G: Oliko synnytyksesi mielestäsi helppo vai vaikea?
Kommentit (28)
Toinen synnytys oli tunnin kestävä, terve poika syntyi ilman kivunlievityksiä. Vedetkään eivät menneet vaan syntyi sikiöpussissa. Ihan helvetin tuskallinen tuo tunti oli, mutta en vaihtaisi pois. Hyvä synnytys, joka tavallaan paransi oloa sen ensimmäisen synnytyksen jäljiltä.
Tämä olisi voinut olla mun kirjoittama vikasta synnytyksestä! Harvempi taitaa syntyäkään pussissa (tietääkseni).
Mulla eka oli mun mielestä helpohko, vaikka jälkikäteen tulikin kaikenlaista pientä itselleni.
Toka oli kaikista mun helpoista helpoin. Olo oli jo heti synnytyksen jälkeen mitä mainioin.
alkoi illalla hitaasti (ei otettu sairaalaan), en saanut yöllä nukuttua. Aukesin hitaasti -> luomukonsteilla mentiin seuraavaan päivään n klo 17 asti jolloin VIHDOIN sain epiduraalin. Lapsi syntyi n. tunnin päästä. Repesin pahasti mutta pääsin suoraan erikoislääkärin korjattavaksi.
Toivuin nopeasti, olin jo seuraavana päivänä täysin voimissani eikä mitään pysyviä vaurioita jäänyt. Jos toipuminen olisi ollut hidasta pitäisin synnytystäni varmaan rankempana kuin nyt.
Ensimmäinen kesti 5,5h. Ponnistusvaihe 45min. Välilihaa leikattiin 2 kertaa. Verta meni paljon ja seuraavat 2 päivää sängyssä. En saanut nostella vauvaa ollenkaan enkä pitää vierihoidossa. Alapää oli kipeä pitkään ja istuminen vaikeaa, mutta synnytys oli mielestäni helppo. Kivunlievityksenä oli ilokaasu ja kohdunsuunpuudute.
Toinen kesti 3h15min. Ponnistusvaihe 15min. Lapsi syntyi 20min sen jälkeen kun oltiin päästy sairaalaan. Pieni repeämä. Ei kivunlievitystä.
itsellä yksi lapsi. Synnytys kesti 42h, ponnistusvaihe 70min. Käytössä vain ilokaasu. yksi tikki laitettiin emättimeen.
melko helppo kai.
Toinen ihan unelma, reilu neljä kiloa vauvaa maailmaan rauhallisessa ilmapiirissä ja kesto kokonaisuudessaan alusta loppuun vain noin 3h.
Kolmas ooikea epäonnen veto. Monta epäonnista yhteensattumaa ja traumaattinen synnytys.
Ekalla kerralla menin sairaalaan asenteella "mahtaako ne nauraa mut pihalle sieltä" eli ihan lepposissa fiiliksissä. 4 tunnin päästä oli tyttö maailmassa ja eka toteamus oli että tulipa se helposti.
Tokalla kerralla samoin tuntemuksin sairaalaan eli muutaman minuutin välein supisteli muttei mitenkään kipeästi. 2.5h ennen pojan syntymää ei kätilö vielä osannut sanoa onko synnytys käynnissä. Sairaalassa kerkesin olla 3.5h ennen kuin poika syntyi, varsin helposti.
1) vaikea ja pitkä (28h)
2) helppo (5h)
2) vaikea ja nopea (2h)
joista kaksi perätila ja yksi kaksoissynnytys.
Kestoiltaan 1-5h ja täysin luomusti.