Pienten lasten omaehtoiset kaverikyläilyt rassaa
Lapseni eskarikaveri on alkanut kauempaa tulemaan meille. Saa liikkua miten laajalla alueella tahtoo. Ilmestyy oven taa ja ilmoittaa että mä saan olla teillä seitsemään asti.
Väittää vastaan jos ollaan esim. lähdössä ja sanotaan että nyt sun täytyy kans mennä kotiin. Vänkää vaan että ei kun mä SAAN olla niin ja niin myöhään. En ala kovin usein katselemaan tuota menoa että täällä on koko iltapäivät joku vieras lapsi, kun omiakin on aika monta.
Lisäksi nyt hyvät ilmat jolloin voi ulkoillakin. Olen sanonut kyllä ihan suoraan kun on aika lähteä, mutta silti risoo tollanen ainanen vastaan vänkääminen.
Meil on vielä suht pieni koti väkimäärään nähden, joten siksikin haluaisin että ulkoilisivat mieluummin. Kaverikyläilyjä oon järjestänyt paljonkin, mutta tykkään et jos pitemmällä asutaan ne sovitaan vanhempien kesken. Ei niin et lapsi lähetetään kotiintuloajan kans johonkin kylään.
Kommentit (29)
meillä 3 lasta ja jos kaverit tulee kylään saavat olla max tunnin. ja senkin mielellään ulkona. en jaksa lapsia kotonani raskaan työpäivän jälkeen. sanon kyllä suoraan asiasta eikä kukaan ole tunkenut väkisin kylään. yks kakara oli kerran 6h kun äitinsä ei hakenut ajoissa, sen jälkeen en ole meille kutsunut eikä ole tervetullutkaan enää. On äidin vika jos ei tajua että arkena KUKAAn ei jaksa tollasia maraton vierailuja.
Vaikka olis jo neljältä kotona, niin lapsi oli sitten teillä iltakymmeneen?
Ei ole mun laskujen mukaan iltakymmeneen:D
Lapset kävi vaan syömässä kotona ja kaverisuhteet hoidettiin ulkosalla. Että se siitä entisaikojen kullanhohtoisesta muistelusta.
Ennen vanhaa mentiin talosta taloon kysymään saako kaveri leikkiä. Jos ei sopinut mentiin toiseen taloon jne..
Sinun kannattaa soittaa pojan vanhemmille suoraan ja kertoa että teille voi tulla vaan jos sinulta asia kysytään ensin ja sovitaan vanhempien kanssa.
Meille voi aina tulla kun ollaan kotona, kerron kyllä lapselle kun kotiin pitää lähteä.
perhepäivähoitaja, työttömänä jne. Ja lapsi ei jää kouluun eskarin iltikseen. Niin onhan sitä aikaa koko pitkä iltapäivä.
ja leikittiin tosi paljon ulkona. Nykylapset ei oikein osaa enää leikkiä ulkoleikkejä muuta kuin ohjatusti. Kaikki liikunta tulee olla jotain ohjattua valmennusta, kukaan ei enää vain juoksentele pihalla ja lähimetsissä kavereiden kanssa.
lapsen vastaväitteitä. Haloo, kyseessähän on vielä pieni lapsi, kyllä siinä on käytöstavat ym vielä opetteluasteella ja kuka aikuinen hermostuu/ärsyyntyy/rasittuu moisesta asiasta? Sitä ihmettelen suuresti, että eskari saa mennä ominpäin miten haluaa, meillä ei edes ekaluokkalainen saa vielä koulun jälkeen lähteä oninpäin mihinkään vaan haetaan IP-kerhosta. Kavereille kuljetetaan jos eivät asu ihan lähellä.
perhepäivähoitaja, työttömänä jne. Ja lapsi ei jää kouluun eskarin iltikseen. Niin onhan sitä aikaa koko pitkä iltapäivä.
Ei kai voi sanoa noin, jos on hoitovapaalla??
niin eihän se tarkoita että vanhemmat ovat sanoneet että ole siellä viiteen. Täälläpäin ainakin lähes kaikki lapset ilmoittavat kotiintuloaikansa saman tien kun tulevat ovesta sisään, mutta ei se ole mulle mikään velvollisuus pitää lasta siihen asti. Se on vain aika jolloin pitää mennä viimeistään kotiin.