Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on eines?

Vierailija
26.04.2010 |

Kertokaa mulle, mitä ne haukutut einekset ovat? Tiedän, että joku valmispizza ja pinaattiletut ovat sellaisia, mutta onko sille joku määritelmä? Entä onko joku valmissalaatti eines ja miten sitten voi sanoa, että ne ovat epäterveellisiä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin eines on kai mikä tahansa valmis tai puolivalmis ruoka. Ihan sama onko terveellistä vai ei. Jotkut haluavat tälläkin päteä vielä vuonna 2010, ovat varmaan jämähtäneet johonkin viime vuosituhannelle.

Vierailija
2/6 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eines on teollisesti valmistettu ruoka, mikä on valmis ja se vain lämmitetään syötäväksi. Ei meillä ainakaan mitään pädetä, lapset ei vaan syö eineksiä kun ne on pääsääntöisesti niin pahoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein niitä teollisesti valmistettuja voi olla vaikka päiväkodissa tai koulussa. Eivätkö lapset tykkää pakastepizzoistakaan vai eivätkö ole maistaneet? Entäs vaikka maksalaatikko, se taitaa olla aina eines? Eivät varmaan ole kovin paljon valmisruokia sitten syöneet, jos ovat muka kaikki pahanmakuisia... Niitä on aika laidasta laitaan ja mun mielestä on paljon hyviäkin, vaikka normaaliarkena kotona ihan ruoka itse tehdäänkin. Noi vaan on kätsyjä vaikkapa töissä tai sitten jos on tosi kiireinen päivä.

Vierailija
4/6 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eines on vähittäiskaupassa myytävä valmis elintarvike, joka ei ole säilyke eikä pakaste. Se on teollisesti valmistettu elintarvike, joka on jatkokäsitelty. Jotkin einekset, kuten salaatit ja kolmioleivät, ovat valmiita syötäviksi sellaisinaan. Toiset taas ovat lämmitystä vaille valmiita ruokia. Tällaisia ovat esimerkiksi maksalaatikko, lihapullat ja kananuggetit.

Einesvalmisteet ovat helposti pilaantuvia tuotteita, jotka on varastoitava 2–4 asteen lämpötilassa.

Einespakkauksessa tulee olla merkittynä viimeinen käyttöpäivä. Se on lainsäädännössä määrätty merkittäväksi helposti pilaantuviin elintarvikkeisiin, jotka pilaantuessaan muodostaisivat terveydellisen vaaran."

Vierailija
5/6 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen ainakin, että se on eines, kun on ihan valmista. Se on kuitenkin ilman lisä- ja säilöntäaineita tehty ja myyntiaika on 24h. Aivan ihania keittoja ja mm. porkkana-kurpitsa-sosekeitto on lasten herkkua.

Vierailija
6/6 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2010 klo 21:05"]

Luulen ainakin, että se on eines, kun on ihan valmista. Se on kuitenkin ilman lisä- ja säilöntäaineita tehty ja myyntiaika on 24h. Aivan ihania keittoja ja mm. porkkana-kurpitsa-sosekeitto on lasten herkkua.

[/quote]

Suurin osa valmisruokahyllyn keitoista on tehty ilman säilöntä- ja lisäaineita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme