Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suutunko turhaan: äitini juo mielummin kännit kuin hoitaa 6kk poikaamme? Olen tod. väsynyt.

Vierailija
26.04.2010 |

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on nyt MINULLE suuttunut, kun suutuin moisesta. Ei minulla olisi kuulema oikeutta siihen.

Vierailija
2/58 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä sinun väsymykseesi auttaisi? tuskin yksi hoitokerta ongelmaa korjaisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä lapsen isän puolen sukulaiset voi auttaa? eikö oma isäsi voisi hoitaa lasta?

Vierailija
4/58 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

läheisiltä odottaa tukea ja apua silloin kun itsellä on tiukkaa.

Vierailija
5/58 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat vanhempani ovat alkoholisteja ja olen pienestä pitäen tottunut siihen että lupaukset petetään ja kaikkein tärkeintä on ne kännit. toki olin pitkään vihainen ja katkerakin ehkä, kunnes tajusin jotain..

alkoholismi on sairaus ja sitä vastaan on turha sotia. jos joku juo niin asennoidu niin ettei tule yllätyksiä. ja tokihan olet itse lapsesi tehnyt, ehkä väsyneenä kannattaisi etsiä joku muu auttamaan ja jos ei ole ketään, niin sitten kestettävä vain..

nuku kun vauva nukkuu ja jätä kaikki ylimääräinen tekemättä. missä on lapsen isä?

Vierailija
6/58 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän oikein hyvin sinua.Itsellä vastaava tilanne,äitini on ainut joka voisi auttaa mutta välillä tuntuu että pullo on tärkeämpi kuin lasten kanssa oleminen.Miehen puoleltakaan kun ei apua saa kun mieheni vanhemmat on kuolleet.

Mies hoitaa joskus mutta oishan se kiva miehenkin kanssa jossain käydä ja vietttää kahden keskistä aikaa.

Vierailija
7/58 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) miksi olet 6-kuisen yksinhuoltaja? Kuoliko isä?

B) ei puolessa vuodessa ehdi väsyä.

Vierailija
8/58 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit pitänyt ehkäisystä huolta aikoinaan,tai tehnyt abortin.

äitisi on sinut aikuiseksi saattanut,ja nyt on hänen oma aikanasa elää niinkuin haluaa.

OLET TÖRKIMYS,AP!

Vierailija
9/58 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs sulla vikana? Onks lapset taas kiukutelleet koko viikonlopun? Pihtaako mies vai vetikö peräti turpaan???

Ap:lle: tottakai sulla on oikeus suuttua juopolle äidillesi. Katkaise reilusti välit vaan. Josko sitten ymmärtäisi mitä on vaakakupissa sillä alkoholin toisella puolella... Tsemppiä ja halit!

Vierailija
10/58 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai!

Siinä suhteessa ne ovat kuitenkin turhua, jos äitisi on alkoholisti. Alkoholismi on sairaus ja siitä kavala sairaus, että siinä ryypystä haluttu mielihyvä menee jopa perushoivan edelle. Tauti ei tee teosta hyväksyttävää, mutta henkilöltä, joka on vielä ryyppykierteessä, ei kannata odottaa eikä pyytää mitään. Hän ei pysty pitämään lupaustaan, vaikka kuinka haluaisi.

Jos isäsi suuttui sinulle suuttumuksestasi, ei hän halua hyväksyä äitisi ongelmaa. Tämä tekee hänestä yhtä epäluotettavan apurin kuin mitä äitisi on.

Yritä saada apua muualta. Voisivatko kaveri auttaa? Lapsen isä? Neuvola?

Voimia kovasti. Toivottavasti tilanteesi pian helpottuu.

Vierailija
11/58 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

numero 12:ta

Vierailija
12/58 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä puolessa vuodessa voi väsyä ja todella pahasti..

Vierailija
13/58 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa "juo kännit" - onko äiti alkoholisti vai onko hänellä sovitut, ehkä odotetut juhlat? Eli tietoja puuttuu. Ap kertoo olevansa väsynyt, joten hän saattaa kärjistää.

Vaikka ap onkin yksinhuoltaja hänen lapsellaan on isä, jonka pitää ensisijaisesti auttaa kun äiti väsyy. Lisäksi lapsella on isoisä, joka voisi olla lapsen kanssa kun ap nukkuu.

Äkkiä rakentamaan tukiverkkoa naapureista, ystävistä ja muista sukulaisista!

Vierailija
14/58 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 7kk vauva ja todellakin olen väsynyt, herään joka yö moooooonta kertaa. Mutta en aio pyytää ketään ottamaan lasta yöksi. Minulla on kyllä mies, joka antaa minun nukkua välillä aamuisin.

Mutta on totta ettei muilla ole velvollisuutta lasta hoitaa. Ei se silti poista sitä ettei saisi harmistua kun apua ei läheisiltä saa.

Mieti jotain toista keinoa.

Vierailija
15/58 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläsi ei ole minkään valtakunnan velvollisuutta hoitaa sun lasta. Äitisi ei ole sen lapsen tekemiseen ollut osallinen. Aivan sama, haluaako äitisi mieluummin kännätä tai täyttää ristikoita, lopputulos on sama, eli se, että sun on etsittävä hoitaja muualta.

Toki saat harmistunut asiasta olla, mutta et suuttunut.

Vierailija
16/58 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla muita ongelmia.

Ja kyllä sillä ap:n äidillä on oikeus juoda vaikka viikko päällään, jos haluaa. Ei ole ap:n lapsen äiti.

Ja jos ap on puolivuotiaan yksinhuoltaja ilman että lapsen isä on kuollut äkillisesti, niin ihan ap saa nyt maata niinkuin petasi.

Vierailija
17/58 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja väsymys luisui uupumuksen kautta masennukseksi. Kannattaa jutella neuvolassa asiasta ja kertoa omasta olostaan. Keskustelujen kautta voi löytyä uusia näkökulmia ja vaihtoehtoja järjestää omaa aikaa. Ulkopuolinen aina näkee asiat eri kulmasta ja saattaa ehdottaa jotain toimivaa ratkaisua, että saatte miehen kanssa myös omaa aikaa.

Vierailija
18/58 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sulla ap on se hyvä puoli tässä, että äitisi sentään tajusi sanoa, että kyseessä on kaksi eri vaihtoehtoa - joko tai. Eli ei ota lasta vastuulleen vaan kännää mieluummin.

Mun äiti toteaisi vaan, että "hoidan lapsen" ja vetäisi siinä lasta hoitaessaan kännit. Sitten kun menisin hakemaan lasta mutsi olisi umpihimalassa. En siis voi koskaan antaa lastani enää hänelle hoitoon (tämä on tapahtunut kerran ja luotto meni ikuisiksi ajoiksi). Mä en myöskään päästä mutsiani enää meille kuin raivoraittiina. Jos kieli kangertaa kun se yrittää tulla meille, käännytän ulko-ovella pois.

Sun on hyvä tiedostaa, että alkoholismi on sairaus ja alkoholistin hoitoon ei voi antaa lasta. Eli teet myös lapsellesi palveluksen, kun et annan häntä sellaisen ihmisen vastuulle, joka ei ole kykenevä ottamaan vastuuta lapsesta! Mitä kaikkea vahinkoa voikaan tapahtua, jos humalainen ihminen yrittää hoitaa esimerkiksi taaperoa, sattuu vielä sammumaan jne!

Mulla lapsia on KOLME ja olen välillä niiiiiiiin väsynyt, niin väsynyt, että kun joku vaan joskus edes pienen hetken hoitaisi... Lasten isän vanhemmat eivät halua jostain syystä hoitaa lapsia (en tiedä miksi, ei vaan kiinnosta).

Vierailija
19/58 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pitääkö sitä olla muodin orja ja hankkia kolme lasta, jos se noin väsyttää.

Vierailija
20/58 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla muita ongelmia.

Ja kyllä sillä ap:n äidillä on oikeus juoda vaikka viikko päällään, jos haluaa. Ei ole ap:n lapsen äiti.

Ja jos ap on puolivuotiaan yksinhuoltaja ilman että lapsen isä on kuollut äkillisesti, niin ihan ap saa nyt maata niinkuin petasi.

Juu, oikeus on muilla kuin lapsen vanhemmilla kieltäytyä lasta hoitamasta, mutta kyllä läheisiltään voi odottaa apua jos sitä antaa vastavuoroisesti myös.

Onko sinusta ap:n vika jos mies vaikka lähti lätkimään? Minkäs ap sille mahtaa. Ja vaikka olisi mikä tilanne, niin ihmistä pitää auttaa mäessä, minun mielestäni ainakin. Elämä vie meitä mihin vie, eikä sitä aina voi valita. Lisäksi jokaiseen valintaakin on taustansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi