Onko kukaan käynyt suonikohjujen vaahtoruiskutushoidossa?
Miten meni? Mikä yllätti, mitä ei kerrottu? Onko sääresi nyt kauniit ja vaivat loppuneet? Kauanko meni toipumiseen?
Olen tässä harkinnut asiaa, mutta pelkään että tuleeko siitä vain lisäongelmia..luotanko perinteiseen leikkaukseen?
Kommentit (6)
luettuani kokemuksesi pakko kysyä miksi suosittelet. Pohkeissa mustelmat ja reisissä paheni? Mitä ne hyvät puolet on?
Eli menin sit vielä kaupan päälle oikeaan leikkaukseen, johon olin enemmän kuin tyytyväinen.
Mulla on marevan-hoito, joten se ilmeisesti syy siihen ruiskutuksen epäonnistumiseen,
toisesta pohkeesta ruiskutettiin ruma, ulkoneva suonikohju, joka oli alkanut jo jomottaa (vaikka olin vasta 30 v.). Yksityisellä.
Minulle kerrottiin, että mustelma voi säilyä jopa vuoden. Omani säilyi kyllä muistaakseni lievänä peräti 2 vuotta. Ruskettuneena se ei juuri erottunut, muuten kyllä. Ja suonikohju erottui ohuiden sukkisten läpi, mustelma ei.
Jomotus lähti, esteettinen haitta lähti, mutta nyt jo uusia pukkaa. vaikka aion joskus käydä uudestaan (kalliissa hoidossa), suonikohjuihin pitää varmaan myös vähän tottua jos niihin on taipumusta. Tukisukka ulottui reiteen ja sen käyttö oli kieltämättä vähän ärsyttävää. Suosittelen vaahtoruiskuhoitoa syksyllä, niin mustelma ehtii vähän parantua eikä sukka tunnu nii inhottavalta.
Mielelläni lukisin lisääkin kokemuksia.
Mietinkin tässä että kannattaako mennä vasta syksyllä, ehtivätkö parantua kesäksi edes vähän jos nyt menee tekemään?
ap
Kyseessa pienet katkenneet verisuonet jaloissa. Ruman nakoisia, mutta eivat kai siis varsinaisia suonikohjuja. Mulla siis suonet ei pullota mutta ovat violetteja pienia viivoja pitkin jalkoja. Harkitsen laseria, onko kokemusta??
Pohkeista suonet hävisivät. Niissä on vielä "mustelmat", vaikka vaahtoruiskutuksesta on yli puoli vuotta. Toivon että häviää ajan kanssa.
Reisissä suonet olivat niin pienet, joten lääkäri jo sanoi että on hakuammuntaa saako pistettyä oikeeseen paikkaan. Tai jotain sellaista selitti. Reisien kohjut eivät hävinneet mihinkään, vaan ne ovat jopa räjähtäneet pienistä suonista isoiksi. Jos tossa syksyllä menisi ruiskuttamaan ne uudelleen.
Mikä yllätti? Se kaksi viikkoa kun sukkia piti pitää oli yhtä tuskaa. Sukat nimittäin valuivat koko ajan, ja kun olivat muutenkin tiukat, sitten menivät vielä rullalle, joten olivat super hyper tiukat. Yritin teippailla niitä ihoteipillä joka päivä, mutta sekin vain repi ihoa hajalle.
Operaatiosta toipui kyllä nopeasti. Oli kyllä pitkään vähän vaikeuksia vasemmalle jalalle mennä kyykkyyn. Mutta se oli pientä se.
Suosittelen!