Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vastailkaa, olisin kiitollinen!

Vierailija
26.04.2010 |

hei! olen epäillyt olevani raskaana, koska on ilmennyt oireita, kuten päänsärkyä, vihlaisuja/nipistuksiä vatsassa, pientä painon tunnetta alavatsassa, väsymystä, viluntunnetta/nenän tukkoisuutta aamuisin ja ihmeelline nälkä koko ajan, vaikka ei tee mieli syödä. Malttaisin odottaa siihen kun menkkojen tulisi alkaa, mutta koska tupakoin niin pelottaa että jos olen raskaana niin vahingoitan lasta.. joten miten pian testin voisi tehdä? menkkoihin on sellaiset kaksi viikkoa ja mahdollinen hedelmöittyminen tapahtui reilu viikko sitten. Antaako testi vielä tulosta? Entä onko tupakointi yhtä vaarallista lapselle näin aikaisessa vaiheessa (jos nyt olen raskaana) kuin myöhemmin? Olen etsinyt eri keskusteluista vastauksia, mutta ei oikein ole valjennut minulle kunnolla.. lapsi ei olisi huono asia, sillä olen mieheni kanssa puhunu asiasta joskus, eikä kummallakaan ole mitään sitä vastaan ja olisimme valmiita. olen tosi kiitollinen jos joku tietäisi asiasta ja vastailisi! kiitos jo etukäteen :)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyliin eilen???? Mitä oikein sekoilet? Raskausoireet alkavat aikasintaan joskus kuukauden päästä.

Tupakointi tosiaan tyhmentää...

Vierailija
2/29 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaiheessa. Röökinpoltto nyt kannattaa lopettaa muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin olet raskaana, vaikka päässäsi jotain oireita oletkin kehitellyt.

Vierailija
4/29 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo kuvaamasi.

Vierailija
5/29 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hedelmöittyminen tapahtuu, ennen kuin alkaa lapsia tehdä. Ja lopettaa polttaminen myös.

P.S. Raskausoireita ei ole viikko hedelmöittymisen jälkeen ja raskaustesti kannattaa tehdä vasta kun menkat myöhässä.

Vierailija
6/29 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin olet raskaana, vaikka päässäsi jotain oireita oletkin kehitellyt.

..kävi mielessä tuokin, että ehkä kehitellyt omassa päässää, mutta yleensä sellaisia kehitellään, jos odottamalla odottaa ja toivoo että olisi raskaana, mutta en ole mitenkään erityisemmin kytännyt/odotellut. että ei olla tekemällä tekemässä lasta, vaikka lapsen teosta ollaan puhuttu. tietenkin olemme keskustelleet asiasta aivan oikeasti ja tosissamme, että ei tässä olla tällä asialla leikkimässä.

Vierailija
7/29 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyliin eilen???? Mitä oikein sekoilet? Raskausoireet alkavat aikasintaan joskus kuukauden päästä.

Tupakointi tosiaan tyhmentää...

ole sanonut mitään tyyliin eilisestä.. ja tarkoitin lähinnä että siitä on AINAKIN reilu viikko. mahdollista että jo paljon aikaisemmin.

Vierailija
8/29 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo kuvaamasi.

ei ole koskaan ollut mitään allergiaa, ei keväisinkään tai koskaan mitään oireita ole ollut. mutta voihan se varmaan jotenkin nyt sitten sekin olla mahdollista. outoa vain kyllä nyt olisi sitten se että koskaan ennnen ei ole ollut

Vierailija
9/29 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa vaiheessa. Ehkäpä sinulla on joku pöpö.

Mikset muuten lopettaisi röökinpolttoa heti? Ei sitten tarvitse miettiä asiaa myöhemmin, jos satutkin olemaan raskaana. Tuohon kysymykseesi tuskin on varmaa vastausta ei ei varmaan tiedetä varmasti, että vaurioittaako tupakointi sikiötä ihan alkuvaiheessa - mutta miksi ottaisit riskin?

Vierailija
10/29 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla alkaa menkat kahden viikon päästä, niin oviksen aika on nyt. Varsin epätodennäköistä, että hedelmöitys olisi tapahtunut viikko sitten.

Vierailija
11/29 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnen ihmisen, jolla oli melkein vastaava tilanne.. hän teki raskaustestin vähän reilu viikko ennen menkkojen alkamista, ja plussa tuli. kannattaa odotella ainakin jonkun aikaa ja tehä testi vähän myöhemmin. mielellään vasta jos menkat myöhässä, mutta mahdollista tehdä aikaisemminkin. tulos vaan on varmempi tuolloin

Vierailija
12/29 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtunut reilu viikko sitten ja menkkoihin pari viikkoa?? Kuinka pitkä kierto sulla oikein on?

Vierailija
13/29 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joltain tohtori sivulta, että ovulaatio tapahtuu kuukautiskierron pituudesta riippumatta 14 vuorokautta ennen seuraavien kuukautisten alkua.

Vierailija
14/29 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän joillakin naisyksilöillä vuoto jatkuu raskauden aikanakin. Jos raskausoireet on todellisia, eikö hedelmöityminen ole voinut tapahtua vaikka edellisestä ovulaatiosta, eikä silloin 10 päivää sitten? Ehkäisy vaikka pettänyt. Jos olisin ap ja todella olisin huolissani asiasta, menisin hakemaan sen raskaustestin ja testaisin. Ei se näytä vielä plussaa jos olisit jostain syystä silloin 10 päivää sitten raskautunut, mutta jos hedelmöityminen olisikin edellisestä kierrosta, niin sitten näyttäisi kyllä. Ja lopettaisin sen röökaamisen.

Vierailija
15/29 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän joillakin naisyksilöillä vuoto jatkuu raskauden aikanakin. Jos raskausoireet on todellisia, eikö hedelmöityminen ole voinut tapahtua vaikka edellisestä ovulaatiosta, eikä silloin 10 päivää sitten? Ehkäisy vaikka pettänyt. Jos olisin ap ja todella olisin huolissani asiasta, menisin hakemaan sen raskaustestin ja testaisin. Ei se näytä vielä plussaa jos olisit jostain syystä silloin 10 päivää sitten raskautunut, mutta jos hedelmöityminen olisikin edellisestä kierrosta, niin sitten näyttäisi kyllä. Ja lopettaisin sen röökaamisen.

juuri tällaista vastausta etsin! ei aleta heti olemaan vähän tylyjä eikä tuomitsemaan ja puhumaan tyhmyydestä/tietämättömyydestä.. asiallinen ja paljon apua oli tästä! kiitos!

(kyllähä sitä pitää olla realistinen ja kertoa oma mielipide, mutta ei tarvitsisi minusta iha niin jyrkästi alkaa tuomita toisten epäilyjä tylyllä tavalla niinku jotkut tekevät.. vähän lapsellista)

Vierailija
16/29 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtunut reilu viikko sitten ja menkkoihin pari viikkoa?? Kuinka pitkä kierto sulla oikein on?

anteeksi, ihmettelinkin miksi kaikki puhuvat että kaksi viikkoa menkkoihin ja viikko sitte.. no, kuitenkin, piti kirjoittaa että VIIKKO menkkoihin. ihme oikosulku tullut aivoihin.. ja sitten että noin kaksi viikkoa sitten voinut hedelmöittyminen tapahtua.. sehän tapahtuu noin vuorokaudessa, eikä raskaaksi tulemiseen VÄLTTÄMÄTTÄ tarvita ovulaatiota.. joka tapahtuu noin 14 päivää ennen menkkojen alkua.. anteeksi pieni kirjoitusvirheeni.. ehkä nyt on vähän selvempää :-)

Vierailija
17/29 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mulla tilanne että 3 päivää oletetusta oli menkat myöhässä. kierto on n. 31-34 pvä ja ovulaatio on aina 14-15 pvä ennen kun menkat alkaa... ja raskaus oireita ollu jo reilun viikon mutta en uskonu olevan totta,,,,, mutta tänään töistä ajoin apoteekkiin ja testin ostin ja PLUSSA oli... Olen kuullu että monella on niitä oireita jo parin päivän päästä hedelmöityksestä.... Tupakoinnin lopettasin heti jos vähänkii epäilisin, jos polttasin... MUTTA TUPAKOINTI EI TYHMENNÄ... :) tee vaav testi niin olo on rauhallisempi... ainakin itelle tuli rauhallisempi olo...

Vierailija
18/29 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi, ihmettelinkin miksi kaikki puhuvat että kaksi viikkoa menkkoihin ja viikko sitte.. no, kuitenkin, piti kirjoittaa että VIIKKO menkkoihin. ihme oikosulku tullut aivoihin.. ja sitten että noin kaksi viikkoa sitten voinut hedelmöittyminen tapahtua.. sehän tapahtuu noin vuorokaudessa, eikä raskaaksi tulemiseen VÄLTTÄMÄTTÄ tarvita ovulaatiota.. joka tapahtuu noin 14 päivää ennen menkkojen alkua.. anteeksi pieni kirjoitusvirheeni.. ehkä nyt on vähän selvempää :-)

sulla on jos noin sanot, ainakin 35 päivää?

Vierailija
19/29 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierto on se 31-34 pvä... ja ei ihme jos pitkässä kierrossa tulee ne oireetki aikasemmin kun tyyliin jossain viikon lyhemmässä kierrossa... ja se ei pidä paikkaa mitä nuo aikasemmin väittää että 14 pvä ennen menkkojen alkua on ovis.. mulla ainakin aina ollu se 14-15 pvä ekasta menkka päivästä etiä päin...

Vierailija
20/29 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä vaaditaan VÄLTTÄMÄTTÄ ovulaatio. Et sillee.