Suutunko turhaan: äitini juo mielummin kännit kuin hoitaa 6kk poikaamme? Olen tod. väsynyt.
Kommentit (58)
olisit pitänyt ehkäisystä huolta aikoinaan,tai tehnyt abortin.
äitisi on sinut aikuiseksi saattanut,ja nyt on hänen oma aikanasa elää niinkuin haluaa.
OLET TÖRKIMYS,AP!
Et nyt ole todellakaan mikään törkimys - hieman vahva ilmaisu ja kertoo on tämän nettiaikamme nimettömyyden hedelmää.
Mutta lasta ei voi hankkia tähän maailmaan sillä oletuksella, että lähipiiri auttaa. Ihanaa, jos on lähipiirissä apua ja ihania isovanhempia. Loistojuttu. Mutta ei siihen voi luottaa.
Välillä sitä vaan annetaan 2 tunnin välein.
Teit lapsesi hätiköiden ja ihmistuntemuksesi on näemmä nolla.
tarkentavaa kysymystä AP:lle.
Siis juoko äitisi joka ilta nuo kännit? Vai onko nyt kyse jostain tietystä illasta? Ja jos on kyse jostain tietystä illasta niin pitääkö sinun "hoitaa väsymystäsi" juuri sinä iltana? Vai oletko väsynyt siihen kun viina menee ain alapsesti edelle?
Välillä sitä vaan annetaan 2 tunnin välein.
vaikka en kännejä vetäisikään. Päivällä muutamaksi tunniksi, imetyksen väliseksi ajaksi, sen ajan saisi tytär nukkua.
A) miksi olet 6-kuisen yksinhuoltaja? Kuoliko isä? B) ei puolessa vuodessa ehdi väsyä.
mutta jos tosissasi olet, niin tässähän taas sitten puhuu joku jolla on maailman helpoin/helpoimmat lapset ja mies rinnalla. Muitakin syitä voi olla eroon kuin kuolema, mutta eihän superäiti siitäkään väsyisi...
Veikkaan että suutut.
Eihän se sun äitis lapsi ole. Äitis on kasvattanut omat ja lentänyt pois joten käyttää aikaa nyt itseensä.
Ennen raskautta kaikki varmasti aavistaa kuinka raskasta vauva-aika on.
Itselläni on 6v, 4v ja 3v pojat. Kerran ollut hoidossa anopilla koko elinikänään.
Meillä vanhemmat teki selväksi että se kuka tekee lapsia myöskin hoitaa aina itse tai hankkii kunnalta/kaupungilta apua.
Joten kyllä sää suutut aivan turhasta jollei äitis halua hoitaa lastas.
Esikoisella on vasemmanpuoleinen hemioireisto ja valvoin ekat 9kk putkeen ettei repinyt lastoja, siteitä ym pois. 15min nukuin sillon tällön. Voin sanoa että oli todella raskasta,mutta ei se valittamalla parane.
Päätin kuitenkin valvoa ja ottaa päivän kerrallaan. Joskus tuntui ettei päivä loppunut ollenkaan.
Kaikki helpottaa aikanaan.
todella väsynyt. Pääsisit sinne ehkä nukkumaan ja tankkaamaan energiaa.
Ja se mitä tulee äitiisin, oma äitini oli (kuollut) alkoholisti, ja vaikka kiltti ja kunnollinen ja mahdollisesti olisi lapsetkin hoitanut kunnialla , niin en ikimaailmassa olis edes kuvitellut vieväni lasta hälle.
Nyt tietysti on turha moralisoida,mutta jos tekee lapsen/lapsia kanattaa tehdä ne sillä periaatteella että kun teen niin yksin hoidan. Jos jostain apua tulee niin sehän on vain positiivista.
Itselläni on 5kk vauveli ja mietinkin tässä, että mikä sinut on saanut niin väsymään? Onko vauva huono nukkumaan? vai mikä on syynä.
kyllä puolessa vuodessa voi väsyä ja todella pahasti..
se nyt vaan kuuluu asiaanEi ole isovanhempien velvollisuus hoitaa. Noin pientä ei edes pitäisi
jättää kenellekkään.
siitä ettei isoäiti halua hoitaa lastenlastaan (hänellä tosiaan ei ole mitään velvollisuutta siihen) niin kyllä musta on hyvin ymmärrettävää jos siitä pahoittaa mielensä ettei oma lapsi kiinnosta isovanhempiaan.
ja keskustella etukäteen.
Eikä tehdä lasta ja sitten alkaa ihmetellä, että helkutti, pitääkö tämä hoitaakin.
joskus sitten. Mieluummin otan kännit kuin hoidan lapsia. Huh huijaa, lasten hoitaminen se vasta työstä käy! Mikään homma ei ole niin raskasta!
Minä en kyllä ottaisi 6kk yöhoitoon,
vaikka en kännejä vetäisikään. Päivällä muutamaksi tunniksi, imetyksen väliseksi ajaksi, sen ajan saisi tytär nukkua.
Mutta voisin mennä vahtimaan tyttäreni kotiin siksi aikaa kun hän ottaa nokoset.
ilman tuntikausien hoitovastuuta ja yökyläilyjäkin!
harkitse jo vakavasti unikoulua vauvallesi! eli pidät sen itse! sitten saat itse nukuttua yöt! ja vauvasi myös!!
pikkuhiljaa elämä voittaa! vauvasi on ihanassa iässä, kohta muuttuu vauvasta taaperoksi ja ihanaa kun kesä tulee!! kohta asiat ovat ihan toisin!
jos et saa vauvaasi vielä hoitoon ja äidillesi ollenkaan, mieti jotain muita vaihtoehtoja!
itse tiedän tasan tarkkaan mitä on herätä 6kk ikäisen kanssa tunnin välein!! mutta sitten tein asiaan stopin ja opettelimme ihmisten aikataulut!!
ja voimia paljon sinulle!! älä kuuntele muiden kommentteja sinun elämästä (missä lapsen isä on tms)..se ei ole tässä tapauksessa se asian ydin!! eikä ne miehet läheskään aina auta, vaikka kotona nysväävätkin!!
on karuja kommentteja!
Ei ihme, että moni äiti vetää itsensä ihan piippuun, kun täälläkin äitien foorumilla, toitotetaan, että jos lapsia teet, niin itse ne hoidat! Kunnon äiti ei saa väsyä eikä pyytää apua lasten hoitoon.
Hei ihan tosi! Eikö se ole hyä, jos tiedostaa oman väsymyksensä ja pyytää apua ennen kuin on liian myöhäistä.
jos kerta tiedät että ryyppää. Onko joka hetki juovuksissa,vai viikon loppuisin. On meilläkin hoidossa ollut lapsia,kun olen saanut nukkumaan ,voin ottaa jonkin paukun. Ja lapsi on tullut hoidettua.