Hiustenleikkaus + kasvonmalli
Kävin tyylikurssilla jossa myös analysoitiin kasvojeni malli. Pyörehkö/neliönmallinen. Asia, jonka tiesin. Mutta sitä en ollut tajunnut eikä kukaan kampaajakaan koskaan ole sanonut, että kaltaiselleni "pällinaamalle" (joskin kasvot pienet ja sirot) ei esimerkiksi sovi pitkä otsatukka eikä välttämättä leukaa lyhyempi polkkatukkakaan. Kuinka hyvin te av-mammat tiedostatte kasvojen muoto-opin yhteyden sopivaan hiusmalliin? Entä teidän kampaajanne?
Kommentit (27)
Siis ruskea tukkka missä heuastuu punainen/ oranssin sävyt.
Siis ruskea tukkka missä heuastuu punainen/ oranssin sävyt.
Sellasen kampaajan kun löytäis, joka tajuaa edes jotain kasvonpiirteistä ja "omista väreistä" ja yhdistäis ne hiusten malliin. Aika pölkkypäitä tuntuuvat olevan kampaajat noin yleisesti. Jonkinlainen insinöörikoulutus heille lisäksi.
Hän on leikannu asiakkaitten tukkia jo 40vuotta miesten sekä naisten.
Mulla on ollut vaikka millaisia hiustyylejä, toiset sopineet paremmin ja toiset huonommin. Kyllä mä itse osaan nähdä mikä sopii. Toisaalta mulla on niin sopusuhtaisen muotoiset kasvot, että niihin sopii melkein mikä vaan. Harva malli on sellainen, että näyttää mulla tyhmältä.
Minulla on siis pienet, pyöreähkö kasvot. Korkeahkot poskipäät. Pyöreahkön neliömäinen tämä naamatalu siis. Minulle suositeltiin mm otsatukatonta ja vaikkapa noin kaulan puoliväliin ulottuvaa polkkaa. Takaa vaikka voimakkaasti lyhyempi ja eteen pitenevä. Vaikka ihan porrastetusti. Keskijakaus ok. Sivuilta hiuket saavat olla littanat, päältä halutessa kuohkeammat.
Mulla on ollut vaikka millaisia hiustyylejä, toiset sopineet paremmin ja toiset huonommin. Kyllä mä itse osaan nähdä mikä sopii. Toisaalta mulla on niin sopusuhtaisen muotoiset kasvot, että niihin sopii melkein mikä vaan. Harva malli on sellainen, että näyttää mulla tyhmältä.
Kun moni kampaajakaan ei tunnu näkevän. Ehkäpä omaat ideaalisen ovaalit kasvot.
ap
Olen kylläkin kasvattamassa hiuksia. Mitäs pitkästä tukasta sanottiin?
t.2
Sellaista minullekin suositeltiin, mutta kun en pidä pitkästä niin "komprimissina" tuollainen puoliväliin kaulaa. Jos siis haluan vinkkejä seurata. Toisaalta kai hiukan korvat paljastava mallikin sopisi, mutta takana pidempiä hapsuja. Se kai olennaista, että tukka ei loppuisi keskelle naamaa. Tietysti kokonaisvaikutelman ja ihmisen koko on ratkaiseva asia.
Eli ylhäältä kapea ja heti silmien alapuolelta n.2cm leveämpi. Leuka on paksumpi kuin kaula.
Kalju tai siili ei silti tälläiselle kallolle ole optimaalisin, vaan pikemminkin päinvastoin. Hiusmassaa tulisi olla runsaasti. Epäsuhta tulisi tasapainottaa. Turtles kallo on siperialainen kallonmuoto. Sitä esiintyy myös kiinalaisilla.
Eli ylhäältä kapea ja heti silmien alapuolelta n.2cm leveämpi. Leuka on paksumpi kuin kaula.
Suosin pientä töyhtöä otsalla ja muualta kalju.
Värjään töyhtön vaaleaksi.
keskustelua, vaikka av-mammat niin muotitietoista sakkia ovatkin. Ilmankos monella on se iänikuinen kananperseluukki.
Ei riitä rahat sellaisiin. Leikkaan kevyesti aina latvat pois. Olen kallon muodoltani ns kurpitsa.
ja kyllä olen tietoinen siitä, että puolitkä tai pitkäthkö hiusmalli sopii itselleni parhaiten. Miuluiten vielä vähän kerrostettu, myös edestä, niin että hiukset ikään kuin kehystävät ja pehmentävän kasvojani.
Mulla on kyllä niin vaikea tukka, että sitä ei ihan joka muotoon leikata edes. Itselläni suosin pitkää otsista ja hieman yli olkapäiden ulottuvaa hiusmallia. Lyhyt otsis on ihan hirveen näkönen kenellä vaan ja mulle ei sopisi sitäkään vähää kun otsalla on korkeutta hyvin paljon :)
Parturini mielestä paras kampaus päähäni on kananpersetukko. Tukko ei tukka. Sellainen räjähdyksen omainen pöheikkö toisella puolella takaraivoa. Värjättynä lilaksi.
kananpersetukka????laittakaa joku linkki
Hei minulla on ovaali muotoiset kasvot. Ja olen käynyt parturissa ja hän leikkas polkkatukan miss on vino otsatukka. Tukkani on suurinpiirtein pikkasen yli leuan. En ole edellekään varma sopiiko se. Värjäsin tukkani riäuskeaksi mutta siinä hriastuu valossa kuparin sävy. Ja minulla on ruskeat silmät ja vähän tumma iho.