Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muuten kasvissyöjät olettaa

Vierailija
26.04.2010 |

Että kaikki tarjoavat heille kasvisvoihtoehdon ja kunnollisen sellaisen? Mutta jos heille menee vieraaksi, ei lihavaihtoehtoa ole koskaan?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se haisee pahalta ja jättää leikkuulautaan ällöittävän sivuhajun ja maun. Lihasta valmistettu ruoka aiheuttaa huonon karman.

Vierailija
42/57 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tälle lihansyöjälle pavut ja linssit tuottaa järkyttäviä vatsanväänteitä...

ja ehkä juustoakin (esim. joku pasta tai risotto)? Ei nimittäin jää nälkä sellaisen jälkeen isollakaan miehellä.

Ja ihan oikeasti turha vedota siihen että "syö pelkkää lihaa." Toki minä mielelläni tarjoan kasvisruokavahtoehdon ystävälleni, mutta vastaavasti toivon hänenkin ottavan sen huomioon, että itse syön myös lihaa. Vaikka syön muutakin, en tule täyteen, jos en aterialla saa lihaa. Lihaton ateria on mielestäni vajaa ateria. Miksi sitä ei voi ottaa huomioon? Tosin kyllä kaikki kasvissyöjäystäväni ovat ottaneet asian huomioon. Kiitos heille siitä. =)

Mutta kun näitä ruokaohjelmia katselee, niin kasvissyöjä loukkaantuu, jos hänelle tarjotaan lihaa, mutta itse ei kuitenkaan koskaan tarjoa lihaa kenellekään. "Haluan näyttää, että kasvisruokakin voi olla hyvää ja terveellistä" on aina peruste. Mitä jos se lihansyöjäkin haluaa näyttää, että liharuokakin voi olla hyvää ja terveellistä? Sehän on vain ja ainoastaan itsekästä ja brutaalia käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan syömätottumukset pitäisi jopa arvata ennakolta vaikka ei koskaan ole edes ihmistä tavannut. Ihan kiva saada tällainen nirppanokka grillijuhliin (!) valittamaan kasvisten puutteesta. Olisko kannattanut kertoa etukäteen, ottaa omat idut mukaan tai pitää suu kiinni?

Minä minä minä minä Minä! syön vain kasviksia tai maapallon toiselta puolelta lennätettyä tofua ja kuskusia, hyi teitä eläinten murhaajia!

Vierailija
44/57 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatimalla vaatinut on kahvi. Koskaan ei ole kukaan asettanut vaatimuksia sen suhteen, minkälaista syötävää heille pitäisi tarjota.

Toki haluan vieraitteni viihtyvän, joten jos kutsun kasvissyöjän syömään niin laitan kasvisruokaa. Tuttavapiirin vegaani on minulle hankala pala kun en hallitse vegaanikokkaamista ollenkaan, mutta hän on erittäin pyyteetön vieras ja tehnyt selväksi ettei häntä varten tarvitse olla vegaanitarjoomuksia. Hän ei siis koskaan tule meille syömään vaan vain muuten vain käymään.

Vierailija
45/57 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden vakaumus estää syömästä soijaa, suhtaudutte nautaan, jota on syötetty (maailman toiselta laidalta rahdatulla) soijalla ennen lihoiksi pistämistä?

Koitan tässä nyt vain varautua kyläilyynne...

Eikun oikeesti: harvoinpa tulee kutsuttua kylään kavereita, joiden ruokavaliosta en tietäisi. Yleensä kyläillessämme puolin ja toisin koitamme kokkailla sellaista, mistä toiset pitävät ja voivat syödä. Grillijuhliin esim. jokainen voi tuoda itsekin grillattavaa.

Minkälaisia kavereita teillä oikein on, kun olette noin nipoja ja katkeria?

Vierailija
46/57 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä esim. soijalesitiiniä on melkein kaikissa margariineissa, monissa valmisruuissa jne. Allergioihin perehtyneet tämän tietävät, mutta tällaiset "muka-vakaumukselliset" soijan vastustajat eivät takuulla.. provoilevat vain.

Miten te joiden vakaumus estää syömästä

soijaa, suhtaudutte nautaan, jota on syötetty (maailman toiselta laidalta rahdatulla) soijalla ennen lihoiksi pistämistä? Koitan tässä nyt vain varautua kyläilyynne... Eikun oikeesti: harvoinpa tulee kutsuttua kylään kavereita, joiden ruokavaliosta en tietäisi. Yleensä kyläillessämme puolin ja toisin koitamme kokkailla sellaista, mistä toiset pitävät ja voivat syödä. Grillijuhliin esim. jokainen voi tuoda itsekin grillattavaa. Minkälaisia kavereita teillä oikein on, kun olette noin nipoja ja katkeria?

Vierailija
47/57 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä esim. soijalesitiiniä on melkein kaikissa margariineissa, monissa valmisruuissa jne. Allergioihin perehtyneet tämän tietävät, mutta tällaiset "muka-vakaumukselliset" soijan vastustajat eivät takuulla.. provoilevat vain.

Miten te joiden vakaumus estää syömästä

soijaa, suhtaudutte nautaan, jota on syötetty (maailman toiselta laidalta rahdatulla) soijalla ennen lihoiksi pistämistä? Koitan tässä nyt vain varautua kyläilyynne... Eikun oikeesti: harvoinpa tulee kutsuttua kylään kavereita, joiden ruokavaliosta en tietäisi. Yleensä kyläillessämme puolin ja toisin koitamme kokkailla sellaista, mistä toiset pitävät ja voivat syödä. Grillijuhliin esim. jokainen voi tuoda itsekin grillattavaa. Minkälaisia kavereita teillä oikein on, kun olette noin nipoja ja katkeria?

ja tekee jotakin sentään itsekin.

Vierailija
48/57 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nautaa joka saa valkuaisrehuksi kotimaista rypsiä tai härkäpapua. Naudat kun saa valkuaisrehuksi yleensä rypsiä ja kanat sekä siat soijaa. Joten otapa asioista selvää ennenkuin kirjoittelet. Minusta on muutenkin kaikista ekologisinta ja eettisintä syödä suomalaisena suomalaista lihaa, maitotuotteita jne. kuin ulkomaista geenimanipuloitua soijaa tai riisiä. Riisi on lähiruokaa kiinassa. Teen muuten risoton aina kotimaisista ohrasuurimoista.

Vierailija
49/57 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta moni lihansyöjä on nostanut hirveän metelin tarjolla olevasta ruuasta. Kasvissyöjät yleensä etsivät itselleen jotain syötävää ja varautuvat siihen, ettei kaikki tarjolla oleva maistu. Jos lihansyöjä ei löydä lautaseltaan lihaa, voi nousta helvetillinen mekkala ja huuto siitä, ettei ole RUOKAA lautasella. :D Kasvissyöjät harvemmin tekevät meteliä syömisistään ja vastaavat vain jos kysytään. Sen sijaan lihansyöjillä on paljon mielipiteitä ja jopa vihaa kasvisruokailijoita kohtaan. En ymmärrä.

Vierailija
50/57 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se menee niin että on joku yksi piirakka ja salaatti jossa ei ole lihaa ja kaikissa muissa ruoissa sitä on. Lihaa syövät voi syödä kaikkia ruokia. Kyllä se on kasvissyöjä joka jää alakynteen tarjoiluissa. Puhdas omatunto on kuitenkin sen arvoista.

Vierailija
51/57 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te joiden vakaumus estää syömästä soijaa, suhtaudutte nautaan, jota on syötetty (maailman toiselta laidalta rahdatulla) soijalla ennen lihoiksi pistämistä? Koitan tässä nyt vain varautua kyläilyynne... Eikun oikeesti: harvoinpa tulee kutsuttua kylään kavereita, joiden ruokavaliosta en tietäisi. Yleensä kyläillessämme puolin ja toisin koitamme kokkailla sellaista, mistä toiset pitävät ja voivat syödä. Grillijuhliin esim. jokainen voi tuoda itsekin grillattavaa. Minkälaisia kavereita teillä oikein on, kun olette noin nipoja ja katkeria?

ja tuo soija-allergia aiheuttaa huomattavasti enemmän ongelmia, kuin maitoallergia. Soijalesitiiniä on todella monessa paikassa, kun alkaa pakkausselosteita tavata.

Vierailija
52/57 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kaikki tarjoavat heille kasvisvoihtoehdon ja kunnollisen sellaisen? Mutta jos heille menee vieraaksi, ei lihavaihtoehtoa ole koskaan?

enkä koskaan oleta tuollaista!

Itse kyllä tarjoan vieraille liharuokaa.

Vierailija
53/57 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne miellyttäisivät kaikkia vieraita. Tiedän kavereiden nirsoilukohteet ja vältän niitä. Kasvissyöjänä en tee liharuokaa, mutta en voisi kuvitellakaan kenenkään tuttavapiiriini kuuluvan olevan niin moukka, että valittaisi tarjoiluistani. En valita itsekään, vaikka lihattomia tarjoiluja ei juuri olisikaan. Aina kuitenkin jotain on, leipää tai vastaavaa.

Minusta sekin osoittaa tietynlaista sivistymättömyyttä, ettei tunnista/tunnusta eettisen ruokavalion ja nirsoilun eroa. Vaikka itsellä ei olisikaan samanalaista eettistä käsitystä, minun maailmankuvaani kuuluu kunnioittaa toisten näkemyksiä. Esim. muslimien sianlihan syömättömyysperusteita en ymmärrä, mutta kunnioitan tätä eettistä ruokavaliota ehdottomasti. Nirsoilu on asia erikseen, mutta illanistujaisissa sekin on ihan kiva ottaa huomioon.

Kasvissyönti ei ole allergia, mutta kyllä 15 vuoden lihattoman ruokavalion jälkeen aikamoiset oireet saa, jos lihaa joutuu syömään. Kerran olen joutunut, siksi tiedän.

54/57 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Kasvissyönti ei ole allergia, mutta kyllä 15 vuoden lihattoman ruokavalion jälkeen aikamoiset oireet saa, jos lihaa joutuu syömään. Kerran olen joutunut, siksi tiedän.

Vierailija
55/57 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan olin vieraana kehitysmaassa oloissa, joissa en kehdannut olla syömättä lautaselleni asetettua lihaa, jota ei ollut mahdollista erotella muusta ruuasta.

56/57 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkö syödessä mitä suuhunsa panee.

Vierailija
57/57 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron olevani kasvissyöjä, mutta en pyydä erikseen kasvisvaihtoehtoa. Tietysti asian huomioiminen on kohteliasta.

Jos luonani kyläilee ruokarajoitteinen, valmistan ruuan sen mukaan. "sekasyöjän" kuitenkin yleensä käsitän niin ettei ruokarajoituksia ole, jolloin kasvisruokakin on ok.

Minulla on ystävä, joka ei "pupunruokaan koske", ja siksi menemme joko ravintolaan mistä molemmat saavat ruokaa tai vain kahvittelemme - kyllä kaupasta saa keksejä ym. "normaalia" joka sopii vegellekin. En ymmärrä miksi aiheesta pitää tehdä tällainen naurettava numero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän