Mutinaa ja purnausta miehestä ja lastenhoidosta...
Miehellä on tänään vapaapäivä, huomenna myös.
Aamulla mies nukkui pitkään, syötti kuitenkin pienemmän muksun ja vaihtoi tälle vaipat, että en nostanut hirvittävää meteliä siitä, että mies sen jälkeen lähti moottoripyöräilemään, oli reissullaan n. 3 tuntia. Tuli sitten hetkeksi kotiin (kävi vessassa, otti treenikamat) ja lähti pelaamaan sählyä. On siellä edelleen.
Tällä välillä mä tietysti tein mitä joka päivä muutenkin; siivoilin, pyykkäsin, ulkoilin lasten kanssa, tein ruokaa, juoksin lasten perässä, kuuntelin kitinät jne.
Mies tuossa vaan pyörähtäessään huikkasi että huomenna on taas sählyä, menee silloinkin (mutta eri porukan kanssa)
minä kyllä huusin perään että turha kuvitella, ...mutta luullakseni mies menee kuitenkin.
Joo-o, onhan miehellä tosiaan VAPAApäivä, mutta koskahan mulla ois?!
Kommentit (6)
jätä muksut kotiin ja isä sinne... käy shoppaamassa ja vaikka uimassa ja tulet sitten kolmen neljän jälkeen kotiin :)
lukemattomia kertoja. Ei tunnu miestä oikeasti hetkauttavan, naureskelee vaan hyväntuulisesti ja menee menojaan.
Jos ei miehesikään kysy käykö se sulle jos hän pois koko pvän...
Lähdet aamulla vaan ihan pokkana, puet kaikessa hiljaisuudessa, klo 9 esim viet lapset herättämään iskän ja ilmoitat että mamma lähtee nyt, palaan klo 16. Käyn asioilla jne.
Ilmoitat, että "ai niin, mulla on huomenna sitä ja tätä" ja lähdet. Tottakai se mies ensin mutisee vastaan ja käskee perumaan, mutta sun pitää pysyä tiukkana ja sanoa, ettet todellakaan peru. Jos ei itse pysty huolehtimaan lapsistaan (siis mies), käske hankkia hoitaja, mutta sä lähdet klo xx ja palaat kello xx. Ja jatkossa pidät kiinni siitä, että sullakin on oikeus harrastuksiin, vapaa-aikaan ja kavereiden tapaamiseen.
Ja jonakin aamuna, kun lapset tulee herättämään, käske herättää iskä, ja käännät kylkeä. Minä tein tässä asiassa lopulta niin, että muutin vierashuoneeseen nukkumaan, koska meidän parisängyssä nukkuessa se olin aina minä, jonka piti herätä kuitenkin. Muutin sinne vierashuoneeseen, ja jos miehellä oli vapaapäivä, käskin lasten mennä herättämään hänet, enkä yksinkertaisesti noussut. Jos lapset tuli valittamaan, ettei isä herää, käskin mennä leikkimään sinne isin viereen, ja kyllä se sitten nousi ylös, kun aikansa oli kuunnellut lasten mekkalaa. Ekalla kerralla mies tuli tunnin päästä kyselemään, enkö aio nousta aamupalaa laittamaan, johon tokaisin, että "kai sä tiiät missä meijän keittiö on, itehän sä ne kaapitkin oot sinne asentanu", johon mies ensin tuijotti hetken hämmästyneenä ja vetosi sitten siihen, ettei hän sieltä mitään löydä, ja minä käskin etsiä ja antaa minun nukkua.
Ei hän osaa lukea ajatuksia, eikä ilmeisesti ole vielä joutunut vastaamaan useampaa päivää yksin lasten- ja kodinhoidosta, eli ei osaa asettua asemaasi.