaiselta että ei jaksa ajatella niin pitkälle.

t. ap

Vierailija
12/29 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti yrittää kupata kavereiltaan, mutta tuskin kukaan teini lähtee rahoittamaan toisen tupakointia. Ehkä se rahattomuus voi myös auttaa siihen, että lapsi uskaltaa olla polttamatta, vaikka kaikki kaverit polttavat.

Vierailija
13/29 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen muutenkin sitä mieltä että jos ei ilman väkivaltaa saa lastaan kasvatettua niin huonompi homma. Puhumalla ja muilla rangaistuksilla ne pitää saada kuriin.

t. ap

Vierailija
14/29 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat heikoilla kieltäessään jälkikasvultaan saman. Oma esimerkki on meillä ainakin toiminut niin ettei tupakkaa ole kokeilleet, vastustavat tupakkaa. Ovat tietoisia tupakoinnin terveysvaikutuksista jne.

Minä kiellän lapsiltani paljonkin asioita joita itse teen. Sitä kutsutaan aikuisuuden ja lapsuuden erotukseksi. Sinä et esimerkiksi voi pitää farkkuja pakkasella koska lapsilla pitää olla toppahousut? Tai ajaa autoa? Tai valvoa yöllä?

Vierailija
15/29 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen omien teinejen kohdalla yrittänyt kannustaa positiivisesti, en kieltää ja uhkailla.

Omasta mielestäni on tärkeintä, että lapseni voivat kertoa minulle ihan mistä tahansa, että heidän ei tarvitse "jäädä kiinni" mistään, vaan voivat puhua minulle vapaasti kaikesta. Ja näin on käynytkin.

Minusta on tärkeää, että lapsella ei ole ongelmia uskaltaa tulla kotiin, vaikka onkin umpikännissä, tupakanhajuinen ja raskaana, vaan kaikesta voi puhua, ja lapsi tietää, että kotiin voi AINA tulla on tehnyt mitä tahansa.

Näin myös se vanhempien järkipuhe menee paremmin päähän, kun ollaan samalla tasolla, eikä niin, että äiti vaan paasaa, rankaisee ja huutaa, ja lapsella ei ole mitään sanan valtaa mihinkään, ja hyvässä lykyssä lapsi rupee tämän takia kahta kauheemmaksi.

Vierailija
16/29 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin täytyy kieltää. Kyllä meilläkin on sanottu että aina on voitava tulla kotiin ja uskallettava kertoa asioista koska rakastamme lapsia aina mutta silti tupakointi on niin vaarallista että siihen on selkeä kielto alaikäisellä kuin myös alkoholiin.

Mä olen omien teinejen kohdalla yrittänyt kannustaa positiivisesti, en kieltää ja uhkailla.

Omasta mielestäni on tärkeintä, että lapseni voivat kertoa minulle ihan mistä tahansa, että heidän ei tarvitse "jäädä kiinni" mistään, vaan voivat puhua minulle vapaasti kaikesta. Ja näin on käynytkin.

Minusta on tärkeää, että lapsella ei ole ongelmia uskaltaa tulla kotiin, vaikka onkin umpikännissä, tupakanhajuinen ja raskaana, vaan kaikesta voi puhua, ja lapsi tietää, että kotiin voi AINA tulla on tehnyt mitä tahansa.

Näin myös se vanhempien järkipuhe menee paremmin päähän, kun ollaan samalla tasolla, eikä niin, että äiti vaan paasaa, rankaisee ja huutaa, ja lapsella ei ole mitään sanan valtaa mihinkään, ja hyvässä lykyssä lapsi rupee tämän takia kahta kauheemmaksi.

t. ap

Vierailija
17/29 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli ehtinyt polttaa pari viikkoa, kun jäi kiinni ja isä käski kotiin. Kotona isä työnsi tupakoita suuhun kaksin käsin ja sanoi, että sai olla viimeinen kerta kun poika poltti. Poika veti aluksi uhmakkaita henkosia, mutta pian jo syljeksi tupakat ulos suustansa. Isällekin riitti 20 v tupakointia ja veti juuri tuolloin viimeiset henkoset poikansa syljeksimistä tupakoista! Ensimmäisen yhteinen ulkomaanmatka oli tuo molempien vieroitus tupakasta reissu ja sen jälkeen ovat tehneet lukuisia, koska rahakin on riittänyt niihin toisin kuin tupakoidessa. Nyt poika on jo täysiikäinen ja ihan fiksu.

8.

Vierailija
18/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kuvottavuuksien katselusta nauttivat kersat vaan innostuisivat tollasesta

Vierailija
19/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lopettaisin, kun jäin kiinni. Lopulta olivat hiljaa ja tyytyivät vain sanomaan, lopeta. Ja niin minä lopulta teinkin, raskauden myötä otin ja lopetin.

Iso sisko polttaa ja yritti lopettaa samalla, kun isä lopetti. Isä on ollut nyt päälle 10v polttamatta, sisko retkahti heti 2 viikon jälkeen.

Kaverin äiti antoi kaverille kerran tosi vahvasta tupakasta hatsit, kun kaveri oli 10. Nykyään tämä sama tyttönen on lähemmäs 40 eikä ole sen jälkeen koskaan tupakkaan koskenutkaan.

Vierailija
20/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tekisin.

Minua hakattiin ja pieksettiin ja rahaa ei annettu ja syyllistettiin ja pengottiin tavarat ja vaikka mitä.

Lopetin vasta kun olin aikuinen ja itse tuli halu lopettaa.

Et sasa teinejäsi lopettamaan. Ne vain oppivat valehtelemaan sinulle paremmin.

Olen niin väsynyt kun taas jäivät kiinni vaikka on luvattu että se on lopetettu ja toinen on sanonut että en minä kyllä polta. Haistelen aina hihat kun tulevat kotiin. Tutkin taskut ja pengon laukut. Toisen taskusta löytyi tupakka. Pitääkö käydä ostamassa aski ja lähtään yhdessä tupakalle vai mitä oikein tehdä? Ollaan sovittu että kun jää kiinni niin se on viikon aresti mutta 16-vuotias kerran sanoi että ei se auta mitään se aresti ja olen sitten vissiin 18-vuotiaaseen asti arestissa. Mutta ainahan rikoksesta tulee rangaistus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi