Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa, mikä siinä kohdun kaavinnassa on niin kamalaa?

Vierailija
27.04.2010 |

Täällä usein tulee jonain "peikkona" esiin kohdun kaavinta. Mikä siinä on niin kamalaa? Mitä komplikaatioita voi olla?

En ole ajatellut sitä ikinä hirveänä vasta kuin nyt jälkeen päin. Synnytin esikoiseni normaalisti alakautta, mutta istukka ei irronnut, vaikka sain jotain "nappeja", että se lähtisi tulemaan. Lisäksi noin 6 eri henkilöä kävi painelemassa vatsan päältä, mutta leikkauseen mentiin. Istukan irrotuksen jälkeen kohtu kaavittiin En silloin ajatellut ollenkaan asiaa, mutta nyt on käynyt mietityttämään. Mutta eihän siinä tilanteessa ollut vaihtoehtoja.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan lääkäri tuota huvikseen tee, vaan siihen on aina hyvä ja painava syy.

Vierailija
42/60 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan lääkäri tuota huvikseen tee, vaan siihen on aina hyvä ja painava syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
44/60 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
45/60 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
46/60 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
47/60 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
48/60 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
49/60 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
50/60 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
51/60 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
52/60 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
53/60 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
54/60 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään. Itselläni keskenmeno huhtikuun lopulla. Ensin lääkkeet, sitten kaavinta kun eivät auttaneet. Sen jälkeen tehtiin toinen kaavinta, pari viikkoa sitten kolmas ja parin viikon päästä tulossa neljäs kaavinta. Kyseessä yksi ja sama keskenmeno!!! Kaavinnat pitäisi olla sairaaloille perustoimenpiteitä ja rutiinihommia mutta onko? Ei ainakaan minun kohdallani näin ole ollut. Tulevasta toimenpiteestä ei kuulemma takeita että olisi silläkään poissa. Olen kyllä säästynyt tulehduksilta mutta kyllä on alaston olo kun jatkovasti sörkitään ja nukutetaan. Joka kerta ollut eri lääkärit käynneillä ja toimenpiteissä sekä opiskelijoita mukana. Tosin nykyään olen saanut parempaa palvelua kun taidan olla ns vakioasiakas. Ja olen jopa saanut kerran jälkitarkastusajan sairaalaan kun itse kinusin. Siis tähän asti jätetty oman onnen nojaan, yksityisellä olen käynyt tarkistuttamassa kun on ollut sellainen olo että kaikki ei ole kunnossa. Kaiken henkisen kärsimyksen lisäksi olen maksanut kaikenkaikkiaan yli tuhat € näistä epäonnistuneista alistavista kokemuksista. Tavara on varmaan tosi hyvässä kunnossa uutta raskautumista ajatellen näiden jälkeen jos edes mahdollista, eikä siis loppua vielä näy. Itse keskenmeno on jo suuri pala, eikä tällaiset auta toipumista yhtään, eikä jatkosta ole muutenkaan mitään tietoa tai takeita. Onnittelut jos olette päässeet yhdellä hoitokerralla. Jos edes olisi mahdollista joskus raskautua vielä, olisi tällaisen jälkeen henkisesti varmasti ihan loppu pelkojensa kanssa. Kukaan ei ole kiinnostunut ellet itse aktiivisesti vaadi. Jos olet henkisesti asian kanssa loppu niin vaatiminen on vaikeaa.

Vierailija
55/60 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi kuitenkin sai myöhemmin kaksi lasta...

Vierailija
56/60 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdunkaavinta operaatio on kamala, koska silloin on jotain yleensä mennyt pahasti pieleen, esim.

lapsi on menetetty, vaarana menettää kohtu(kin)...

Lisäksi kaavinta itsessään saattaa vaarantaa kohdun, jolloin seuraava raskaus saattaa olla riskiraskaus, jos nyt enää raskautuukaan.

Asiassa on paljon riskejä. Onnistuessaan oeraatio pelastaa paljon, mutta paljon on myös menetettävää.

Vierailija
57/60 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt jotain niin jälkivuotoa ei ollut hurjasti, ei tosin ole vertailukohtaa kun ainoastaan yksi synnytys jonka jälkeen istukka irti nukutuksessa kaavinnalla. Negatiivisia asioita on enemmänkin. Ensin ne epätoivoiset yritykset irrottaa istukka synnytyssalissa kun oksitosiinista huolimatta supistukset loppui kuin seinään jo kesken ponnistuksen. En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta tuntui ainakin siltä, että yksi kätilö työnsi kätensä suunnilleen kohtuun asti ja repi istukkaa, toinen painoi vatsaa. Tuntui kohtuullisen kurjalta se. Sitten se, että verta menetti yli kaksi litraa mikä tietenkin vaikutti yleiskuntoon pitkän aikaa.

Kuulostaa ihan omalta kohtaloltani vuosia sitten. Se istukan irrotusyritys salissa oli... no, karmeaa. Oikeasti se kätilö tärisi, kun pinnisti kaikki voimansa saadakseen istukan irti. Ja mä huudan vastaan ja itken että SATTUU, etkö tajua! "No pitäähän se irti saada..." No eipä saanut. Vauva isälle ja minä istukanpoistoon. Verta meni myös sen pari litraa ja olo heräämisen jälkeen oli mielenkiintoinen.

Jos ny jotain hyvää, niin jälkivuotoa ei ollut paljoakaan eikä jäänyt juurikaan jälkimaharöllykkää, heh.

Onneksi kuulin näistä haittapuolista vasta nyt... O_O

"Lisäksi heräämö-natsit pihtaa sitä juotavaa niin että luulisi olevansa saharassa kuivan kauden aikaan." Anteeks, mutta niin ihanan hauskasti sanottu että --> :D !

Vierailija
58/60 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtuun olisi jäänyt jotain pysyvää ongelmaa raskautumista estämään, niin eikös vaan se näkyisi ultratessa? Itse olen yrittänyt toista lasta jo pitkään (ekassa myös poistettiin istukka synnytyksen jälkeen kaavinnassa) ja olen käynyt lapsettomuustutkimuksissa, joissa mitään ei ole löydetty. Tuo ei ole tullut mieleenikään, että ko. operaatiosta voisi jäädä pysyvää haittaa. Mutta se olisi varmaan näkynyt tosiaan ultrassa... Vai?

Vierailija
59/60 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
60/60 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ekan synnytyksen jälkeen muutama kk sitten. Ei tullut ongelmia enää sen jälkeen. Olo oli kyllä heikko muutamia viikkoja veren menetyksen ja arkojen paikkojen takia (se ylimääräinen sörkkiminen rasittaa vielä lisää jo valmiiksi kipeitä paikkoja).

Tiedän, että kaavinta pelasti henkeni, mutta vaivaa edelleen:(