Mitä teidån ekaluokkaliset lukevat? Ovatko jo innostuneet lukemisesta?
Meillä poika yks'kaks n. kuukausi sitten innostui, kun löytyi oikeat kirjat. Ensimmäinen oli Timanttijahti Egyptissä Kaye Umansky), toinen saman kirhoittajan Lumimiehen jäljillä.
Nyt lukee Taru Mäkisen Tatun sankariteot -sarjaa. Risto Räppääjä -kirjatkin tuntuvat kiinnostavan.
Kommentit (9)
poika innostui ekaluokalla ollessaan Harry Pottereista, pulpettikirjoinakin luki mieluiten niitä.
ehkä reilun vuoden on lukenut joka ilta sängyssään mm. Ella-kirjoja, Häijy-Henriä yms.
Ei ole innostunut lukemisesta. Aku Ankkoja selailee ja lukee sieltä täältä jotakin. Enimmäkseen kuvia katsomalla yrittää päästä juonesta perille :)
Lukisi itsekin mutta päätin että voivat olla liian pelottavia, joten luen itse ne hänelle. Nyt menossa yli tuhatsivuinen Feeniksin kilta, huh, suuta kuivaa... Mutta on se mukavaa pötköttää yhdessä sohvalla ja lukea tunti pari kerrallaan.
Roald Dahlin kirjat ja sarjikset on olleet myös suosittuja.
poika innostui ekaluokalla ollessaan Harry Pottereista, pulpettikirjoinakin luki mieluiten niitä.
Oletteko itse lukeneet Potter-sarjan kokonaan? Nimittäin ne viimeiset kirjat eivät minusta ole mitään ekaluokkalaisille tarkoitettuja lastenkirjoja. Teemat ja tapahtumat menevät aika synkiksi, jopa pelottaviksi.
Meillä eskarilainen lukee mm. Risto Räppääjiä ja Konsta- ja Ella-kirjoja.
Tatu ja Patu-kirjat, nyt on puhunut jostain Ella-kirjasta, jonka haluaisi.
on se mukavaa pötköttää yhdessä sohvalla ja lukea tunti pari kerrallaan.
Oi, miten tuo onnistuu? Itse en voi lukea puolta tuntia pidempään - silloin alkaa tuntua kurkussa ja suussa sekä luki- ja ääntämisvirheet lisääntyvät. Onko tähän olemassa jotain tekniikkaa? Itse lukisin kyllä tosi mielellään pidempäänkin.
Pottereita en minäkään vielä eka-tokaluokkalaiselle lukisi (ensimmäiset kirjat kyllä menettelevät, jos ei ole kovin herkkä lapsi).
Karhukirjeitä kotiväelle (ja muut saman sarjan kirjat), lasten tietokirjat esim. ihmisen anatomiasta jne. Tällaista meidän ekaluokkalainen lukee. Lisäksi lueskelee autolehtiä, kuten Tuulilasi ja TM.
just huokasi, että lukeminen on parasta mitä tietää. Tämä taitaa koskea Aku Ankkoja.
Nyt lukee Herra Huuta, mutta yleensä ei lue mitään pitkiä kirjoja.