Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos äitisi sukupolvi olisi päässyt juttelemaan tällaisella Av-palstalla,

Vierailija
24.04.2010 |

mitä luulet hänen kysyneen tai mistä olisi halunnut keskustella, kun itse olit pieni?

Meillä varmaan äiti olisi kysellyt, että kenen muun mies on Ruotsissa keikkahommissa ja mihin ihmeeseen saa lapset hoitoon, jos pääsee itse konttoriin töihin. Ja sitten se olisi päivitellyt naapurin mummon lapsenhoitotaitoja täällä. Ja ehkä bongannut jotain hyviä vauvasoseohjeita, tosin tuohon aikaan lapsille raaputettiin banaania ja tehtiin oikeasti pullamössöä. Niiden tervellisyydestä oltaisiin väitelty. Ja sitten olisi keskustellut Peyton Place -ohjelman jatko-osista ja päivitellyt, että kuka ihme nyt mitään väritelkkaria tarvitsee, osaahan ne värit kuvitella itsekin.

Ja mitäs muuta teidän äidit olisivat keskustelleet?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mies tekee pitkiä työmatkoja.

Ainakin siitä varmaan.

Vierailija
2/8 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että perheellisetkin miehet elää kuin poikamiehet, ei juuri lapsenhoitoon osallistu, vaikka molemmat perheessä tekee täyttä työpäivää. Varmasti myös lapsen fyysisestä kurituksesta ois keskusteltu, koska tuolloin siitä tuli laitonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

auki ja sitä kun lapset seisoo takana keskiosassa ja huitoo etupenkillä istuvia.

Vierailija
4/8 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisi pohdittu pitkään lasten hoitopaikkoja. 70-luvulla ne olivat usein todellinen ongelma, kun kaikki eivät saaneet kunnallisia hoitopaikkoja, paikkoja vähän ja äitiyslomat lyhyet oli pakko laittaa ihan pikkuvauvoja hoitajille, joiden kunnollisuudesta ei ollut takeita. Olen kuullut hiuksia nostattavia juttuja näistä.

Lisäksi olisivat varmaan keskustelleet talon rakentamisesta, kiireestä, rahapulasta, lasten ihottumista ja muuttuneista ravitsemussuosituksista. Sekä anopeista.

Aika samaltahan tuo kuulostaa kuin nykyäänkin, ei kai tämä perhe-elämä lopulta niin paljon ole muuttunut.

Vierailija
5/8 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan eniten kirjoitellut päivähoidosta ja ongelmista siellä (mä mm. karkasin sieltä usein) ja sittensiitä, miten erilaisia saman perheen lapset voivat olla (meillä 2 kielineroa, vanhin ja nuorin (eli mä), ja 2 siinä keskellä, jotka suoritti ehtoja kielistä).

Talon rakennuksesta, rahapulasta sen takia, siitä kun mummot asuvat monen sadan kilsan päässä ja veemäisestä anopista. Teinien sweurustelujen säännöistä jne.

Vierailija
6/8 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä muiden av-mammojen kanssa, joilla kaikilla myös samanlainen otsakääntökihara kuin Dianalla.

Vierailija
7/8 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja terveellisestä ruokavaliosta. Sekä sukulaisista :)

Vierailija
8/8 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti olisi ainakin kaivannut olkapäätä 1910-luvulla syntyneen anoppinsa ankaruudessa. Tuli miniäksi isoon taloon ja teki kaikki väärin. Tosin hienosti sitten siirsi omille tyttärilleen, tämän syyllistävän tyytymättömyyden marttyyrikruunun loistaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan