Kuinka paljon syövät pullosta n. 2-3kk vauvanne
yhdellä syötöllä?
Olen menossa illaksi ulos ja jättämässä 2,5kk vauvan mummon kanssa muutamaksi tunniksi. Pitäisi pumpata maitoa varastoon, mutta ei aavistustakaan miten paljon sitä pitäisi olla. Nyt olen saanut 120ml pumpattua, mutta varmaan pitäisi olla ainakin 2dl ellei peräti 2,5dl (vai enemmän???).
Vauva tuskin nukkuu sinä aikana - olen pois n. klo 18-21.30. Tietysti imetän ennenkuin lähdemme, mutta tuo on juuri iltatankkauksen aika.
Kommentit (4)
Minuakin kiinnostaa, pitikin aloittaa samasta aiheesta ketju, vauva 2.5kk..
viimeksi olin pois päiväuniajan - mutta vauva oli ehtinyt herätä. Olin pumpannut silloin vain 80ml maitoa, koska ajattelin, että saattaa olla ettei vauva herää lainkaan. Yleensä nukkuu nimittäin 4h, mutta tällä kertaa vain 2,5h (ja olin pois 3h).
Vauva oli horaissut sen 80ml muutamalla kulauksella ja jäänyt tuijottamaan mummoa sillä ilmeellä, että älä nyt yritäkään väittää, että tässä kaikki. Siitä on jo kuukausi aikaa, joten ajattelin, että ehkä vauva juo jo kerrallaan paljon enemmänkin. Tuo 120ml tuli melko vaivattomasti pumppaamalla.
vauva on nyt 6,5 viikkoa ja noin 3 tunnin välein menee 140 - 200 ml nälästä riippuen (korviketta). Joskus syöttöväli voi olla pidempi jos ottaa hyvät päiväunet ( 4 tuntia).
-maidoton-
3kk ikänen vauva juo 100ml äidinmaitoa pullosta 2 tunnin välein.