Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vastailkaa, olisin kiitollinen!

Vierailija
26.04.2010 |

hei! olen epäillyt olevani raskaana, koska on ilmennyt oireita, kuten päänsärkyä, vihlaisuja/nipistuksiä vatsassa, pientä painon tunnetta alavatsassa, väsymystä, viluntunnetta/nenän tukkoisuutta aamuisin ja ihmeelline nälkä koko ajan, vaikka ei tee mieli syödä. Malttaisin odottaa siihen kun menkkojen tulisi alkaa, mutta koska tupakoin niin pelottaa että jos olen raskaana niin vahingoitan lasta.. joten miten pian testin voisi tehdä? menkkoihin on sellaiset kaksi viikkoa ja mahdollinen hedelmöittyminen tapahtui reilu viikko sitten. Antaako testi vielä tulosta? Entä onko tupakointi yhtä vaarallista lapselle näin aikaisessa vaiheessa (jos nyt olen raskaana) kuin myöhemmin? Olen etsinyt eri keskusteluista vastauksia, mutta ei oikein ole valjennut minulle kunnolla.. lapsi ei olisi huono asia, sillä olen mieheni kanssa puhunu asiasta joskus, eikä kummallakaan ole mitään sitä vastaan ja olisimme valmiita. olen tosi kiitollinen jos joku tietäisi asiasta ja vastailisi! kiitos jo etukäteen :)

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä vaaditaan VÄLTTÄMÄTTÄ ovulaatio. Et sillee.

Että ei tarvittais ovulaatiota ;DD

Vierailija
22/29 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se että tulee raskaaks voi olla muukin ajan kohta kun just se ovulaation aika... jota toden näkösesti tässä jutussa tarkotettiin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiveistasi/peloistasi huolimatta tai sitten sinulla lienee ollut vuotoa raskaudestasi huolimatta ja hedelmöittyminen on tapahtunut jo edellisessä kierrossa.

Mutta tupakointi toki kannatta lopettaa joka tapauksessa - se on kuitenkin riskitekijä lähes kaikissa sairauksissa ja yleensäkin terveyden uhka. Ja, jos ajattelet, että tupakointi olisi helppoa lopettaa, jos tietäisit olevasi raskaana, niin on se varmaan helppoa ilman raskauttakin - ehkä riippuvuutesi tupakasti ei sitten ole kovinkaan paha =)

Lisäksi alkio on irti äidin verenkierrosta n. 7 vkoa ja vasta sen jälkeen, kun istukka kehittyy, alkaa äidin nauttimat aineet, hyvät ja huonot, vaikuttaa - näin minulle vastattiin aivan vasta! Monethan eivät aivan heti tiedä edes olevansa raskaana, monet esim. juovat aivan alkuraskaudessa alkoholia tai käyttävät jotain lääkkeitä, mutta sillä ei pitäisi olla vaikutusta lapseen - se on luonnonkin tapa suojata lasta. Huom! Tuolla en tarkoita, että raskausaikana olisi koskaan turvallista käyttää alkoa tai lääkkeitä tai toimia muuten vastuuttomasti, mutta hedelmöittymisestä nyt vain tahtoo kulua aikaa ennen raskausoireita tai kuukautisten poisjäämistäkin!

Vierailija
24/29 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtunut reilu viikko sitten ja menkkoihin pari viikkoa?? Kuinka pitkä kierto sulla oikein on?

anteeksi, ihmettelinkin miksi kaikki puhuvat että kaksi viikkoa menkkoihin ja viikko sitte.. no, kuitenkin, piti kirjoittaa että VIIKKO menkkoihin. ihme oikosulku tullut aivoihin.. ja sitten että noin kaksi viikkoa sitten voinut hedelmöittyminen tapahtua.. sehän tapahtuu noin vuorokaudessa, eikä raskaaksi tulemiseen VÄLTTÄMÄTTÄ tarvita ovulaatiota.. joka tapahtuu noin 14 päivää ennen menkkojen alkua.. anteeksi pieni kirjoitusvirheeni.. ehkä nyt on vähän selvempää :-)

sulla on jos noin sanot, ainakin 35 päivää?

Vierailija
25/29 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein tänä aamuna testin, ja vahva plussa tuli.. oli pakko nyt saada tehä se testi kun nyt lisäyty vähä stressi ku luki näitä vastauksia, joten näin kävi nyt. Isäntä ihan intona ja itse myös :)

Vierailija
26/29 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovulaation aikaan. Yhdynnän nyt ei tarvitse juuri olla ovulaation aikana.

Olisi ehkä kuitenkin kannattanut käydä niillä bilsan tunneilla.

Vierailija
27/29 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas todistettiin, että nainen voi tulla raskaaksi, vaikka ei tiedä hölkäsen pöläystä kuukatiskierrosta :)

Lopeta nyt se tupakanpoltto. Se kannattaa aina :)

Vierailija
28/29 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovulaation aikaan. Yhdynnän nyt ei tarvitse juuri olla ovulaation aikana.

Olisi ehkä kuitenkin kannattanut käydä niillä bilsan tunneilla.

bilsan tunneista nii monta vuotta et ei voi muistaa :) koulusta muutenkin. ja iha tarpeeks näköjää tiesin ku lapsi nyt on masussa :)

Vierailija
29/29 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas todistettiin, että nainen voi tulla raskaaksi, vaikka ei tiedä hölkäsen pöläystä kuukatiskierrosta :)

Lopeta nyt se tupakanpoltto. Se kannattaa aina :)

heti tänää lopetin, oon korvannu sitä tikkareilla :) ja kyllä, eihä tätä edes välttämättä kannata biologisella tavalla miettiä, vaan keskittyy vain siihen että tapahtuuko pieni ihme :-)