Asumm e yksityisen lääkäriaseman vieressä ja katselen säälien, kun "vakuutusperheet"
raahaavat "sairaita" lapsiaan hoitoon, jotta vakuutus kannattaisi. Haloo, samat lääkärit hoitavat siellä lapsia ja hoito ei todellakaan ole yhtä laadukasta kuin julkisella sektorilla. Tuttavalääkäri työskentelee kummassakin. Kunnallisella puolella on aikaa pitkään vastaanottoon, saa kuukausipalkan. Yksityisellä ottaa mahdollisimman nopeaan tahtiin lapsia sisään, jotta saisi paljon rahaa:)Sitten kehuu vuoron jälkeen, kuinka kova tahti oli.
Näin teitä typerät vanhemmat huijataan sitten maksamaan kalliit vakuutukset. pakkohan siinä on sitten tuubittaa korvat ja tehdä adhd ja dysfasia- tutkimuksetkin, että saataisiin vakuutusmenot katettua. Hahhahhaa sanon minä!
Kommentit (60)
mulla nyt vähän meni ehkä överiksi toi kirjoitus..olen tätä asiaa aina ihmetellyt ja nyt satuin lukemaan tuon toisen ketjun. ap
että ihmiset vievät lapsia yksityiselle, jotta heidän maksamansa vakuutusmaksut eivät menisi hukkaan?
Onko sulla ikinä tullut mieleen, että siihen yksityisen käyttöön voi olla muita, ihan järkeviäkin syitä?
ja näin maalaisena ihmettelen ihmisiä täällä, jotka ottaa lapsilleen vakuutukset ja kiikuttaa lapsiaan "lähimmälle" yksityiselle 200km päähän, kun terveyskeskus on paljon lähempänä. Jos täältä sairaalaan joutuu, on sekin siellä 200km päässä missä ne yksityisetkin on. Mielestäni tässä tapauksessa ei ole järkevää hankkia mitään vakuutuksia vain siksi, että ei tarvitsisi julkisella odotella.
niin kuin tuon toisen vakuutusketjun aloittaja. Mene vaikka ulos lastesi kanssa tai tee muuta järkevää...
ajattelevat vanhemmat antavat tehdä lapsilleen mitä tahansa toimenpiteitä jos eivät koe niitä tarpeellisiksi?
Olen juuri sellainen äiti joka vie lapsen tarvittaessa yksityiselle. Koskaan meitä ei ole ajettu pois vastaanottohuoneesta ennen kuin olemme tehneet lähtöä itse. Yksityisesti jonotusajat ovat olleet lyhyemmät, ja ajanvarauksesta on voinut saada ajan jopa samalle päivälle.
Aika lääkärille samalle päivälle ja jonottamatta sisään vaiko lapsen kanssa kuudeksi tunniksi yliopistosairaalan terveyskeskuspäivystykseen??
Ei minusta mitenkään vaikea valinta.
Ennen kuin kritisoit minua enemmän, kerron sinulle että olen itse terveydenhoitoalalla ja olen lääkärin tytär. Tiedän miten maailma tässä asiassa mataa, eikä siinä ole minulle mitään uutta. Ja edelleen pidän parempana sitä että saan valita milloin ja minne ja kenen vastaanotolle vien lapseni.
Teen sen koska minulla on vakuutus. Enkä ole hetkeäkään harmitellut vakuutuksen ottoa. Parempi olisi vaikka ei tulisi yhtään käyntiä eikä yhtään vakuutuspäätöstä, ei haittaa.
ihmisparkoja vielä mädillä tomaateilla ja nauraa päälle niiden säälittävyydelle...
Haloo, meidän kunnassa on niin huono terveydenhuolto, että on pakko mennä yksityiselle, jos lääkäriin on tarvis päästä. Terveyskeskus on auki 8-16 ja päivystykseenkin pitää varata aika. No niitähän ei ikinä ole. Sitten ohjataan 6 kunnan yhteiseen iltapäivystykseen, jossa aikaa kuluu todella monta tuntia...
Ihan kätevää, että lapsella on se vakuutus, päästään tarvittaessa lääkäriin. Ei tarvii miettiä kustannuksia, kun 1 verikoe maksaa sen 90eur ja siihen se lääkärikäynti päälle ja läkkeet... Mun mielestä vakuutus on ihan järkevä olla olemassa.
Ja lapset on jo "isoja". Mutta ne kerrat mitä mä olen yksityisellä käynyt lasten kanssa kun en ole terveyskeskukseen aikaa saanut, niin ovat olleet kyllä ihania. Kiireettömiä ja sellaisia lapsiystävällistä palvelua tarjoavia. Kerran ollaan käyty mehiläisellä ja muutama kerta pikkujätissä.
Terveyskeskus käynnit ovat olleet tyyliä "mikä on? tossa resepti ja heippa" Kauheella kiireellä ulos.
muistelen suomen kunnallista niin kyllä yksityinen hakkaa mennentullen kunnallisen.
Kunnallisella oli todella sattumankauppaa jos sai hyhvän lääkärin ja pääsi inhimilliseen aikaan lääkäriin.
Yksityisellä puolella 99% on ollut todella hyvää palvelua.
Johan vitsin murjaisit...
kyllä ihan oikeesti siis kukaan jolla on varaa mennä yksityiselle, EI mene julkiselle! tästä en suostu edes kinaamaan... Ainakin meillä päin kyllä yksityisellä lääkärissä saa olla aina noin 30min, terveyskeskuksessa mitä odotusaikana jouduin käymään, se oli hätäseen 5min ja ulos...
Minä asun ulkomailla ja meillä on pelkästään yksityinen sairaanhoito. Tasoltaan kyllä paljon parempi kuin Suomen kummallinen terveyskeskusjärjestelmä. Hoitoon pääsee heti, oli sitten kyseessä yleislääkäri, hammaslääkäri tai gynekologi.
Olen töissä yksityisellä, eikä meillä ole lähellekään noin kallista!
rikkovat telkkarinsa ja polttavat talonsa koska ovat ottaneet KOTIvakuutuksen!!
Meillä ei ole pojille tehty mitään adhd tai muitakaan tutkimuksia, mutta arvaas mitä - vien jokaisen hemmetin taudin ekasta päivästä lapsen lääkäriin ja arvaapa miksi vien lapsen lääkäriin, jos lapsella on kuumetta 37,2 ja tuli nuha. Tai miksi vien lapsen lääkäriin, jos hän oksensi kerran yöllä? Tai miksi vien lapsen korvien jälkitarkastukseen yksityiselle?
Voin paljastaa kysymykseen vastauksen, jos et millään arvaa ja vinkiksi, että kyse ei ole vakuutuksen hyödyksikäytöstä vaan, jostain ihan muusta.
jokaisen pikkunuhan takia lääkäriin siksi että heillä on vakuutus ja siitä pitää saada kaikki irti, mutta uskon kyllä että ihmiset joiden mielestä jokainen pikkunuha edellyttää lääkärissäkäyntiä ovat keskimääräistä useammin niitä lapsivakuutusten ostajia. Heille säästö onkin ihan huomattava, sillä he tarvitsevat perusterveidenkin lastensa kanssa monta lääkärikäyntiä vuodessa. Ne jotka eivät katso tarpeellisena käydä näyttämässä jokaista nuhanenää lääkärille taas eivät läheskään yhtä todennäköisesti saa ns. omiaan takaisin, vaikka veisivätkin lapsensa yksityiselle aina kun siihen on heidän nähdäkseen tarvetta.
Nyt puhut asiasta, josta et tiedä mitään. Okei, tunnet YHDEN yksityislääkärin joka on huono. Minä tiedän monta terveyskeskusta, joissa palvelu on huonoa. Luuletko, että vanhemmat veisivät lapsiaan yksityiselle, jos julkinen olisi parempi????
Meillä on pitkäaikaissairas lapsi, ja yksityisellä (loistavan hoidon lisäksi) saamme mm. aina vastaanottoajat erittäin nopeasti, haluamallemme lääkärille ja haluamaamme aikaan (niin että kumpikin vanhempi pääsemme mukaan). Lisäksi saamme esim. soitella lääkäreille kotiin heidän vapaa-aikanaan.
lääkäriasemalle, kun hän on sairaana. Ja arvaas mitä, ap: lapsellani EI ole vakuutusta lainkaan.
Toivottavasti viet lapsesi noilla oireilla lääkäriin, että tarvitset todistuksen työnantajalle. Lääkärinhoitoahan lapsesi eivät vielä noilla oireilla tarvitse. Ja, jos joku ihmettelee, miksi vakuutukset ovat niin sikakalliita, niin syy on juuri Melban tavalla käytäytyvissä vanhemmissa. Vakuutusyhtiöt eivät todellakaan ole mitään hyväntekijöitä, vaan mitä enemmän heillä on kuluja sitä enemmän vakuutukset maksavat.
pari tuttua, joilla on hiustenpidennykset, suihkurusketukset ja geelikynnet ja rahat AINA loppu. Kertoivat säästävänsä lopettamalla lapsen vakuutukset kun ne on niin turhia:)
Harmiksi, toisen lapsi on nyt jatkuvasti kipeä, joten vakuutuksesta olisi nyt todella ollut hyötyä.
ehkä ihan noin ähäkutti-asenteella : )